Ιδιαίτερα θετική πορεία ακολούθησαν οι εξαγωγές κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους καθώς αυξήθηκαν κατά 36,1%, αλλά η ταχύτερη αύξηση των εισαγωγών, με «βαρίδι» και τις υψηλές τιμές για τις εισαγωγές ενέργειας, οδήγησαν σε διεύρυνση του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών το οποίο έφθασε στα 20,1 δισ. ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση 64,7% σε σύγκριση με τα 12,2 δισ. που ήταν το 2021.
Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ:
- Το Δεκέμβριο του 2022, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, κυρίως λόγω της επιδείνωσης του ισοζυγίου δευτερογενών εισοδημάτων και, σε μικρότερο βαθμό, των ισοζυγίων υπηρεσιών και πρωτογενών εισοδημάτων, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη βελτίωση του ισοζυγίου αγαθών.
- Το 2022, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε σε σχέση με το 2021, κυρίως λόγω της επιδείνωσης του ισοζυγίου αγαθών, αλλά και των ισοζυγίων πρωτογενών και δευτερογενών εισοδημάτων, η οποία ως ένα βαθμό αντισταθμίστηκε από τη βελτίωση του ισοζυγίου υπηρεσιών.
Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών
Το Δεκέμβριο του 2022, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών σημείωσε αύξηση κατά 385,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2021 και διαμορφώθηκε σε 2,7 δισεκ. ευρώ.
Η μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών οφείλεται στην αύξηση των εξαγωγών, η οποία ήταν μεγαλύτερη από εκείνη των εισαγωγών. Οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 26,5% σε τρέχουσες τιμές (6,8% σε σταθερές τιμές) και οι εισαγωγές κατά 9,2% σε τρέχουσες τιμές (0,2% σε σταθερές τιμές). Ειδικότερα, οι εξαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα αυξήθηκαν κατά 17,4% σε τρέχουσες τιμές (4,0% σε σταθερές τιμές) και οι εισαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα κατά 3,4% σε τρέχουσες τιμές (-1,9% σε σταθερές τιμές).
Η μείωση του πλεονάσματος του ισοζυγίου υπηρεσιών οφείλεται κυρίως στην επιδείνωση του ισοζυγίου μεταφορών, αλλά και τη μικρή χειροτέρευση του ταξιδιωτικού ισοζυγίου και του ισοζυγίου λοιπών υπηρεσιών. Οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 52,5% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 32,8% σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2021. Σημειώνεται ότι σε σύγκριση με το Δεκέμβριο του 2019 οι αφίξεις και οι εισπράξεις ανήλθαν στο 83,8% και το 83,9% του τότε επιπέδου αντίστοιχα.
Το ισοζύγιο πρωτογενών εισοδημάτων κατέγραψε μικρό έλλειμμα έναντι πλεονάσματος τον αντίστοιχο μήνα του 2021, κυρίως λόγω της αύξησης των καθαρών πληρωμών για τόκους, μερίσματα και κέρδη. Το πλεόνασμα του ισοζυγίου δευτερογενών εισοδημάτων κατέγραψε μείωση σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2021, λόγω της καταγραφής καθαρών πληρωμών έναντι καθαρών εισπράξεων στον τομέα της γενικής κυβέρνησης.
Το 2022, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε κατά 7,9 δισεκ. ευρώ σε σύγκριση με το 2021 και διαμορφώθηκε σε 20,1 δισεκ. ευρώ. Η αύξηση του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών οφείλεται στη μεγαλύτερη αύξηση των εισαγωγών από εκείνη των εξαγωγών. Οι εξαγωγές σημείωσαν αύξηση κατά 36,1% σε τρέχουσες τιμές (4,3% σε σταθερές τιμές) και οι εισαγωγές κατά 40,1% σε τρέχουσες τιμές (16,9% σε σταθερές τιμές). Ειδικότερα, σε τρέχουσες τιμές οι εξαγωγές και οι εισαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα αυξήθηκαν κατά 23,3% και 23,6% αντίστοιχα (7,0% και 15,5% σε σταθερές τιμές).
Η αύξηση του πλεονάσματος του ισοζυγίου υπηρεσιών οφείλεται στη βελτίωση κυρίως του ισοζυγίου ταξιδιωτικών υπηρεσιών και δευτερευόντως των ισοζυγίων μεταφορών και λοιπών υπηρεσιών. Οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 89,3% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 67,9% σε σχέση με το 2021, αντιπροσωπεύοντας το 88,8% και το 97,0% των αντίστοιχων επιπέδων τους το 2019. Οι καθαρές εισπράξεις από μεταφορές παρουσίασαν αύξηση κατά 5,6%.
Το ισοζύγιο πρωτογενών εισοδημάτων παρουσίασε έλλειμμα, έναντι πλεονάσματος το 2021, κυρίως λόγω της αύξησης των καθαρών πληρωμών για τόκους, μερίσματα και κέρδη. Το ισοζύγιο δευτερογενών εισοδημάτων κατέγραψε επίσης έλλειμμα, έναντι πλεονάσματος το 2021, λόγω της καταγραφής καθαρών πληρωμών, έναντι καθαρών εισπράξεων στον τομέα της γενικής κυβέρνησης.
Ισοζύγιο Κεφαλαίων
Το Δεκέμβριο του 2022, το ισοζύγιο κεφαλαίων κατέγραψε μείωση του πλεονάσματος έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2021 και διαμορφώθηκε σε 185,6 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της μείωσης των καθαρών εισπράξεων στον τομέα της γενικής κυβέρνησης. Το 2022, το πλεόνασμα του ισοζυγίου κεφαλαίων μειώθηκε σε σχέση με το 2021 και διαμορφώθηκε σε 3,1 δισεκ. ευρώ, λόγω της μείωσης των καθαρών εισπράξεων του τομέα της γενικής κυβέρνησης.
Συνολικό Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών και Κεφαλαίων
Το Δεκέμβριο του 2022, το έλλειμμα του συνολικού ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών και κεφαλαίων (το οποίο αντιστοιχεί στις ανάγκες της οικονομίας για χρηματοδότηση από το εξωτερικό) παρουσίασε αύξηση και διαμορφώθηκε σε 2,5 δισεκ. ευρώ. Το 2022, το έλλειμμα του συνολικού ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών και κεφαλαίων αυξήθηκε κατά 8,8 δισεκ. ευρώ σε σχέση με το 2021 και διαμορφώθηκε σε 17,1 δισεκ. ευρώ.
Ισοζύγιο Χρηματοοικονομικών Συναλλαγών
Το Δεκέμβριο του 2022, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν αύξηση κατά 273,7 εκατ. ευρώ, ενώ οι υποχρεώσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού μειώθηκαν κατά 149,1 εκατ. ευρώ, χωρίς αξιοσημείωτες συναλλαγές.
Στις επενδύσεις χαρτοφυλακίου, η μείωση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού οφείλεται κυρίως στη μείωση κατά 366,0 εκατ. ευρώ των τοποθετήσεών τους σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του εξωτερικού. Η αύξηση των υποχρεώσεών τους οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατά 40,0 εκατ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε ελληνικά ομόλογα και έντοκα γραμμάτια.
Στην κατηγορία των λοιπών επενδύσεων καταγράφηκε μείωση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού, κυρίως ως αποτέλεσμα της μείωσης των τοποθετήσεων των κατοίκων σε καταθέσεις και repos στο εξωτερικό κατά 1,3 δισεκ. ευρώ. Η αύξηση των υποχρεώσεών τους αντανακλά κυρίως την αύξηση κατά 4,6 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε καταθέσεις και repos στην Ελλάδα (περιλαμβάνεται και ο λογαριασμός TARGET), η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση των δανειακών υποχρεώσεών τους κατά 2,9 δισεκ. ευρώ.
Το 2022, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού σημείωσαν αύξηση κατά 1,8 δισεκ. ευρώ και οι υποχρεώσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού, που αντιστοιχούν σε άμεσες επενδύσεις μη κατοίκων στην Ελλάδα, κατέγραψαν αύξηση κατά 6,2 δισεκ. ευρώ.
Στις επενδύσεις χαρτοφυλακίου, η αύξηση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού οφείλεται κυρίως στην άνοδο κατά 9,0 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεων κατοίκων σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του εξωτερικού. Η αύξηση των υποχρεώσεών τους οφείλεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στην άνοδο κατά 1,3 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε ελληνικά ομόλογα και έντοκα γραμμάτια.
Στην κατηγορία των λοιπών επενδύσεων, η μείωση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού οφείλεται στη μείωση κατά 8,1 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεων κατοίκων σε καταθέσεις και repos στο εξωτερικό, η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από τη στατιστική προσαρμογή που συνδέεται με την έκδοση τραπεζογραμματίων (κατά 4,7 δισεκ. ευρώ). Η αύξηση των υποχρεώσεών τους αντανακλά κυρίως την άνοδο κατά 17,7 δισεκ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε καταθέσεις και repos στην Ελλάδα (περιλαμβάνεται και ο λογαριασμός TARGET) και τη στατιστική προσαρμογή που συνδέεται με την έκδοση τραπεζογραμματίων (κατά 4,7 δισεκ. ευρώ), οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη μείωση κατά 7,8 δισεκ. ευρώ των δανειακών υποχρεώσεών τους προς μη κατοίκους.
Στο τέλος Δεκεμβρίου 2022, τα συναλλαγματικά διαθέσιμα της χώρας διαμορφώθηκαν σε 11,3 δισεκ. ευρώ, έναντι 12,8 δισεκ. ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου 2021.
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΠΛΗΡΩΜΩΝ (εκατ. ευρώ)
Ιανουάριος-Δεκέμβριος | ||||
2020 | 2021 | 2022 | ||
I | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ( Ι.Α + Ι.Β + Ι.Γ + Ι.Δ ) | -10.964,4 | -12.271,6 | -20.143,4 |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( I.Α + I.B) | -11.249,7 | -13.874,1 | -19.607,4 | |
Ι.A | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ ( I.Α.1 - I.Α.2) | -18.528,1 | -26.719,1 | -39.020,1 |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ καυσίμων | -3.196,0 | -5.877,1 | -13.158,5 | |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς καύσιμα | -15.332,1 | -20.841,9 | -25.861,6 | |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ πλοίων | -64,9 | -23,1 | -293,3 | |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς πλοία | -18.463,2 | -26.696,0 | -38.726,8 | |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς καύσιμα και πλοία | -15.267,2 | -20.818,8 | -25.568,3 | |
I.A.1 | Εξαγωγές αγαθών | 28.904,4 | 39.327,9 | 53.506,8 |
Καύσιμα | 6.102,5 | 10.210,2 | 17.609,7 | |
Πλοία (πωλήσεις) | 153,1 | 121,4 | 108,5 | |
Αγαθά χωρίς καύσιμα και πλοία | 22.648,9 | 28.996,3 | 35.788,6 | |
I.A.2 | Εισαγωγές αγαθών | 47.432,5 | 66.046,9 | 92.526,9 |
Καύσιμα | 9.298,4 | 16.087,3 | 30.768,2 | |
Πλοία (αγορές) | 217,9 | 144,4 | 401,8 | |
Αγαθά χωρίς καύσιμα και πλοία | 37.916,1 | 49.815,1 | 61.356,9 | |
Ι.Β | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( I.Β.1 - I.Β.2) | 7.278,3 | 12.845,0 | 19.412,7 |
I.B.1 | Εισπράξεις | 22.711,3 | 35.056,4 | 47.541,6 |
Ταξιδιωτικό | 4.318,8 | 10.502,7 | 17.631,3 | |
Μεταφορές | 13.814,2 | 18.728,1 | 23.434,0 | |
Λοιπές υπηρεσίες | 4.578,3 | 5.825,7 | 6.476,4 | |
I.B.2 | Πληρωμές | 15.433,0 | 22.211,5 | 28.128,9 |
Ταξιδιωτικό | 792,9 | 1.112,5 | 1.935,1 | |
Μεταφορές | 9.873,0 | 15.078,7 | 19.578,7 | |
Λοιπές υπηρεσίες | 4.767,1 | 6.020,3 | 6.615,1 | |
Ι.Γ | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ (I.Γ.1 - I.Γ.2) | -275,9 | 368,7 | -239,9 |
I.Γ.1 | Εισπράξεις | 6.324,1 | 6.608,1 | 7.278,5 |
Από εργασία (αμοιβές,μισθοί) | 201,4 | 220,2 | 224,7 | |
Από επενδύσεις (τόκοι,μερίσματα,κέρδη) | 2.942,0 | 3.019,2 | 3.580,7 | |
Λοιπά πρωτογενή εισοδήματα | 3.180,7 | 3.368,8 | 3.473,0 | |
I.Γ.2 | Πληρωμές | 6.599,9 | 6.239,4 | 7.518,3 |
Από εργασία (αμοιβές,μισθοί) | 1.336,4 | 1.309,7 | 1.493,8 | |
Από επενδύσεις (τόκοι,μερίσματα,κέρδη) | 4.838,8 | 4.433,3 | 5.364,0 | |
Λοιπά πρωτογενή εισοδήματα | 424,7 | 496,5 | 660,6 | |
Ι.Δ | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ (I.Δ.1 - I.Δ.2) | 561,2 | 1.233,8 | -296,2 |
I.Δ.1 | Εισπράξεις | 4.064,5 | 5.008,2 | 4.390,6 |
Γενική κυβέρνηση | 2.452,7 | 3.561,7 | 2.642,7 | |
Λοιποί τομείς | 1.611,9 | 1.446,5 | 1.747,9 | |
I.Δ.2 | Πληρωμές | 3.503,4 | 3.774,4 | 4.686,8 |
Γενική κυβέρνηση | 1.914,9 | 2.297,1 | 3.058,7 | |
Λοιποί τομείς | 1.588,5 | 1.477,2 | 1.628,1 | |
ΙΙ | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ (II.1 - II.2) | 2.733,6 | 4.000,9 | 3.079,5 |
II.1 | Εισπράξεις | 3.124,5 | 4.915,0 | 3.824,8 |
Γενική κυβέρνηση | 2.932,0 | 4.055,5 | 2.491,1 | |
Λοιποί τομείς | 192,5 | 859,5 | 1.333,7 | |
II.2 | Πληρωμές | 390,9 | 914,1 | 745,3 |
Γενική κυβέρνηση | 4,4 | 5,0 | 7,2 | |
Λοιποί τομείς | 386,5 | 909,1 | 738,1 | |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ( Ι + ΙΙ) | -8.230,9 | -8.270,7 | -17.063,9 | |
ΙII | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ( ΙII.Α+III.Β+ΙII.Γ+III.Δ ) | -7.747,7 | -7.107,6 | -15.596,1 |
ΙII.Α | ΑΜΕΣΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ * | -2.332,3 | -4.412,6 | -4.485,0 |
Απαιτήσεις | 568,6 | 1.147,7 | 1.761,0 | |
Υποχρεώσεις | 2.900,9 | 5.560,4 | 6.246,0 | |
ΙII.Β | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ * | 48.339,5 | 23.829,9 | 8.836,8 |
Απαιτήσεις | 35.443,0 | 27.316,7 | 10.206,3 | |
Υποχρεώσεις | -12.896,5 | 3.486,7 | 1.369,5 | |
ΙII.Γ | ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ * | -55.291,1 | -29.060,9 | -18.102,5 |
Απαιτήσεις | 2.362,1 | 3.713,7 | -3.538,1 | |
Υποχρεώσεις | 57.653,2 | 32.774,6 | 14.564,4 | |
(Δάνεια γενικής κυβέρνησης) | 1.342,6 | -957,9 | -4.496,0 | |
III.Δ | ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ * * | 1.536,2 | 2.536,0 | -1.845,4 |
IV | ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΤΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ( Ι + ΙΙ - III + IV=0) | 483,2 | 1.163,1 | 1.467,8 |
ΥΨΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ * * * |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΠΛΗΡΩΜΩΝ (εκατ. ευρώ)
Δεκέμβριος | ||||||
2020 | 2021 | 2022 | ||||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ( Ι.Α + Ι.Β + Ι.Γ + Ι.Δ ) | -639,4 | -2.276,9 | -2.662,9 | |||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( I.Α + I.B) | -1.309,0 | -2.894,3 | -2.644,0 | |||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ ( I.Α.1 - I.Α.2) | -1.526,4 | -3.304,7 | -3.001,9 | |||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ καυσίμων | -304,4 | -864,3 | -839,1 | |||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς καύσιμα | -1.222,0 | -2.440,3 | -2.162,8 | |||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ πλοίων | 1,3 | -0,8 | -26,0 | |||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς πλοία | -1.527,7 | -3.303,8 | -2.975,9 | |||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς καύσιμα και πλοία | -1.223,3 | -2.439,5 | -2.136,8 | |||
Εξαγωγές αγαθών | 2.806,2 | 3.515,7 | 4.446,1 | |||
Καύσιμα | 717,5 | 957,5 | 1.442,1 | |||
Πλοία (πωλήσεις) | 75,0 | 8,4 | 9,1 | |||
Αγαθά χωρίς καύσιμα και πλοία | 2.013,7 | 2.549,8 | 2.994,9 | |||
Εισαγωγές αγαθών | 4.332,5 | 6.820,3 | 7.448,0 | |||
Καύσιμα | 1.021,9 | 1.821,8 | 2.281,2 | |||
Πλοία (αγορές) | 73,7 | 9,2 | 35,1 | |||
Αγαθά χωρίς καύσιμα και πλοία | 3.237,0 | 4.989,3 | 5.131,7 | |||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( I.Β.1 - I.Β.2) | 217,4 | 410,4 | 357,9 | |||
Εισπράξεις | 1.511,1 | 2.609,7 | 2.814,2 | |||
Ταξιδιωτικό | 34,8 | 186,1 | 247,1 | |||
Μεταφορές | 992,2 | 1.783,7 | 1.903,3 | |||
Λοιπές υπηρεσίες | 484,1 | 639,8 | 663,8 | |||
Πληρωμές | 1.293,7 | 2.199,3 | 2.456,3 | |||
Ταξιδιωτικό | 32,7 | 112,7 | 175,7 | |||
Μεταφορές | 734,4 | 1.479,9 | 1.643,1 | |||
Λοιπές υπηρεσίες | 526,7 | 606,7 | 637,6 | |||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ (I.Γ.1 - I.Γ.2) | 111,7 | 21,6 | -28,3 | |||
Εισπράξεις | 558,4 | 536,4 | 895,6 | |||
Από εργασία (αμοιβές,μισθοί) | 17,7 | 28,1 | 20,7 | |||
Από επενδύσεις (τόκοι,μερίσματα,κέρδη) | 385,7 | 257,8 | 349,8 | |||
Λοιπά πρωτογενή εισοδήματα | 155,1 | 250,4 | 525,2 | |||
Πληρωμές | 446,8 | 514,7 | 923,9 | |||
Από εργασία (αμοιβές,μισθοί) | 99,1 | 123,2 | 120,0 | |||
Από επενδύσεις (τόκοι,μερίσματα,κέρδη) | 318,0 | 362,2 | 764,9 | |||
Λοιπά πρωτογενή εισοδήματα | 29,7 | 29,3 | 39,1 | |||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ (I.Δ.1 - I.Δ.2) | 557,9 | 595,7 | 9,5 | |||
Εισπράξεις | 857,5 | 903,3 | 378,1 | |||
Γενική κυβέρνηση | 696,1 | 727,9 | 175,1 | |||
Λοιποί τομείς | 161,4 | 175,4 | 203,0 | |||
Πληρωμές | 299,6 | 307,6 | 368,6 | |||
Γενική κυβέρνηση | 168,3 | 166,1 | 221,5 | |||
Λοιποί τομείς | 131,3 | 141,5 | 147,1 | |||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ (II.1 - II.2) | 550,5 | 431,5 | 185,6 | |||
Εισπράξεις | 562,7 | 476,3 | 403,6 | |||
Γενική κυβέρνηση | 526,5 | 460,6 | 235,1 | |||
Λοιποί τομείς | 36,2 | 15,7 | 168,4 | |||
Πληρωμές | 12,1 | 44,8 | 218,0 | |||
Γενική κυβέρνηση | 0,4 | 0,5 | 0,7 | |||
Λοιποί τομείς | 11,7 | 44,3 | 217,3 | |||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ( Ι + ΙΙ) | -88,9 | -1.845,5 | -2.477,3 | |||
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ( ΙII.Α+III.Β+ΙII.Γ+III.Δ ) | -295,5 | -1.723,0 | -2.670,8 | |||
ΑΜΕΣΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ * | -236,4 | -272,4 | 422,8 | |||
Απαιτήσεις | 104,0 | 300,1 | 273,7 | |||
Υποχρεώσεις | 340,4 | 572,5 | -149,1 | |||
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ * | 4.351,0 | 5.279,5 | -404,6 | |||
Απαιτήσεις | 2.339,0 | 4.454,3 | -380,9 | |||
Υποχρεώσεις | -2.012,0 | -825,1 | 23,7 | |||
ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ * | -4.777,3 | -6.883,7 | -2.951,7 | |||
Απαιτήσεις | -342,6 | -959,2 | -1.251,6 | |||
Υποχρεώσεις | 4.434,8 | 5.924,5 | 1.700,1 | |||
(Δάνεια γενικής κυβέρνησης) | -140,3 | -570,5 | -2.504,3 | |||
ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ * * | 367,2 | 153,7 | 262,7 | |||
ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΤΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ( Ι + ΙΙ - III + IV=0) | -206,7 | 122,5 | -193,6 | |||
ΥΨΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ * * * | 9.739 | 12.770 | 11.341 | |||
* ( + ) αύξηση ( - ) μείωση Σύμφωνα με τη νέα μεθοδολογία κατάρτισης του ισοζυγίου πληρωμών BPM6, η αύξηση των απαιτήσεων παρουσιάζεται με θετικό πρόσημο, ενώ η μείωση των απαιτήσεων με αρνητικό πρόσημο. Αντίστοιχα, η αύξηση των υποχρεώσεων εμφανίζεται με θετικό πρόσημο, ενώ η μείωση των υποχρεώσεων με αρνητικό πρόσημο. | ||||||
** ( + ) αύξηση ( - ) μείωση Σύμφωνα με τη νέα μεθοδολογία κατάρτισης του ισοζυγίου πληρωμών BPM6, η αύξηση των συναλλαγματικών διαθεσίμων παρουσιάζεται πλέον με θετικό πρόσημο, ενώ η μείωση των συναλλαγματικών διαθεσίμων με αρνητικό πρόσημο. | ||||||
* * * Τα συναλλαγματικά διαθέσιμα, σύμφωνα με τον ορισμό της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, περιλαμβάνουν μόνο το νομισματικό χρυσό, τη "συναλλαγματική θέση" στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, τα "ειδικά τραβηκτικά δικαιώματα" και τις απαιτήσεις της Τράπεζας της Ελλάδος σε ξένο νόμισμα έναντι κατοίκων χωρών εκτός της ζώνης του ευρώ. Αντίθετα, δεν περιλαμβάνουν τις απαιτήσεις σε ευρώ έναντι κατοίκων χωρών εκτός της ζώνης του ευρώ, τις απαιτήσεις σε συνάλλαγμα και σε ευρώ έναντι κατοίκων χωρών της ζώνης του ευρώ, και τη συμμετοχή της Τράπεζας της Ελλάδος στο κεφάλαιο και στα συναλλαγματικά διαθέσιμα της ΕΚΤ. |