ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Οικονομικά βιώσιμη η τεχνολογία για να μειωθούν τα αέρια του θερμοκηπίου

Μελέτη της Boston Consulting Group (BCG) αποκαλύπτει ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας δέσμευσης δεν είναι πλέον μόνο τεχνικά εφικτή αλλά και οικονομικά βιώσιμη. Ποιες είναι οι προκλήσεις που υπάρχουν.

Η τεχνολογία δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης άνθρακα (CCUS) κερδίζει συνεχώς έδαφος με πολλά έργα υπό ανάπτυξη που αναμένεται να επιτύχουν μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 300 εκατομμύρια μετρικούς τόνους ανά έτος μέχρι το 2035, δηλαδή δέκα φορές μεγαλύτερη ποσότητα από τις εγκατεστημένες μονάδες, αλλά μακριά από τον στόχο των τεσσάρων δισεκατομμυρίων τόνων που σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) θα ήταν συμβατός με το στόχο του 1.5℃ της Συμφωνίας του Παρισίου.

Μια νέα μελέτη της Boston Consulting Group (BCG) με τίτλο 'Scaling Carbon Capture Technology Won't Break the Bank' αποκαλύπτει ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας δέσμευσης δεν είναι πλέον μόνο τεχνικά εφικτή αλλά και οικονομικά βιώσιμη. Η μελέτη υποστηρίζει ότι με τα σωστά κίνητρα και τις κατάλληλες επενδύσεις, η τεχνολογία δέσμευσης άνθρακα μπορεί να αποτελέσει καίρια λύση κατά της κλιματικής αλλαγής.

Σύμφωνα με την μελέτη, η τεχνολογία δέσμευσης άνθρακα, αναμένεται να ακολουθήσει μια πορεία παρόμοια με άλλες βιομηχανικές τεχνολογίες όπως τα συστήματα καθαρισμού αέριων ρύπων για τα οποία η απαιτούμενη κεφαλαιουχική δαπάνη μειώνεται κατά 10-12% κάθε φορά που διπλασιάζεται η εγκατεστημένη ισχύς. Ταυτόχρονα, όσο μειώνεται η απαιτούμενη κεφαλαιουχική δαπάνη, τόσο χαμηλότερη επιδότηση απαιτείται για να διασφαλιστεί η κερδοφορία των νέων εγκαταστάσεων. Η BCG υπολογίζει το ύψος των απαιτούμενων επιδοτήσεων ανά χώρα, προκειμένου να απορροφηθούν επιπλέον 3.000 εκατομμύρια τόνοι από εγκαταστάσεις CCUS μέχρι το 2035, σε 65-75 δολάρια κατά μέσο όρο ανά τόνο μείωσης διοξειδίου του άνθρακα, έναντι 100 δολαρίων που ήταν οι μέχρι τώρα εκτιμήσεις.

Ωστόσο, σύμφωνα με την μελέτη, προκειμένου να αναπτυχθεί η τεχνολογία δέσμευσης σε μεγάλη κλίμακα θα πρέπει να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα ενίσχυσης από τους νομοθέτες και τις κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένων των κρατικών επιδοτήσεων, της επίλυσης κανονιστικών προβλημάτων όπως τα ζητήματα αδειoδοτήσεων καθώς και της επέκτασης των συστημάτων τιμολόγησης άνθρακα.

«Στην Ελλάδα, οι τεχνολογίες CCS ήδη έχουν μπει σε εφαρμογή σε δύο έργα υπό ανάπτυξη, ενώ πολλές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κυρίως στις πιο ρυπογόνες βιομηχανίες εντάσσουν πλέον τα CCUS στα σχέδια ενεργειακής τους μετάβασης, τάση που αναμένεται να επιταχυνθεί περαιτέρω από το συνεχώς μειούμενο κόστος των τεχνολογιών αυτών» δήλωσε ο Χρυσός Καβουνίδης, Διευθύνων Σύμβουλος και επικεφαλής της BCG στην Ελλάδα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλεξανδρούπολη: Ωφέλιμη για επιχειρήσεις επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή γραμμή

Η πρόταση προβλέπει τη δωρεάν μεταφορά φορτηγών με πλοίο ro-ro της ακτοπλοΐας, με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα, για τις εμπορικές επιχειρήσεις του συγκεκριμένου νομού από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης σε αυτό του Κερατσινίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πράσινο φως» για το Καταδυτικό Πάρκο στους Φούρνους Ικαρίας

Χαρακτηρίζεται και οριοθετείται ως Καταδυτικό Πάρκο η θαλάσσια περιοχή  έκτασης 163 στρεμμάτων με τον αντίστοιχο πυθμένα- στην περιοχή «Λεμονόπετρες», που βρίσκεται νότια του ακρωτηρίου «Κοντογιάννης».
Perivallon, Klimatiki Allagi, Klima, Clima
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σε ανώτατο επίπεδο η εκπροσώπηση της χώρας μας στη σύνοδο COP29

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΝ, η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί σε ανώτατο επίπεδο, με επικεφαλής της Εθνικής Αντιπροσωπείας τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος θα έχει σειρά συναντήσεων και θα συμμετέχει σε πάνελ υψηλού επιπέδου.
kalliergeies-klimatiki allagi
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ακραία καιρικά φαινόμενα τον Σεπτέμβριο εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής

Η μέση παγκόσμια θερμοκρασία τον περασμένο μήνα ήταν η δεύτερη υψηλότερη μετά τον Σεπτέμβριο του 2023, σύμφωνα με την υπηρεσία Copernicus ενώ το 2024 οδεύει στο να αποτελέσει τη θερμότερη χρονιά στην ιστορία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έναρξη έργου για την αναβάθμιση του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας

«Στόχος μας είναι η μετάβαση σε μια νέα εποχή με σύγχρονα, ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, που θα χρησιμοποιούν καθαρά καύσιμα και θα μειώνουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα» ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το πρώτο βήμα για την ανανέωση και ενεργειακή αναβάθμιση της ακτοπλοΐας

Στα πλαίσια του έργου θα αξιολογηθούν οι διαθέσιμες τεχνολογικές και τεχνικές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν για την ανανέωση του στόλου με βάση τα τεχνικά, οικονομικά και ασφαλείας κριτήρια.