Πρεμιέρα για τις χειμερινές εκπτώσεις σήμερα και ο εμπορικός κόσμος εκφράζει αυξημένες προσδοκίες σε σχέση με την ανταπόκριση των καταναλωτών. Με το ποσοστό των προσφορών να αγγίζει ακόμη και το 70%, οι έμποροι επιδιώκουν να καταγράψουν τζίρο που θα κυμανθεί τουλάχιστον στα περσινά επίπεδα.
Εξάλλου, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), ποσοστό 58% του κοινού περιμένει τις εκπτώσεις για να πραγματοποιήσει αγορές, ενώ το 63% δηλώνει ότι «κυνηγάει τις προσφορές».
Η έρευνα καταναλωτικών τάσεων του ΣΕΛΠΕ πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε δείγμα 995 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα, το διάστημα πριν τις εορτές, αποκαλύπτοντας ενδιαφέροντα συμπεράσματα για τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού. Ειδικότερα, οι καταναλωτές δήλωσαν σε ποσοστό 74% ότι δαπανούν άνω του 80% του διαθέσιμου εισοδήματός τους σε μηνιαία βάση, με μόλις το 10% αυτού να κατευθύνεται σε είδη ρουχισμού. Την μερίδα του λέοντος αποσπούν οι δαπάνες για τους μηνιαίους λογαριασμούς καθώς και φόρους, αποτελώντας αθροιστικά το 44% των μηνιαίων δαπανών, ενώ ακολουθούν οι αγορές προϊόντων με 25% και οι υπηρεσίες με 15%.
Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει τον αναβαθμισμένο ρόλο του Διαδικτύου στις λιανικές πωλήσεις, με τον μέσο όρο των online αγορών να ανέρχεται σε 9% και σε κάποιες κατηγορίες, όπως τα εισιτήρια, να αγγίζει και το 42%. Κατ’ αναλογία, τα είδη ρουχισμού συμμετέχουν στις διαδικτυακές αγορές σε ποσοστό 14%. Περαιτέρω, το 59% του κοινού δηλώνει ότι ενημερώνεται συστηματικά από το διαδίκτυο πριν κάνει αγορές, ενώ το 47% θα προτιμήσει το παραδοσιακό κατάστημα έχοντας προηγουμένως ενημερωθεί διαδικτυακά. Μόλις το 21% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πρώτα επισκέπτεται ένα φυσικό κατάστημα και στην συνέχεια ψωνίζει online.
Σημειώνεται ότι οι χειμερινές εκπτώσεις θα ολοκληρωθούν το Σάββατο 29 Φεβρουαρίου και τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν ανοικτά την προσεχή Κυριακή 19 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο 11:00-18:00.
Εκτός από την υποχρεωτική αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής στα εκπτωτικά είδη, επιτρέπεται και η αναγραφή του ποσοστού έκπτωσης. Για τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, κ. Στ. Καφούνη, η επόμενη περίοδος θα αποδείξει εάν πράγματι ξεφύγαμε από την κρίση κι αν υπάρξει αυξημένη προσέλευση και ενισχυμένος τζίρος μετά από αρκετά χρόνια ύφεσης.
Ο ίδιος καλεί το καταναλωτικό κοινό να επωφεληθεί της εκπτωτικής περιόδου, ενισχύοντας εκτός από τα καταστήματα του κέντρου, και τις περιφερειακές αγορές σε γειτονιές της πόλης, έχοντας κάνει προηγουμένως έρευνα αγοράς με γνώμονα την σχέση ποιότητας - τελικής τιμής.