Με την ελπίδα της ... κακοκαιρίας πορεύεται το λιανικό εμπόριο -εκτός των τροφίμων. Παρά το γεγονός ότι οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν από τις 9 Ιανουαρίου -περίπου μία εβδομάδα νωρίτερα- ο τζίρος της αγοράς υπολείπεται ακόμη από την αντίστοιχη περίοδο του 2022, αν και η πτώση δεν θεωρείται σημαντική. Αν όμως από την μία πλευρά της μάλλον περιορισμένης κίνησης βρίσκεται η παρατεταμένη καλοκαιρία, από την άλλη πλευρά οι οξείες βιοτικές ανάγκες που περνούν από τα ... ταμεία των σούπερ μάρκετ, δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια στο έτσι κι αλλιώς συρρικνούμενο διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα.
Το 2022 είναι προφανές ότι δεν άφησε μεγάλα περιθώρια ικανοποίησης για το λιανικό εμπόριο εκτός των τροφίμων. Πηγές της αγοράς έλεγαν πως ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά περίπου 11%, όπως επίσης και η αξία τους κατά περίπου 6% έναντι του 2021. Εξέλιξη πιθανόν αναμενόμενη δεδομένης της γενικότερης αναστάτωσης που προκλήθηκε στην αγορά, της εμφάνισης του υψηλού πληθωρισμού και των συνεχών ανατιμήσεις στα βασικά καταναλωτικά προϊόντα, γεγονός που περιόρισε σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα.
Αναλυτικότερα πηγές της αγοράς με τις οποίες συνομίλησε το BD έλεγαν πως οι οι πωλήσεις των μεγάλων λιανεμπορικών επιχειρήσεων και αλυσίδων καταστημάτων, είναι ελαφρώς χαμηλότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με εξαίρεση τον κλάδο των ηλεκτρικών συσκευών που κινείται σαφώς πτωτικά, εν αντιθέσει με τα μεγάλα καταστήματα των ηλεκτρονικών συσκευών που κινούνται ικανοποιητικά, αλλά ας είναι καλά τα ... voucher!
Οι αλυσίδες των καλλυντικών εμφανίζονται ικανοποιημένες, ενώ η ένδυση και η υπόδηση υπολείπονται των περυσινών πωλήσεων. Πηγές από το εμπόριο επισημαίνουν ότι αρνητικά λειτουργεί η παρατεταμένη καλοκαιρία, που δεν οδηγεί τους καταναλωτές σε κινήσεις ανανέωσης της χειμερινής τους γκαρνταρόμπας. Πάντως, οι «γκρίνιες» είναι περιορισμένες και γενικότερες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πωλήσεις περίπου στα επίπεδα του Ιανουαρίου του 2022. Λέγεται. άλλωστε, πως παραδοσιακά το τελευταίο δεκαήμερο του Ιανουαρίου «η κίνηση των εκπτώσεων κάνει κοιλιά και η κατανάλωση επανέρχεται δριμύτερη από τις αρχές του Φεβρουαρίου». Ίσως βέβαια επειδή είναι το τέλος του μήνα και τα διαθέσιμα τελειώνουν. Το κλίμα πάντως αυτή την περίοδο στο λιανεμπόριο, μικρό και μεγάλο, εκτός των τροφίμων, δεν φαίνεται να είναι δυσάρεστο και οι ελπίδες περισσεύουν!