ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shuttestock

«Ευπρόσδεκτο» το ψηφιακό ευρώ από τους εμπόρους αλλά με προϋποθέσεις

Υπενθυμίζεται ότι η νομοθετική πρόταση για την ενεργοποίηση του ψηφιακού ευρώ δημοσιεύτηκε στην ΕΕ και η φάση της έρευνας προχωρά προς τη λήψη απόφασης αργότερα το 2023.

Οι επιχειρήσεις λιανικού και χονδρικού εμπορίου θα καλωσόριζαν το ψηφιακό ευρώ ως πρόσθετη μέθοδο πληρωμής, σύμφωνα τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλη Κορκίδη που επισημαίνει ωστόσο ότι «πρέπει να σχεδιαστεί και να εφαρμοστεί με τρόπο που να διασφαλίζει ότι το αγκαλιάζουν οι καταναλωτές και ότι το κόστος υιοθέτησης του στην αγορά είναι αποδεκτό».

Ο κ. Κορκίδης σχολιάζοντας τις ανησυχίες που υπάρχουν στον χώρο του εμπορίου για το «Digital Euro», δηλώνει ότι τις εξελίξεις για το θέμα τις παρακολουθούν στενά τα Επιμελητήρια, «ώστε να προετοιμαστούμε κατάλληλα, έγκαιρα και προς όφελος των επιχειρήσεων και καταναλωτών».

Όπως σημειώνει ο κ. Κορκίδης, οι ευρωπαϊκές επιχειρηματικές οργανώσεις ασχολούνται στενά με τη φάση έρευνας του ψηφιακού ευρώ. Επιθυμούν να προσθέσουν ευρωπαϊκές μεθόδους πληρωμής, φέρνοντας περισσότερο ανταγωνισμό και προσιτές τιμές σε σύγκριση με τις τρέχουσες, σχετικά κυρίαρχες μη ευρωπαϊκές μεθόδους πληρωμής, που βασίζονται σε κάρτες. Μαζί με τις άμεσες πληρωμές, αναμένουν ότι το ψηφιακό ευρώ όχι μόνο θα επιτρέψει περισσότερο ανταγωνισμό, αλλά θα προσφέρει, επίσης, απλούστερες δομές προμηθειών, όπως προμήθεια ανά συναλλαγή, αντί να εφαρμόζει ένα ποσοστό αξίας.

Οι έμποροι λιανικής και χονδρικής δεσμεύονται να παίξουν τον ρόλο τους στο να κάνουν το ψηφιακό ευρώ μία συναρπαστική προσφορά για τους πελάτες, αλλά το κλειδί της επιτυχίας θα είναι εάν τα επίπεδα υιοθέτησης από τους καταναλωτές δικαιολογούν στην πράξη τις απαιτούμενες επενδύσεις σε χρόνο, πόρους, διαδικασίες και υποδομές. Ενώ η βασική προϋπόθεση του ψηφιακού ευρώ είναι η παροχή μετρητών σε ψηφιακή μορφή, πρέπει να περιλαμβάνει τη δυνατότητα για καινοτόμες περιπτώσεις χρήσης.

Ένα βασικό όφελος τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τον κλάδο λιανικής και χονδρικής είναι η περίπτωση χρήσης εκτός σύνδεσης. Αυτό σημαίνει ότι σε περιόδους διακοπών διαδικτύου ή ρεύματος, μπορεί να πραγματοποιηθεί επαρκής αριθμός συναλλαγών με το ψηφιακό ευρώ. Αυτό θα έκανε το ψηφιακό ευρώ σημαντικό για την υποστήριξη της ανθεκτικότητάς του, όπως είναι τα μετρητά σήμερα. Με τις βασικές υπηρεσίες αγαθών που προσφέρει το εμπόριο στην καθημερινή ζωή, η δυνατότητα εκτός σύνδεσης θα ήταν ένα βασικό πλεονέκτημα.

Οι βασικές ανησυχίες στο λιανικό εμπόριο είναι οι ακόλουθες:

  • Προμήθειες: Το συνολικό κόστος αποδοχής πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πλησιέστερα στο μηδέν και σε βάση προμήθειας ανά συναλλαγή, όχι ως ποσοστό της αξίας.
  • Υποχρεωτική αποδοχή: Θα πρέπει να υπάρχουν περισσότερες εξαιρέσεις από την υποχρεωτική αποδοχή, ιδίως για την αποδοχή μετρητών. Η τρέχουσα πρόταση συνδέει πολύ στενά την αποδοχή μετρητών με την αποδοχή του ψηφιακού ευρώ, η οποία δεν θα λειτουργήσει σε πολλές περιπτώσεις χρήσης λιανικής, όπως μη επανδρωμένα αυτοεξυπηρετούμενα πρατήρια καυσίμων, μηχανήματα αυτόματης πώλησης και ηλεκτρονικό εμπόριο.
  • Χωρίς περιορισμούς προμήθειες: Καθώς η αποδοχή του ψηφιακού ευρώ γίνεται υποχρεωτική αλλά «δωρεάν για τους καταναλωτές για βασική χρήση», ο εμπορικός κλάδος χρειάζεται ισχυρές διασφαλίσεις έναντι της επιβολής υπερβολικά υψηλών τελών που χρεώνουν οι τράπεζες και οι Υπηρεσίες Παρόχων Πληρωμών (PSPs).
  • Νέες υποδομές και διαδικασίες: Ενώ τα υπάρχοντα συστήματα και διεργασίες θα πρέπει να επαναχρησιμοποιούνται όσο το δυνατόν περισσότερο για να αποφευχθούν μακροχρόνιες και δαπανηρές ενημερώσεις, αναβαθμίσεις και επανεκπαίδευση, το ψηφιακό ευρώ δεν θα πρέπει να αναπαράγει το υπάρχον τοπίο, καθώς αυτό θα περιόριζε ενδεχομένως την καινοτομία.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση τζίρου ευελπιστούν οι έμποροι να φέρουν οι φετινές γιορτές

Οι καταναλωτές γίνονται κυνηγοί «έξυπνων» αγορών, καθώς το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα και οι πληθωριστικές πιέσεις σε βασικά αγαθά έχουν περιορίσει σημαντικά τη χριστουγεννιάτικη δαπάνη τους.
businessdaily-Black-Friday
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι συμβουλές της ΕΚΠΟΙΖΩ στους καταναλωτές για την Black Friday

Όπως σημειώνει η Ένωση σε ανακοίνωσή της τα ποσοστά των εκπτώσεων και των προσφορών είναι μικρότερα των ποσοστών που κυμαίνονται σε άλλες χώρες, με συνέπεια να χάνεται εντελώς το πνεύμα της Black Friday.
Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ρυθμούς προσφορών ο Νοέμβριος με στόχο να «ζεσταθεί» η αγορά

Πολλές επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετές ημέρες τη διαφήμιση της Black Friday η οποία εφέτος είναι την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου, ένα μήνα πριν από τα Χριστούγεννα, αλλά και της Cyber Monday, την Δευτέρα 27 Νοεμβρίου.