ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Metrita, Xrimata, Cash, Money
Φωτο; Shutterstock

Τρόπους μείωσης κόστους αναζητούν οι γερμανικές εταιρείες στην Ελλάδα

Σε έρευνα της Κεντρικής Ένωσης Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων Γερμανίας (DIHK) 7 στις 10 επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα αναζήτησαν ή σχεδιάζουν να αναζητήσουν νέους ή πρόσθετους προμηθευτές.

Ριζικές ανακατατάξεις στις σχέσεις των γερμανικών επιχειρήσεων με παρουσία στην Ελλάδα με τους προμηθευτές τους (Β2Β) επιφέρουν οι συνέπειες της γεωπολιτικής κρίσης, η οποία ακολούθησε την πανδημική, οπότε καταγράφηκαν οι πρώτες πληθωριστικές πιέσεις διεθνώς.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα AHK World Business Outlook, που πραγματοποιήθηκε από την Κεντρική Ένωση Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων Γερμανίας (DIHK) και συμμετείχαν επιχειρήσεις-μέλη του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, οι 7 στις 10 επιχειρήσεις αναζήτησαν ή σχεδιάζουν να αναζητήσουν νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ώστε να αντιμετωπίσουν νέες αντιξοότητες σχετικά με τα κόστη παραγωγής, τη διακίνηση των εμπορευμάτων και τα ρίσκα των συναλλαγών.

Από το σύνολο των ερωτηθέντων προκύπτει επίσης ότι οι 7 στους 10 αναζητήσαν νέες συνεργασίες με προμηθευτές της εγχώριας αγοράς, με τους 8 στους 10 να έχουν ως κύριο στόχο τη διαχείριση των αυξημένων κοστολογίων.

Αναλυτικότερα, τα βασικότερα συμπεράσματα του νέου AHK World Business Outlook έχουν ως εξής:

Το κόστος ενέργειας (66%), η ζήτηση (40,4%), η έλλειψη ειδικευμένων εργαζόμενων (36,5%), οι τιμές των πρώτων υλών (36,2%) και το πλαίσιο οικονομικής πολιτικής (28,8%), αποτελούν τους πέντε βασικότερους κινδύνους για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, με τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα (27,7%) να λογίζονται ως ο έκτος σε σειρά κίνδυνος για την αγορά.

Προς αντιμετώπιση των κινδύνων που έχουν ανακύψει από την τρέχουσα κρίση, το 37,1% των επιχειρήσεων επέλεξε νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ενώ το 42,9% σχεδιάζει να πράξει ανάλογα. Επίσης, το 31,3% αύξησε τους αποθηκευτικούς του χώρους και το 15,6% σχεδιάζει να κινηθεί ανάλογα, ενώ το 36,8% μετακύλησε στο πελατειακό του κοινό τις πιέσεις του κόστους από πρωτογενή προϊόντα, ενέργεια, πρώτες ύλες και εργασία, με το 52,6% να σχεδιάζει ανάλογες κινήσεις.

Το 71,4% των επιχειρήσεων αναζήτησε ή αναζητεί νέους προμηθευτές εντός της εγχώριας αγοράς, το 40,4% στράφηκε προς τη Γερμανία, το 36,5% γενικότερα προς την Ευρωζώνη, το 28,8% προς την Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη (χώρες εκτός ΕΕ) και το 14,3% προς άλλες χώρες της ΕΕ, ενώ την Κίνα επέλεξε το 10,7% των επιχειρήσεων.

Το 85,7% των επιχειρήσεων αναζητεί νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ώστε να βελτιώσει τα κόστη του, το 53,6% επιδιώκει τη διαφοροποίηση ή την ελαχιστοποίηση του κινδύνου από την αθέτηση πληρωμών, ενώ το 28,6% στοχεύει στην εξασφάλιση ευκολότερης πρόσβασης σε πρώτες ύλες, το 21,4% στη συμμόρφωση στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις βιωσιμότητας και το 14,3% στην αντιμετώπιση εμπορικών φραγμών, δασμών και κυρώσεων που ισχύουν σε άλλες χώρες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

pos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Υποχρέωση άμεσης διασύνδεσης σε περίπτωση αντικατάσταση POS

Με την παραπάνω απόφαση, αποφεύγεται η καταστρατήγηση των προθεσμιών, που έχουν δοθεί για την ομαλή διασύνδεση των επιχειρήσεων, ανάλογα με τα Ταμειακά τους Συστήματα και τις λειτουργικές τους ανάγκες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ελλάδα εντυπωσιάζει με ψηφιακή διαφημιστική καμπάνια στο UEFA Euro 2024

Η καμπάνια η οποία ξεκίνησε στις 12 Ιουνίου και θα διαρκέσει έως τις 14 Ιουλίου 2024, υπό το σύνθημα "Greece: A life-changing experience", περιλαμβάνει την προβολή εντυπωσιακού διαφημιστικού spot σε 7.434 ψηφιακές οθόνες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με 120 επιχειρήσεις και φορείς η Γερμανία ως Τιμώμενη Χώραστην 88η ΔΕΘ

Οι επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν στο Γερμανικό περίπτερο προέρχονται από τους σημαντικότερους κλάδους της μεγαλύτερης Ευρωπαϊκής οικονομίας, όπως βιομηχανία, μεταποίηση και υψηλή τεχνολογία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

EY-Parthenon: Οι πυλώνες που δημιουργούν αξία για την ελληνική οικονομία

Η μελέτη της EY-Parthenon διαπιστώνει ότι παρά τη δεκαετία χαμηλών ρυθμών ανάπτυξης που προηγήθηκε, έχει δημιουργηθεί ένα θετικό περιβάλλον εξαιτίας μεταξύάλλων των αυξημένων δυνατοτήτων πρόσβαση σε χρηματοδότηση.
Saudi Arabia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σημαντικές ευκαιρίες για συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Σαουδικής Αραβίας

Ο αναπληρωτής υφυπουργός Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας αναφέρθηκε στο υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικής ίνας για τη μεταφορά δεδομένων και σημείωσε τις δυνατότητες συνεργασίας στις ψηφιακές υποδομές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επενδυτικές ευκαιρίες σε Ασία για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις

Ημερίδες από το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο και το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο. Οι Ασιάτες προτιμούν τα εισαγόμενα καταναλωτικά προϊόντα από τον Δυτικό κόσμο και η μέση τάξη αυξάνει σταθερά την αγοραστική της δύναμη