ΓΔ: 1395.62 -0.14% Τζίρος: 50.65 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:47:00 DATA
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
Φωτο: Shutterstock

Ο κομβικός ρόλος του λιανεμπορίου για την ελληνική οικονομία

Τρεις ελληνικές επιχειρήσεις παρουσίασαν τον σχεδιασμό τους στην Εαρινή Συνάντηση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Λιανικού Εμπορίου.

Τα ψώνια στο φυσικό κατάστημα παραμένουν ζωτικής σημασίας κομμάτι της αγοραστικής εμπειρίας αλλά, ταυτόχρονα, ο κλάδος λιανεμπορίου αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς αξιοποιώντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Αυτός είναι και ο λόγος που ο κλάδος χρειάζεται σημαντικές επενδύσεις.

Αυτά αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, στην Εαρινή Συνάντηση της FIRA, της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Λιανικού Εμπορίου που φιλοξένησε πρόσφατα η ΕΣΕΕ, για πρώτη φορά, στην χώρα μας.

Όπως αναφέρει σημερινή ανακοίνωση της ΕΣΕΕ, συγκεντρώθηκαν στην Αθήνα κορυφαίοι εκπρόσωποι του λιανικού εμπορίου από όλο τον κόσμο και συζήτησαν τις κυρίαρχες τάσεις που διαμορφώνουν το παρόν και το μέλλον του λιανεμπορίου. Συμμετείχαν εκπρόσωποι των μεγαλύτερων και πιο σημαντικών λιανεμπορικών οργανώσεων της Ευρώπης, των ΗΠΑ, της Βραζιλίας, του Καναδά και της Αυστραλίας.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι «στην συνάντηση αναλύθηκαν τα προβλήματα και οι προοπτικές των εμπορικών επιχειρήσεων, στο καθεστώς των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων της ψηφιακής εποχής και υπό το βάρος των νέων υποχρεώσεων που απορρέουν από την εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών βιωσιμότητας και πράσινης μετάβασης. Τους συμμετέχοντες απασχόλησε ιδιαίτερα το μεγάλο εύρος των δυνητικών επιπτώσεων της τεχνητής νοημοσύνης στη λειτουργία των επιχειρήσεων, σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας. Η αντιπροσωπεία της Ελληνικής Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας ανέδειξε τον κομβικό ρόλο του ελληνικού εμπορίου, ως τον μεγαλύτερο εργοδότη και πολλαπλασιαστή της ανάπτυξης στην ελληνική οικονομία».

Στο πλαίσιο της συνάντησης δόθηκε η δυνατότητα στα στελέχη τριών ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται, από διαφορετικούς κλάδους του λιανεμπορίου, να παρουσιάσουν την επιχειρηματική τους φιλοσοφία και δράση καθώς και το σχεδιασμό τους για τα επόμενα χρόνια εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Συμμετείχαν ο Κωνσταντίνος Γεράρδος διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο Computers, o Κωνσταντίνος Αλεξίου, οικονομικός διευθυντής του Funky Buddha και η Ζήνα Μαυροειδή, διευθύνουσα σύμβουλος της e-fresh.gr. Στο πλαίσιο της επίσκεψης οι εκπρόσωποι της FIRA είχαν εποικοδομητικές συναντήσεις μεταξύ άλλων και με τον διευθύνοντα σύμβουλο των Πολυκαταστημάτων Attica, Δημοσθένη Μπούμη και τον Παναγιώτη Ντόκο, διευθυντή καταστημάτων των Attica.

Ο πρόεδρος της FIRA, Ζακ Κρέϊσελ τόνισε: «Το λιανικό εμπόριο έχει κεντρικό ρόλο στην καθημερινή ζωή όλων, παντού σε όλο τον κόσμο. Είναι επίσης συχνά ο μεγαλύτερος εργοδότης σε κάθε χώρα και αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς αξιοποιώντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Αυτός είναι και ο λόγος που ο κλάδος χρειάζεται σημαντικές επενδύσεις».

Ο πρόεδρος της NRF, Μάθιου Σάϊ ανέφερε: «Τα ψώνια στο φυσικό κατάστημα παραμένουν ζωτικής σημασίας κομμάτι της αγοραστικής εμπειρίας. Το τρίτο τρίμηνο του 2022 ο αριθμός των εμπορικών καταστημάτων στις ΗΠΑ έφτασε στο υψηλότερο σημείο των δύο τελευταίων δεκαετιών και περισσότερο. Το ηλεκτρονικό εμπόριο επιστρέφει τώρα στις ΗΠΑ σε μακροπρόθεσμους ρυθμούς ανάπτυξης και αντιπροσωπεύει περίπου το 17% των πωλήσεων».

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας δήλωσε: «Με τη συμμετοχή της στη FIRA από το 2020 ως ο μοναδικός θεσμικός εκπρόσωπος του ελληνικού λιανεμπορίου ανάμεσα σε 42 μέλη από 23 χώρες, η ΕΣΕΕ έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς όλες τις παγκόσμιες εξελίξεις και τα mega - trends που επηρεάζουν τις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, με σημαντικά οφέλη στην τεκμηρίωση και επικαιροποίηση των προτάσεων της προς την πολιτεία».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πτώση 2,8% του όγκου πωλήσεων λιανικού εμπορίου τον φετινό Ιούλιο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο τζίρος σημείωσε διψήφια πτώση σε τρόφιμα, ποτά,καπνό και έπιπλα-ηλεκτρικά είδη και οικιακό εξοπλισμό, ενώ ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις μόνο σε σούπερ μάρκετ και φαρμακεία.
Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχυμένος κατά 6,6% στα 4,25 δισ. ο τζίρος του εμπορίου τον Ιούλιο

Το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα που ενισχύθηκε κατά 15,6% και το χονδρικό εμπόριο μερών και εξαρτημάτων μηχανοκίνητων οχημάτων με άνοδο 14,5% οδήγησαν την άνοδο του τζίρου.
Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απαραίτητο το οικοσύστημα του εμπορίου στον αναπτυξιακό σχεδιασμό

Με αφορμή την Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου, οι εκπρόσωποι του κλάδου υπογραμμίζουν ότι απαιτούνται από την πολιτεία να υπάρξουν στοχευμένες και κυρίως ευέλικτες πολιτικές για την εξέλιξη του εμπορίου στη χώρα.