ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA

Άγονος ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2, νέα προκήρυξη ως το καλοκαίρι

Τα τρία ενδιαφερόμενα σχήματα είχαν ζητήσει δύο φορές παράταση του διαγωνισμού, αλλά τελικά δεν κατέθεσαν προσφορές. Σοβαρό πρόβλημα η εμπλοκή στην παραχώρηση του Εμπορευματικού Κέντρου.

Δεν βγήκε τελικά «λευκός καπνός» στον διαγωνισμό για το μεγάλο Εμπορευματικό Κέντρο στον Ασπρόπυργο, γνωστό και ως Θριάσιο 2 καθώς  σήμερα έληγε η προθεσμία υποβολής προσφορών και δεν παρουσιάστηκε κανένα από τα τρία ενδιαφερόμενα σχήματα Pearl (COSCO), Goldair και Damco (Κοπελούζος),παρότι είχαν ζητήσει δύο φορές την παράταση του διαγωνισμού για να προετοιμαστούν.

Ένας από τους βασικούς λόγους που ο διαγωνισμός ήταν άγονος,  σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, είναι η μέχρι και σήμερα εμπλοκή στο Θριάσιο 1, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει δώσει την έγκριση στη σύμβαση παραχώρησης για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο.

Έτσι ο δεύτερος διαγωνισμός το Θριάσιο ΙΙ, έχοντας ανοικτή την υπόθεση της παραχώρησης οδηγήθηκε σε αδιέξοδο . Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορούσε τη διαχείριση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) για 25 χρόνια.

Πλέον στο Υπουργείο Υποδομών ξεκινά η προετοιμασία νέου διαγωνισμού ο οποίος αναμένεται να έχει πιο ελκυστικούς όρους για τους ενδιαφερόμενους προκειμένου να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί αλλά το κυριότερο να ξεκινήσει να λειτουργεί το ακίνητο. Ο νέος διαγωνισμός εκτιμάται ότι θα μπορέσει να βγεί στον αέρα μέχρι το καλοκαίρι.

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο, (γνωστότερος ως Θριάσιο 2 ) ξεκίνησε μόλις τον περασμένο Μάρτιο, και η  αρχική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2019, στη συνέχεια πήγε στις 18 Νοεμβρίου και ακολούθως πήρε νέα παράταση για τις 20 Ιανουαρίου 2020. Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι το Υπουργείο Υποδομών και πιο συγκεκριμένα η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης.

Όσον αφορά το Εμπορευματικό Κέντρο Θριάσιο 2, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ακίνητο, μετά από εκείνο του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας. Το ακίνητο στο Θριάσιο 2 διαθέτει πολλαπλές σιδηροδρομικές γραμμές, ηλεκτροκίνηση, αποθήκες, κτίρια διοίκησης κ.α. Θα γίνει το μεγαλύτερο Logistics Center της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης με εμβαδον 1.758.240 τ.μ. και αναμένεται να μετατρέψει όλη την περιοχή σε ένα τεράστιο εμπορευματικό hub. Οι υποχρεωτικές επενδύσεις δεν ξεπερνούν τα 20-25εκατ.ευρώ πράγμα που κάνει ακόμα πιο ελκυστικό το συγκεκριμένο ακίνητο.

Σημειώνεται ότι με δεδομένο ότι το «Θριάσιο Ι» και το «Θριάσιο ΙΙ» είναι απολύτως συμπληρωματικά και το εμπορευματικό κέντρο χρειάζεται και τις υποστηρικτικές υποδομές που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν μέσω της σύμβασης για το «Θριάσιο ΙΙ», στην αγορά logistics υποστηρίζουν πως κακώς προχώρησε η τμηματική αξιοποίηση της έκτασης μέσω δύο ξεχωριστών διαγωνισμών παραχώρησης.

Να υπενθυμίσουμε δε ότι η  Ελλάδα απειλείται με επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων κοντά στα 170 εκατ. ευρώ στην περίπτωση που δεν προχωρήσει στην παραχώρηση του εμπορευματικού συγκροτήματος σε ιδιώτες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οικονόμου: Τα συνολικά κονδύλια για τα Logistics φτάνουν τα 800 εκατ.

«Τα Logistics είναι "κλάδος του μέλλοντος" για την Ελλάδα, καθώς παρέχουν περιθώριο για μεγάλες επενδύσεις και για την αξιοποίηση της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας» είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Karagiannis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Καραγιάννης: Η επένδυση στο Θριάσιο δημιουργεί νέες προοπτικές

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, η χώρα πρέπει να καταστεί ως ένα μεγάλο συγκοινωνιακό και εμπορευματικό hub για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αξιοποιώντας τη στρατηγική της θέση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέο θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών πρατηρίων

Με την ανάπτυξη σύγχρονων και ασφαλών εγκαταστάσεων καυσίμων, εξασφαλίζεται η παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών προς τους πολίτες, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται η περιβαλλοντική υπευθυνότητα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Το καλοκαίρι του 2027 η παράδοση του άξονα Μπράλος – Άμφισσα

«Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.