ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Ζεσταίνεται ο ανταγωνισμός στο streaming, το Disney+ «χτυπά» το Netflix

Από την εποχή του δορυφορικού πιάτου, η συνδρομητική περνά στο μοντέλο Over the Top, με τη μετάδοση να γίνεται μέσω διαδικτύου. Ήδη το μερίδιο του OTT αυξήθηκε στο 43% το β' εξάμηνο 2022.

Τελειώνει η εποχή του δορυφορικού πιάτου για την ελληνική συνδρομητική τηλεόραση και περνά στις πλατφόρμες Over The Top (OTT), με τις υπηρεσίες streaming να έχουν μεταμορφώσει δραματικά το τοπίο της συνδρομητικής και να καταγράφεται έντονος ανταγωνισμός, με το Disney+ να ενισχύει την παρουσία του στην αγορά, αμφισβητώντας την πρωτοκαθεδρία του Netflix.

Στη ραγδαία αύξηση που καταγράφει το Disney+ στη χώρα μας, εκτός από το πολύ φθηνό σχετικά ετήσιο πακέτο με το οποίο συστήθηκε στην αγορά πέρυσι, ρόλο έχει παίξει και η στρατηγική συνεργασία με τη Vodafone TV, με τον CEO της Vodafone Ελλάδος Χ. Μπρουμίδη να αναφέρει προ ημερών ότι ο ρυθμός προσθήκης συνδρομητών στο πρώτο εξάμηνο του 2023 έχει επταπλασιαστεί σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

«Στο πρώτο εξάμηνο προσθέσαμε 20.000 συνδρομητές στο Vodafone TV που είναι πολύ καλή επίδοση σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο που είχαμε προσθέσει 3.000 συνδρομητές», είχε αναφέρει ο κ. Μπρουμίδης τονίζοντας πως ο επταπλασιασμός των νέων συνδρομητών προήλθε από το περιεχόμενο του HBO που υπήρχε και πέρυσι «αλλά και από την προσθήκη του Disney+ και των συνεργασιών που έχουμε με την Warner σε συνδυασμό με την πάρα πολύ καλή τιμή του προϊόντος».

Με μόλις ένα χρόνο παρουσίας στην ελληνική αγορά, το Disney+ έρχεται να βάλει δύσκολα τόσο στον έτερο κολοσσό του streaming, Netflix που βρίσκεται υπό πίεση τον τελευταίο χρόνο λόγω ανταγωνισμού, αλλά και σε Cosmote TV και EON TV της Nova, καθώς αν και αποτελεί τον πέμπτο παίκτη στην αγορά, έχει αποκτήσει ένα σημαντικό μομέντουμ που μπορεί να ενισχυθεί και από την προσθήκη νέου περιεχομένου.

Αλλάζει ο τρόπος θέασης και στην Ελλάδα

Οι πάροχοι τηλεοπτικού περιεχομένου βρίσκονται μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα που δημιουργήθηκε μετά την πανδημία, καθώς η τεχνολογική εξέλιξη μεταμορφώνει την τηλεόραση.

Όπως είχε αναφέρει προσφάτως ο Executive Director του COSMOTE TV Δημήτρης Μιχαλάκης, το τηλεοπτικό κοινό στρέφεται περισσότερο σε ζωντανές μεταδόσεις, ενώ ταινίες και σειρές προτιμάει να τα βλέπει on demand, τονίζοντας επίσης ότι τα θεματικά κανάλια «σβήνουν», καθώς το περιεχόμενό τους ο τηλεθεατής προτιμά να το βλέπει on demand.

«Οι εξελίξεις αυτές οδηγούν να επεξεργαστούμε με τους συνεργάτες μας, πώς μπορούμε να έχουμε ακόμα μια πιο ουσιαστική μορφή ελκυστικών γραμμικών καναλιών στην πλατφόρμα μας, προκειμένου να προσπαθήσουμε να δούμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε περισσότερο το περιεχόμενο κατ’ απαίτηση», σημείωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι «η τηλεθέαση της γραμμικής τηλεόρασης δεν έχει πλέον την ίδια δυναμικότητα με το παρελθόν».

Οι Οver The Top (OΤΤ) πλατφόρμες, που μεταφέρουν το τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω διαδικτύου σε κάθε είδους συσκευές, από «έξυπνες» τηλεοράσεις μέχρι κινητά και tablet και επιτρέπουν στον χρήστη να επιλέγει ο ίδιος τι θα παρακολουθήσει κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος και στην ελληνική αγορά η οποία ωστόσο έχει επιβραδύνει τους ρυθμούς ανάπτυξης μετά την «εκρηκτική» περίοδο της πανδημίας.

Είναι χαρακτηριστικό πως το 2022, με την αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης να παραμένει στάσιμη, καταγράφοντας οριακή αύξηση στο δεύτερο εξάμηνο του 2022, φτάνοντας τους 1.189.061 από 1.176.833 συνδρομές που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2022, το δορυφορικό πιάτο στο β’ εξάμηνο κατέγραψε πτώση 6,4% ενώ οι ΟΤΤ πλατφόρμες ενισχύθηκαν κατά 13%, αντανακλώντας την επιτάχυνση των αλλαγών στην ελληνική αγορά.

Ειδικότερα, από το πρώτο εξάμηνο του 2020 όπου και ξεκινούν τα στοιχεία της ΕΕΤΤ για τη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα, οι χρήστες μέσω ΟΤΤ πλατφόρμας ανέρχονταν στους 248.218 αντιπροσωπεύοντας το 23% της αγοράς, με τους συνδρομητές μέσω δορυφορικού πιάτου να φτάνουν τους 833.628, κατέχοντας το 77% της αγοράς σε σύνολο 1.081.846 συνδρομητών, και το 2020 έκλεισε έχοντας 316.879 συνδρομητές σε ΟΤΤ πλατφόρμες και 797.007 σε δορυφορικό πιάτο σε σύνολο 1.113.886 συνδρομητών.

Η εικόνα όμως έχει αλλάξει, καθώς στο δεύτερο εξάμηνο του 2022, και με την αγορά να έχει αναπτυχθεί κατά 9,9% από το 2020, φτάνοντας σε σύνολο 1.189.061 συνδρομητών, η «ψαλίδα» έχει κλείσει καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, οι χρήστες ΟΤΤ πλατφόρμας στο δεύτερο εξάμηνο του 2022 ανέρχονταν στους 506.067, κατέχοντας το 43% της αγοράς ενώ μέσω δορυφορικού πιάτου παρακολουθούν 682.994 συνδρομητές, που αντιστοιχούν στο 57%.

Ωστόσο όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς στο BD, τα μεγέθη έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά από την τελευταία καταγραφή της ΕΕΤΤ, με τους συνδρομητές ΟΤΤ πλατφόρμας να προσεγγίζουν ή και να ξεπερνούν πλέον τους 700.000, και αναμένεται πως σύντομα θα πιστοποιηθεί και η ανατροπή των δεδομένων με τις ΟΤΤ πλατφόρμες να παίρνουν τα ηνία. Αυτή η εξέλιξη οφείλεται κατά κύριο λόγο στην απόφαση της Cosmote να καταργήσει σταδιακά τα δορυφορικά πιάτα και να μεταφέρει τους συνδρομητές σε πλατφόρμα OTT με λογισμικό Android.

Μεγάλη η απόσταση της Cosmote TV από τον ανταγωνισμό

Ανάμεσα στους κολοσσούς του streaming, όπως το Netflix και το Disney+ που κοντράρονται με την Cosmote TV  και την ΕΟΝ , παρουσία έχουν η σινεφίλ πλατφόρμα Cinobo, το ERTFlix της κρατικής τηλεόρασης που ξεχωρίζει για τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και περιεχόμενο, ενώ την αγορά συμπληρώνει και το εγχείρημα του  ANT1+ που ακόμα προσπαθεί να βρει τον βηματισμό του μετά το φιάσκο του χειμώνα με τις μεταδόσεις του Μουντιάλ στο Κατάρ.

Με εξαίρεση την πειρατική τηλεόραση που είναι και ο μεγαλύτερος παίκτης της αγοράς, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στους παρόχους καθώς οι συνδέσεις υπολογίζονται πως ξεπερνούν τις 900.000, η Cosmote TV βρίσκεται στην πρώτη θέση με 648.531 συνδρομητές το α’ τρίμηνο του 2023 ενώ πλέον έχει περισσότερους από 450.000 συνδρομητές που βρίσκονται στην ΟΤΤ πλατφόρμα της.

Η Nova, παρά τη δυναμική εκκίνηση που προσπάθησε να κάνει με την επιθετική εμπορική πολιτική της και τον πακτωλό χρημάτων που δαπάνησε για να φέρει τα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, δεν βλέπει να καταγράφει σημαντικά κέρδη μέχρι στιγμής, καθώς από τους 390.000 συνδρομητές που υπολογιζόταν ότι είχε στα τέλη του 2022, έχει ξεπεράσει πλέον τους 400.000 βάσει των ανακοινώσεών της.

Από την πλευρά της η Vodafone TV ακολουθεί πιο πίσω και από απόσταση, ωστόσο καταγράφει ανοδικές τάσεις, με ώθηση από το Disney+, φτάνοντας πλέον τους 180.000 συνδρομητές στοιχηματίζοντας στο premium τηλεοπτικό περιεχόμενο, με τον στόχο των 200.000 να πλησιάζει όπως είχε αναφέρει πρόσφατα και ο CEO της εταιρείας κ. Χάρης Μπρουμίδης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έβαλε... γκολ η συνδρομητική τηλεόραση χάρη στο αθλητικό περιεχόμενο

Οι καλές επιδόσεις των ελληνικών ομάδων βοήθησαν τις εγχώριες πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης να ανεβάσουν τον αριθμό συνδρομητών. Πώς διαμορφώνονται τώρα οι συσχετισμοί στην αγορά.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Αιμορραγία» εσόδων στις τηλεπικοινωνίες, διέξοδος τα έργα Πληροφορικής

Οι τιμές στις επικοινωνίες βυθίστηκαν κατά 3,2% το 2023, καθώς ο ανταγωνισμός συμπίεσε τα έσοδα ανά χρήστη. Οι πάροχοι στρέφονται στα έργα ICT κυρίως του Δημόσιου και έχουν «χτίσει» χαρτοφυλάκια άνω των 2 δισ. ευρώ.
data-kiniti-mobile-dedomena-kostos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λαβύρινθος πακέτων στις τηλεπικοινωνίες: Σχεδόν 1.300 τα προγράμματα

Πρακτικά αδύνατη η σύγκριση τιμών σε σταθερή και κινητή. Εκατοντάδες διαθέσιμα προγράμματα και 90.000 πιθανοί συνδυασμοί δυσκολεύουν την προσπάθεια του καταναλωτή να καταλήξει στην καλύτερη επιλογή.