ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Κάτι... κινείται φέτος στην εορταστική αγορά της Αθήνας

Ενθαρρυντικά σημάδια ανάκαμψης δείχνει η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα και οι έμποροι προβλέπουν ότι θα υπάρξει οριακή αύξηση των πωλήσεων. Κρίσιμο ζήτημα η ασφάλεια και η αποφυγή αποκλεισμών στο κέντρο.

Ενθαρρυντικά σημάδια ανάκαμψης δείχνει η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα, καθώς οι καταναλωτές σπεύδουν τις ημέρες αυτές να κάνουν τις αγορές τους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, εφόσον συνεχιστεί η τάση, η φετινή εορταστική περίοδος θα μπορούσε να κλείσει με οριακή αύξηση των πωλήσεων για τους εμπόρους συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΣΑ, κ. Στ. Καφούνης, αν και η πρώτη Κυριακή που τα καταστήματα λειτούργησαν κινήθηκε υποτονικά ως προς τις πωλήσεις, η Κυριακή 22 Δεκεμβρίου ξεπέρασε κάθε προσδοκία τόσο σε ό,τι αφορά την επισκεψιμότητα όσο και τον τζίρο, με την καταβολή του δώρου να αποτελεί καταλυτικό παράγοντα προς αυτήν την κατεύθυνση. 

Για τον κ. Καφούνη, κρίσιμης σημασίας είναι το ζήτημα της ασφάλειας αλλά και της διευθέτησης του αποκλεισμού του κέντρου ανά τακτά χρονικά διαστήματα από τις πορείες διαμαρτυρίας. Για το θέμα αυτό, ο ΕΣΑ απέστειλε πρόσφατα επιστολή στο γραφείο του Πρωθυπουργού και των αρχηγών των κοινοβουλευτικών κομμάτων με στόχο την θεσμοθέτηση κανόνων που θα επιτρέπουν σε κάθε ομάδα την δημοκρατική διεκδίκηση των αιτημάτων της, καταλαμβάνοντας όμως αναλογικά με τον όγκο της δημόσιο χώρο.

Επιπλέον, σε πρόσφατη σύσκεψη με επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Ομόνοιας, ο ΕΣΑ ανέλαβε πρωτοβουλία «για να γίνει η Ομόνοια όπως παλιά», με στόχο να ξεκινήσει μία πορεία αναγέννησης με αφορμή την ανάπλαση της πλατείας από τον Δήμο Αθηναίων και το 2020 να αποτελέσει το έτος της εμπορικής ανάκαμψης της πλατείας Ομόνοιας. Εκτιμάται μάλιστα ότι, υπό αυτές τις προϋποθέσεις, είναι εφικτό οι επιχειρηματίες να αναλάβουν με δικά τους μέσα την συνολική προβολή του ιστορικού αυτού εμπορικού σημείου της Αθήνας, μετατρέποντας το σε πραγματικό πόλο έλξης για Έλληνες και ξένους επισκέπτες.

Σε ό,τι αφορά το τελευταίο ζήτημα, ο κ. Καφούνης σημειώνει ότι είναι αναγκαίο να αναδειχθεί η Αθήνα ως προορισμός αγορών, περιλαμβάνοντας το Athens Shopping στο τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΕΣΑ, παρά την έκρηξη στις αφίξεις ξένων επισκεπτών στην πόλη, η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη είναι κάτω των 100 ευρώ για αγορές στα καταστήματα. Προς αυτή την κατεύθυνση γίνονται επαφές τόσο με το Υπουργείο Τουρισμού όσο και με τον Δήμο Αθηναίων, ώστε να ενισχυθεί το τουριστικό προϊόν της πόλης.

Σε κάθε περίπτωση, πιο ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με την πορεία της εορταστικής περιόδου αναμένεται να προκύψουν στις αρχές του νέου έτους, καθώς θα συνυπολογιστεί η συμβολή του Νοεμβρίου και της εβδομάδας Black Friday και Cyber Monday -που φέτος ξεπέρασε κάθε προσδοκία- στις εορταστικές δαπάνες των Ελλήνων. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

vivlia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρέναραν» οι τιμές στα σχολικά είδη, αυξημένος τζίρος στην αγορά

Αισιοδοξεί ο εμπορικός κόσμος για την εξέλιξη της φετινής περιόδου σχολικών αγορών, καθώς αρκετά είδη διατίθενται με μειωμένες τιμές. Ανησυχία για τις πλατφόρμες με πάμφθηνα είδη από την Κίνα που λειτουργούν χωρίς έλεγχο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο καύσωνας και η ακρίβεια έκαψαν τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων

Οι υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τον περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος συμπιέζουν την αγοραστική κίνηση. Φόβοι ακόμη και για διψήφια πτώση. Τι λένε οι εκπρόσωποι των εμπόρων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ζεστάθηκε» η πασχαλινή αγορά, συγκρατημένα αισιόδοξοι οι έμποροι

Μετά από ένα δύσκολο ξεκίνημα του έτους, η αγορά ανεβάζει ρυθμούς. Τα είδη δώρων και το πασχαλινό τραπέζι αποτελούν προτεραιότητες καταναλωτών. Ο υψηλός πληθωρισμός των τροφίμων περιορίζει τις προσδοκίες των εμπόρων.
paixnidia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το τεστ ασφάλειας στα παιχνίδια της Temu και τα νέα μέτρα στην Ευρώπη

Ο έλεγχος της ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας μη ασφαλών παιχνιδιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση από πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου τρίτων χωρών αποτελεί κοινό αίτημα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Παιχνιδιών.