ΓΔ: 1391.55 -0.44% Τζίρος: 21.07 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:51:30 DATA
Endysi, Rouxa, Lianiki
Πηγή: Unsplash

Αυξήθηκαν κατά 21,5% οι πωλήσεις του ευρωπαϊκού κλάδου ένδυσης

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΠΕΕ όλοι οι οικονομικοί δείκτες έχουν καταγράψει βελτίωση με τις εξαγωγές για το σύνολο της ευρωπαϊκής αλυσίδας ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας να ανέρχονται το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα 31.7 δισ. ευρώ.

Με θετικό πρόσημο κινήθηκε και στο δεύτερο τρίμηνο φέτος ο κλάδος της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ) που επισημαίνει ότι «το δεύτερο τρίμηνο φέτος, όλοι οι οικονομικοί δείκτες κατέγραψαν βελτίωση, με την άνοδο να καταγράφεται υψηλότερη στην ένδυση».

Η παραγωγή για το σύνολο του εξαμήνου Ιανουαρίου - Ιουνίου 2022 σημείωσε αύξηση 2,1% στην κλωστοϋφαντουργία και 10,5% στην ένδυση, με τον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων να διευρύνεται με ταχύ ρυθμό, «λόγω της αύξησης των εξαγωγών και των λιανικών πωλήσεων».

Συγκεκριμένα, στο πρώτο εξάμηνο φέτος, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13,1% στην κλωστοϋφαντουργία και κατά 21,5% στην ένδυση, ενώ σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές που κινήθηκαν με ρυθμό +18,5% στην ένδυση και +14,9% στην κλωστοϋφαντουργία. Σε αξία οι εξαγωγές για το σύνολο της αλυσίδας ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας, ανήλθαν στο πρώτο εξάμηνο φέτος στα 31,7 δισ. ευρώ. Όμως, σημαντική άνοδο κατέγραψαν και οι εισαγωγές, με την αξία τους στο πρώτο εξάμηνο φέτος να διαμορφώνεται στα 64 δισ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό οι ελληνικές εταιρείες κλωστοϋφαντουργίας έχουν κάνει δυναμικό άνοιγμα στο εξωτερικό, κερδίζοντας τις εντυπώσεις των ενδιαφερόμενων αγοραστών ως προς την ποιότητα και την αισθητική τους σε τρεις διεθνείς εκθέσεις επιτυγχάνοντας να κλείσουν παραγγελίες ύψους 2,1 εκατ ευρώ, με ξένους και Έλληνες αγοραστές, κατά την διενέργεια περισσοτέρων από 670 συναντήσεων business-to-business.

Σε ό,τι αφορά πάντως την εγχώρια κατανάλωση, ο Ιούλιος κατέγραψε μικρή κάμψη στις λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην χώρα μας, για πρώτη φορά μέσα στο 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων υποχώρησαν σε 209,2 εκατ ευρώ τον φετινό Ιούλιο, από 216,5 εκατ ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2021, χωρίς όμως η τάση αυτή να επηρεάσει και τις επιδόσεις του επταμήνου.

Πιο συγκεκριμένα, οι λιανικές πωλήσεις του επταμήνου ανήλθαν φέτος σε 1,51 δισ ευρώ, από 1,19 δισ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καταγράφοντας ποσοστιαία αύξηση της τάξεως του 26,7%. Σύμφωνα ωστόσο με την Ελστατ, η αύξηση των λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων περιορίζεται σε 7,9% το τρίμηνο Μαϊου-Ιουλίου φέτος συγκριτικά με πέρσι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παραμένει σε χαμηλά επίπεδα η αγορά υφασμάτων και ένδυσης στην ΕΕ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της EURATEX, η παραγωγή στην κλωστοϋφαντουργία μειώθηκε κατά 5,3% και κατά 4,9% στην ένδυση λόγω της συνεχιζόμενης μειωμένης ζήτησης. Πτώση και στις εισαγωγές προϊόντων ένδυσης στην Ευρώπη.
Endysi, Rouxa, Lianiki
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξάνεται η ηλικία των εργαζομένων στην ένδυση και κλωστοϋφαντουργία

Το πρόβλημα εύρεσης εργατικού δυναμικού, ιδιαίτερα σε θέσεις παραγωγής και ειδικά στις μικρότερες ηλικίες, γίνεται ολοένα εντονότερο συνολικά στην Ευρώπη και όχι μόνο στη χώρα μας, παρότι οι θέσεις εργασίας στον χώρο προσφέρουν σταθερότητα.
Endysi, Rouxa, Lianiki
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο υψηλότερο επίπεδο 15 ετών ανήλθαν οι εξαγωγές των ελληνικών ρούχων

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων Κλωστοϋφαντουργών Ελευθέριος Κούρταλης, υπογράμμισε ότι η εκρηκτική άνοδος του ενεργειακού κόστους απειλεί άμεσα τη βιωσιμότητα της ελληνικής κλωστοϋφαντουργίας.