ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Εμπόριο, ψώνια, μαγαζια, καταναλωτες
Φωτο: Shuttetostock

«Δύσκολοι» καταναλωτές οι Έλληνες, δεν δείχνουν αφοσίωση σε φίρμες

Σύμφωνα με έρευνα της Sitecore, μόλις το 30% των Ελλήνων θα επιστρέψει σε εταιρεία που τον απογοήτευσε στο παρελθόν, ενώ λιγότεροι από έναν στους πέντε δηλώνουν «οπαδοί» των αγαπημένων τους brand.

Την αντανάκλαση του εαυτού τους στα brands που επιλέγουν επιζητούν κατά βάση οι Έλληνες καταναλωτές, κρίνοντας παράλληλα πολύ αυστηρά οργανισμούς όπως τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ως προς τους παράγοντες διαφάνειας και αυθεντικότητας.

Τα παραπάνω αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Sitecore, διακεκριμένης εταιρείας στον κλάδο παροχής λογισμικού διαχείρισης ολοκληρωμένης ψηφιακής εμπειρίας, με θέμα Brand Authenticity Report 2022, η οποία διεξήχθη με την συμμετοχή 1.070 καταναλωτών από την χώρα μας. Στόχο της έρευνας αποτελεί η ανάδειξη των μεταβαλλόμενων προσδοκιών των καταναλωτών και η συνακόλουθη ανάγκη δημιουργίας στρατηγικών ενσυναίσθησης από τις επιχειρήσεις.

Συνολικά, οι Έλληνες καταναλωτές επιθυμούν οι εταιρείες να θυμούνται τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις τους, με το 71% των ερωτηθέντων να απαιτεί από ένα brand να δείχνει ενσυναίσθηση και κατανόηση για να χτίσει μία ισχυρότερη σχέση.

Επιπλέον, 6 στους 10 θέλουν να συνδεθούν με μία εταιρεία σε προσωπικό επίπεδο, στοιχείο που δείχνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις οφείλουν να εγκαταλείψουν τις παλιές πρακτικές και να υιοθετήσουν μία διαφορετική, αληθινή συναισθηματική προσέγγιση, προκειμένου να εξασφαλίσουν την ικανοποίηση των πελατών τους.

Μεταξύ των ενδιαφερόντων στοιχείων που προκύπτουν από την έρευνα συγκαταλέγεται το θέμα της πιστότητας σε ένα brand. Όπως προκύπτει, η πιστότητα (brand loyalty) δεν αποτελεί σταθερό στόχο για τους Έλληνες καταναλωτές, με ποσοστό μόλις 18% να δηλώνει «οπαδός» του αγαπημένου του brand, ενώ μόλις 10% δηλώνει «μέλος μίας κοινότητας».

Στην ίδια λογική, μόλις το 4% δηλώνει influencer ή υποστηρικτής του αγαπημένου του brand, με τους κλάδους των καταναλωτικών αγαθών, της τεχνολογίας και των ειδών ευεξίας να κατέχουν τα σκήπτρα ως προς την πιστότητα των πελατών τους (brand loyalty).

Σύμφωνα με την έρευνα της Sitecore, οι Έλληνες καταναλωτές στην συντριπτική πλειοψηφία τους (ποσοστό 93% των ερωτηθέντων), υποστηρίζουν ότι τα brands οφείλουν να καταβάλουν συνειδητή προσπάθεια ώστε να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους νιώθουν να εκπροσωπούνται επαρκώς από μάρκες από τις οποίες αγοράζουν. Μάλιστα, το 59% επιθυμεί τα brands να συνδέονται μαζί τους σε προσωπικό επίπεδο, ενώ 1 στους 3 αναφέρει ότι επιλέγει να αγοράζει από είδη από εταιρείες που επιδεικνύουν αξίες που ευθυγραμμίζονται με τις δικές τους.

Σε ό,τι αφορά τη διαφάνεια και την αυθεντικότητα, οι περισσότερες εταιρείες στην χώρα μας λαμβάνουν μέτρια αξιολόγηση, με τις καλύτερες επιδόσεις -αν και εξαιρετικά φτωχές- να αφορούν σε εταιρείες από τον χώρο της τεχνολογίας, των καταναλωτικών αγαθών και των προϊόντων ευεξίας, με μόλις 1 στους 5 ερωτηθέντες να τις χαρακτηρίζει «εξαιρετικά διαφανείς κι αυθεντικές».

Στον αντίποδα, οι τράπεζες, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών θεωρούνται οι λιγότερο διαφανείς, ενώ το 74% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι οι εταιρείες θα πρέπει να παρουσιάζουν διαφάνεια σχετικά με τα πολιτικά κόμματα και τα κοινωνικά ζητήματα που υποστηρίζουν οικονομικά.

Ακόμη και σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις τιμών, το 97% των ερωτηθέντων σημειώνουν ότι είναι σημαντικό να υπάρχει επικοινωνία εκ μέρους των εταιρειών και για αυτό το ζήτημα. Οι νεότεροι ανέφεραν ότι είναι πιο εύκολα αποδεκτές τυχόν ανατιμήσεις που σχετίζονται με την δίκαιη αμοιβή του προσωπικού ή για προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον.

Αξιοσημείωτα είναι τέλος τα συμπεράσματα της έρευνας της Sitecore σε σχέση με την χρήση κινητής συσκευής εκ μέρους των Ελλήνων καταναλωτών. Το 40% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει στραφεί στην ψηφιακή τεχνολογία, κυρίως για εργασία, με το 34% να την επιλέγει για αγορές. Ως εκ τούτου, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες έχουν ψωνίσει από κινητή συσκευή, ενώ το 61% κατατάσσει την ευκολία των αγορών μέσω κινητού ως τον πιο σημαντικό τρόπο με τον οποίο ένα brand μπορεί να βελτιώσει την αγοραστική εμπειρία του πελάτη.

Σχολιάζοντας τα συμπεράσματα της έρευνας, ο κ. Γιάννης Ψαρράς, VP of Engineering της Sitecore, ανέφερε ότι η μεταπανδημική εποχή έφερε στην επιφάνεια νέες δυναμικές και δεδομένα για τους Έλληνες καταναλωτές, δημιουργώντας ένα νέο περιβάλλον το οποίο αποτελεί πρόκληση αλλά και ευκαιρία για τις εταιρείες. Ο ίδιος σημειώνει ότι οι άνθρωποι αναζητούν την αντανάκλαση του εαυτού τους στα brands που επιλέγουν, με τις παραμέτρους της ποιότητας και της αξιοπιστίας να έρχονται στο προσκήνιο, συνέπεια και του πληθωριστικού κύματος που βιώνουμε τους τελευταίους μήνες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

vivlia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρέναραν» οι τιμές στα σχολικά είδη, αυξημένος τζίρος στην αγορά

Αισιοδοξεί ο εμπορικός κόσμος για την εξέλιξη της φετινής περιόδου σχολικών αγορών, καθώς αρκετά είδη διατίθενται με μειωμένες τιμές. Ανησυχία για τις πλατφόρμες με πάμφθηνα είδη από την Κίνα που λειτουργούν χωρίς έλεγχο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο καύσωνας και η ακρίβεια έκαψαν τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων

Οι υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τον περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος συμπιέζουν την αγοραστική κίνηση. Φόβοι ακόμη και για διψήφια πτώση. Τι λένε οι εκπρόσωποι των εμπόρων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ζεστάθηκε» η πασχαλινή αγορά, συγκρατημένα αισιόδοξοι οι έμποροι

Μετά από ένα δύσκολο ξεκίνημα του έτους, η αγορά ανεβάζει ρυθμούς. Τα είδη δώρων και το πασχαλινό τραπέζι αποτελούν προτεραιότητες καταναλωτών. Ο υψηλός πληθωρισμός των τροφίμων περιορίζει τις προσδοκίες των εμπόρων.
paixnidia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το τεστ ασφάλειας στα παιχνίδια της Temu και τα νέα μέτρα στην Ευρώπη

Ο έλεγχος της ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας μη ασφαλών παιχνιδιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση από πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου τρίτων χωρών αποτελεί κοινό αίτημα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Παιχνιδιών.