Ένορκη Διοικητική Εξέταση για την υπόθεση του σήματος Turkaegean διέταξε ο γ.γ. Εμπορίου, μετά από εντολή του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου:
«Κατόπιν εντολής του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος διέταξε τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης για τη διερεύνηση και τη διαπίστωση πειθαρχικών παραπτωμάτων υπαλλήλων της πρώην Διεύθυνσης Σημάτων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σχετικά με την καταχώρηση του εμπορικού σήματος “Τurkaegean” στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) καθώς και σε άλλα εθνικά και διεθνή Γραφεία Διανοητικής Ιδιοκτησίας.
Η διενέργεια της Ένορκης Διοικητικής εξέτασης διατάσσεται επειδή δεν υπήρξε ουδέποτε ενημέρωση για τη συγκεκριμένη υπόθεση προς την Υπηρεσία ή την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου από τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες που υπηρετούσαν στο εθνικό γραφείο σημάτων ή που τελούσαν σε απόσπαση στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) προκειμένου να αναληφθεί η έγκαιρη και ενδεδειγμένη πολιτική, διπλωματική και υπηρεσιακή δράση».
ΣΥΡΙΖΑ: H κυβερνητική ολιγωρία στοιχίζει πολύ ακριβά στη χώρα
Δριμεία κριτική στην κυβέρνηση για ολιγωρία στο θέμα της κατοχύρωσης του εμπορικού σήματος Turkaegean από την Άγκυρα άσκησε ο ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ. Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αλέξη Χαρίτση, σε συνεργασία με τους τομεάρχες Εξωτερικών, Γιώργου Κατρούγκαλου και Τουρισμού, Κατερίνας Νοτοπούλου, 54 βουλευτές του κόμματος κατέθεσαν σχετική ερώτηση στη Βουλή.
Όπως σημειώνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, σύμφωνα με απόφαση η οποία δημοσιεύτηκε στην αρμόδια ευρωπαϊκή υπηρεσία για την κατοχύρωση των εμπορικών σημάτων (EUTM), η Επιτροπή Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO) έχει εγκρίνει τη δυνατότητα χρήσης από την Τουρκία ως εμπορικό σήμα τη λέξη “Turkaegean” (Τούρκικο Αιγαίο). Η Τουρκία μάλιστα χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο εμπορικό σήμα και σε διαφημιστική καμπάνια που έχει κυκλοφορήσει για τουριστικούς σκοπούς.