ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Xenodoxeia, Hotels, Ellada
Φώτο: Unsplash

Υπό πίεση τα κέρδη των ξενοδοχείων παρά την «απογείωση» του τουρισμού

Στα επίπεδα του 2019 θα μείνουν «κλειδωμένες» φέτος για τα περισσότερα ξενοδοχεία οι τιμές, παρά τη μεγάλη αύξηση στα κόστη λειτουργίας από τις ανατιμήσεις τροφίμων και ενέργειας.

Για ένα δυνατό τουριστικά καλοκαίρι προετοιμάζεται η αγορά, με όλες τις ενδείξεις έως σήμερα να ενισχύουν αυτή την αισιοδοξία. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αφίξεις και πληρότητες κοντά στα επίπεδα του 2019 αλλά και για διάθεση των τουριστών να «πληρώσουν όσο - όσο» προκειμένου να κάνουν φέτος τις διακοπές που έχασαν τα προηγούμενα χρόνια. Υπάρχει, όμως, και κάτι φαινομενικά παράδοξο: Στο περιβάλλον αυτό της άνθησης του τουρισμού, τα ξενοδοχεία θα λειτουργήσουν με πίεση στα περιθώρια κέρδους.

Σε σχόλιό του, ο Πολ Ντόνοβαν, Chief Economist, UBS Global Wealth Management σημειώνει ότι παρά την αύξηση των τιμών της ενέργειας και τις γενικότερες αυξήσεις προϊόντων, οι καταναλωτές δεν προτίθενται να χάσουν τις φετινές διακοπές τους και θα προτιμήσουν να κόψουν από αλλού προκειμένου να ταξιδέψουν. Όπως σημειώνει, τα έως σήμερα στοιχεία δείχνουν ότι οι δαπάνες για τις διακοπές έρχονται σε προτεραιότητα. Αυτή η αύξηση της ζήτησης σημαίνει ότι οι εταιρείες του τουριστικού κλάδου μπορούν να μετακυλήσουν υψηλότερα κόστη στον καταναλωτή. Η ισχυρή ζήτηση για διακοπές, σε συνδυασμό με το αυξανόμενο κόστος, δείχνουν ότι οι καταναλωτές φαίνονται πρόθυμοι να θυσιάσουν τις δαπάνες για αγαθά για να εξασφαλίσουν ότι θα έχουν αρκετά μετρητά για δύο εβδομάδες σε μια παραλία κάπου.

Ωστόσο, παρά τα θετικά αυτά δεδομένα, ο ξενοδοχειακός κλάδος δεν αναμένεται να λειτουργήσει με βελτιωμένα περιθώρια κέρδους. Μιλώντας στο Business Daily, o κ. Γρηγόρης Τάσιος, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), τονίζει ότι η ανάκαμψη των αφίξεων οδηγεί σε παρερμηνείες για την πορεία του ξενοδοχειακού κλάδου. Όπως σημειώνει, τα ξενοδοχεία βρίσκονται αντιμέτωπα με τεράστια αύξηση στα κόστη λόγω της ανόδου των τιμών της ενέργειας και των τροφίμων (ειδικά στον τομέα των τροφίμων οι αυξήσεις μπορεί να φτάνουν και το 60%).

Παράλληλα, δύο στα τρία ξενοδοχεία της χώρας θα αναγκαστούν να απορροφήσουν κατά 100% τις αυξήσεις αυτές. Και αυτό γιατί, όπως εξηγεί, το 65% των ελληνικών ξενοδοχειακών μονάδων δουλεύουν με «κλειδωμένες» τιμές στο επίπεδο του 2019. Στη συζήτηση που βρίσκεται σε εξέλιξη με τους tour operators τώρα για τις τιμές του 2023 υπάρχει η πρόβλεψη για μία αύξηση των τιμών της τάξης του 5%, ωστόσο ο κλάδος σημειώνει ότι η αύξηση θα πρέπει να είναι τουλάχιστον διπλάσια, να φτάνει το 10%, για να καλυφθούν τα αυξημένα κόστη.

Μεγάλες προσδοκίες για το φετινό καλοκαίρι 

Με «φωτεινά χρώματα» περιέγραψε την εικόνα του φετινού καλοκαιριού η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη σε συνέντευξή της στο Business Daily, σημειώνοντας πώς παρά τις νέες προκλήσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης, η κατεξοχήν τουριστική χρόνια έχει ξεκινήσει νωρίτερα, από την περασμένη χρονιά. Όπως σημείωνε, μόνο για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου, αναμένονταν 1 εκατομμύριο αεροπορικές αφίξεις, ενώ διεθνείς αερομεταφορείς έχουν προσθέσει εκατοντάδες χιλιάδες νέες θέσεις προς Ελλάδα, ξεπερνώντας και τα προ πανδημίας επίπεδα.

«Μεγάλοι tour operators φέτος βασίζονται ακόμα περισσότερο στην ελληνική αγορά, προβλέποντας διπλασιασμό των αφίξεων τους προς Ελλάδα. Η κρουαζιέρα και ο θαλάσσιος τουρισμός αναπτύσσουν ξεχωριστή δυναμική αύξησης, με περισσότερα πλοία από περισσότερα λιμάνια, και με έμφαση στο homeporting που πολλαπλασιάζει την τουριστική συνεισφορά στην ελληνική οικονομία. Ελληνικοί προορισμοί είναι στην κορυφή των αναζητήσεων σε όλη την Ευρώπη, και ήδη ως Ελλάδα κερδίζουμε την πρωτιά σε αγορές όπως η Γαλλία ή η Ρουμανία. Και οι προοπτικές διευρύνονται για τον ελληνικό τουρισμό, με την Αυστραλία να ανοίγει για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια, ή τις ΗΠΑ με 9 καθημερινές απευθείας πτήσεις και σχεδόν 470.000 προγραμματισμένες θέσεις προς Ελλάδα. Τα δεδομένα λοιπόν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά και όλες μας οι δυνάμεις κατευθύνονται στην ενίσχυση της έντονης ανοδικής τάσης του ελληνικού τουρισμού» ανέφερε η κ. Ζαχαράκη.. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

moxy-hotel
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απότομη αύξηση των ξενοδοχείων που διατίθενται μέσα από αγγελίες

Περισσότερες από 200 μικρές ξενοδοχειακές μονάδες σε πολλές περιοχές της χώρας διατίθενται μέσω αγγελιών, καθώς η ισχυρή ανάκαμψη του τουρισμού δημιουργεί προσδοκίες για ικανοποιητικές τιμές πώλησης.
villa-tourismos-akinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο ιός «σκότωσε» τον μαζικό τουρισμό: Ποιες είναι οι οκτώ νέες τάσεις

Ισπανία και Ιταλία στρέφονται σε νέο μοντέλο, με λιγότερους επισκέπτες και μεγαλύτερη δαπάνη από κάθε τουρίστα. Υψηλή ζήτηση στην Ελλάδα για διακοπές σε βίλες με βραχυχρόνια μίσθωση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο μαραθώνιος των ξενοδόχων για τα μέτρα κατά του Covid-19

Δεκάδες υποχρεώσεις με υψηλό διοικητικό βάρος και οικονομικό κόστος επιβάλλει στις ξενοδοχειακές μονάδες το ειδικό πρωτόκολλο για την πανδημία. Απειλή κυρώσεων που φθάνουν ως το «λουκέτο» για 15 ημέρες.