Ενθαρρυντικά σημάδια ανάκαμψης δείχνει η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα, καθώς οι καταναλωτές σπεύδουν τις ημέρες αυτές να κάνουν τις αγορές τους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, εφόσον συνεχιστεί η τάση, η φετινή εορταστική περίοδος θα μπορούσε να κλείσει με οριακή αύξηση των πωλήσεων για τους εμπόρους συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΣΑ, κ. Στ. Καφούνης, αν και η πρώτη Κυριακή που τα καταστήματα λειτούργησαν κινήθηκε υποτονικά ως προς τις πωλήσεις, η Κυριακή 22 Δεκεμβρίου ξεπέρασε κάθε προσδοκία τόσο σε ό,τι αφορά την επισκεψιμότητα όσο και τον τζίρο, με την καταβολή του δώρου να αποτελεί καταλυτικό παράγοντα προς αυτήν την κατεύθυνση.
Για τον κ. Καφούνη, κρίσιμης σημασίας είναι το ζήτημα της ασφάλειας αλλά και της διευθέτησης του αποκλεισμού του κέντρου ανά τακτά χρονικά διαστήματα από τις πορείες διαμαρτυρίας. Για το θέμα αυτό, ο ΕΣΑ απέστειλε πρόσφατα επιστολή στο γραφείο του Πρωθυπουργού και των αρχηγών των κοινοβουλευτικών κομμάτων με στόχο την θεσμοθέτηση κανόνων που θα επιτρέπουν σε κάθε ομάδα την δημοκρατική διεκδίκηση των αιτημάτων της, καταλαμβάνοντας όμως αναλογικά με τον όγκο της δημόσιο χώρο.
Επιπλέον, σε πρόσφατη σύσκεψη με επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Ομόνοιας, ο ΕΣΑ ανέλαβε πρωτοβουλία «για να γίνει η Ομόνοια όπως παλιά», με στόχο να ξεκινήσει μία πορεία αναγέννησης με αφορμή την ανάπλαση της πλατείας από τον Δήμο Αθηναίων και το 2020 να αποτελέσει το έτος της εμπορικής ανάκαμψης της πλατείας Ομόνοιας. Εκτιμάται μάλιστα ότι, υπό αυτές τις προϋποθέσεις, είναι εφικτό οι επιχειρηματίες να αναλάβουν με δικά τους μέσα την συνολική προβολή του ιστορικού αυτού εμπορικού σημείου της Αθήνας, μετατρέποντας το σε πραγματικό πόλο έλξης για Έλληνες και ξένους επισκέπτες.
Σε ό,τι αφορά το τελευταίο ζήτημα, ο κ. Καφούνης σημειώνει ότι είναι αναγκαίο να αναδειχθεί η Αθήνα ως προορισμός αγορών, περιλαμβάνοντας το Athens Shopping στο τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΕΣΑ, παρά την έκρηξη στις αφίξεις ξένων επισκεπτών στην πόλη, η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη είναι κάτω των 100 ευρώ για αγορές στα καταστήματα. Προς αυτή την κατεύθυνση γίνονται επαφές τόσο με το Υπουργείο Τουρισμού όσο και με τον Δήμο Αθηναίων, ώστε να ενισχυθεί το τουριστικό προϊόν της πόλης.
Σε κάθε περίπτωση, πιο ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με την πορεία της εορταστικής περιόδου αναμένεται να προκύψουν στις αρχές του νέου έτους, καθώς θα συνυπολογιστεί η συμβολή του Νοεμβρίου και της εβδομάδας Black Friday και Cyber Monday -που φέτος ξεπέρασε κάθε προσδοκία- στις εορταστικές δαπάνες των Ελλήνων.