Δεν βγήκε τελικά «λευκός καπνός» στον διαγωνισμό για το μεγάλο Εμπορευματικό Κέντρο στον Ασπρόπυργο, γνωστό και ως Θριάσιο 2 καθώς σήμερα έληγε η προθεσμία υποβολής προσφορών και δεν παρουσιάστηκε κανένα από τα τρία ενδιαφερόμενα σχήματα Pearl (COSCO), Goldair και Damco (Κοπελούζος),παρότι είχαν ζητήσει δύο φορές την παράταση του διαγωνισμού για να προετοιμαστούν.
Ένας από τους βασικούς λόγους που ο διαγωνισμός ήταν άγονος, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, είναι η μέχρι και σήμερα εμπλοκή στο Θριάσιο 1, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει δώσει την έγκριση στη σύμβαση παραχώρησης για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο.
Έτσι ο δεύτερος διαγωνισμός το Θριάσιο ΙΙ, έχοντας ανοικτή την υπόθεση της παραχώρησης οδηγήθηκε σε αδιέξοδο . Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορούσε τη διαχείριση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) για 25 χρόνια.
Πλέον στο Υπουργείο Υποδομών ξεκινά η προετοιμασία νέου διαγωνισμού ο οποίος αναμένεται να έχει πιο ελκυστικούς όρους για τους ενδιαφερόμενους προκειμένου να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί αλλά το κυριότερο να ξεκινήσει να λειτουργεί το ακίνητο. Ο νέος διαγωνισμός εκτιμάται ότι θα μπορέσει να βγεί στον αέρα μέχρι το καλοκαίρι.
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο, (γνωστότερος ως Θριάσιο 2 ) ξεκίνησε μόλις τον περασμένο Μάρτιο, και η αρχική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2019, στη συνέχεια πήγε στις 18 Νοεμβρίου και ακολούθως πήρε νέα παράταση για τις 20 Ιανουαρίου 2020. Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι το Υπουργείο Υποδομών και πιο συγκεκριμένα η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης.
Όσον αφορά το Εμπορευματικό Κέντρο Θριάσιο 2, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ακίνητο, μετά από εκείνο του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας. Το ακίνητο στο Θριάσιο 2 διαθέτει πολλαπλές σιδηροδρομικές γραμμές, ηλεκτροκίνηση, αποθήκες, κτίρια διοίκησης κ.α. Θα γίνει το μεγαλύτερο Logistics Center της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης με εμβαδον 1.758.240 τ.μ. και αναμένεται να μετατρέψει όλη την περιοχή σε ένα τεράστιο εμπορευματικό hub. Οι υποχρεωτικές επενδύσεις δεν ξεπερνούν τα 20-25εκατ.ευρώ πράγμα που κάνει ακόμα πιο ελκυστικό το συγκεκριμένο ακίνητο.
Σημειώνεται ότι με δεδομένο ότι το «Θριάσιο Ι» και το «Θριάσιο ΙΙ» είναι απολύτως συμπληρωματικά και το εμπορευματικό κέντρο χρειάζεται και τις υποστηρικτικές υποδομές που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν μέσω της σύμβασης για το «Θριάσιο ΙΙ», στην αγορά logistics υποστηρίζουν πως κακώς προχώρησε η τμηματική αξιοποίηση της έκτασης μέσω δύο ξεχωριστών διαγωνισμών παραχώρησης.
Να υπενθυμίσουμε δε ότι η Ελλάδα απειλείται με επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων κοντά στα 170 εκατ. ευρώ στην περίπτωση που δεν προχωρήσει στην παραχώρηση του εμπορευματικού συγκροτήματος σε ιδιώτες.