ΓΔ: 1391.5 -0.44% Τζίρος: 26.22 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:12:30 DATA
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
Φωτο: Shutterstock

Ενισχυμένος κατά 8% ο τζίρος του εμπορίου παρά την πτώση των πωλήσεων

Οι αυξήσεις των τιμών στα σούπερ μάρκετ που έχουν ενισχύσει και τη φετινή χρονιά τον τζίρο τους, έχει οδηγήσει τους καταναλωτές σε λιγότερες αγορές, ενώ παρόμοια είναι η εικόνα και στα καύσιμα. Ενισχυμένος τζίρος και όγκος για τα ηλεκτρονικά είδη.

Η άνοδος του πληθωρισμού έχει οδηγήσει την αύξηση του τζίρου του λιανικού εμπορίου τον Οκτώβριο, παρά τον μειωμένο όγκο πωλήσεων, καθώς μόνο σε δύο από τις επιμέρους κατηγορίες των καταστημάτων οι πωλήσεις κινήθηκαν ανοδικά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών παρουσίασε αύξηση 8% τον Οκτώβριο 2022 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2021, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2022 σημείωσε αύξηση 0,9%. Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,4% τον Οκτώβριο 2022 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2022.

Ο καλπασμός του πληθωρισμού και η έκρηξη του ενεργειακού κόστους αντανακλάται στην αύξηση 15,2% του κύκλου εργασιών των καταστημάτων πώλησης καυσίμων και λιπαντικών αυτοκινήτων, ενώ κατά 13% έχουν αυξηθεί οι τιμές στις κατηγορίες σπιτιού που αφορούν έπιπλα, ηλεκτρικά είδη και οικιακό εξοπλισμό. Στο 6% φτάνουν οι αυξήσεις στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, ενώ κατά 8,5% έχει αυξηθεί ο κύκλος εργασιών στα καταστήματα βιβλίων και χαρτικών ειδών.

Την ίδια ώρα ο όγκος πωλήσεων υποχωρεί, με τον γενικό δείκτη της ΕΛΣΤΑΤ να καταγράφει υποχώρηση κατά 2,2% σε ετήσια βάση, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2022 σημείωσε μείωση 0,5%. Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,8% τον μήνα 2022 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2022.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις μειώθηκαν σε μεγάλα καταστήματα τροφίμων κατά 6,8%, ενώ κατά 6,5% υποχώρησε ο όγκος των πωλήσεων στην κατηγορία Τρόφιμα- ποτά- καπνό. Στα πολυκαταστήματα ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 4,8%, ενώ στα καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων κατά 2,3% και Φαρμακευτικά-καλλυντικά (1,5%).

Αντίθετα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε Βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη (8,7%) και Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακό εξοπλισμό (7,7%), ενώ παρέμειναν αμετάβλητες στην Ένδυση- υπόδηση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Xrimata, Money, Metrita, Cash, Evro, Euro
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση κατά 11,4 δισ. σημείωσε πέρυσι το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών

Το ποσοστό των επενδύσεων των μη χρηματοοικονομικών εταιρειών, που ορίζεται ως ο ακαθάριστος σχηματισμός παγίου κεφαλαίου προς την ακαθάριστη προστιθέμενη αξία, ήταν 22,6% το 2023 σε σύγκριση με 22,3% το 2022.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πτώση 2,8% του όγκου πωλήσεων λιανικού εμπορίου τον φετινό Ιούλιο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο τζίρος σημείωσε διψήφια πτώση σε τρόφιμα, ποτά,καπνό και έπιπλα-ηλεκτρικά είδη και οικιακό εξοπλισμό, ενώ ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις μόνο σε σούπερ μάρκετ και φαρμακεία.