ΓΔ: 1407.03 -0.97% Τζίρος: 71.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
trofima-food
Φώτο: Shutterstock

Πτώση κατά 5,4% για τον τζίρο της αγοράς τροφίμων το φετινό Πάσχα

Μειωμένος ήταν ο τζίρος στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις, στο -12,7% και -11,1% αντίστοιχα, καθώς οι καταναλωτές προτίμησαν την περιφέρεια.

Πεσμένος ήταν φέτος το Πάσχα κατά 5,4%,  ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών & του discount καναλιού) σε σχέση με το περσινό.

Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ, όλες οι μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες, παρουσίασαν αρνητικές τάσεις, ενώ πιο έντονες ήταν αυτές των bazaar προϊόντων (-13,5%), καθώς και των προϊόντων για την φροντίδα του νοικοκυριού (-10,7%). Ωστόσο, παρά τους αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ο συνολικός τζίρος της αγοράς είναι ενισχυμένος κατά 12,8% σε σχέση με την pro-covid εποχή.

Σε ό,τι αφορά στις γεωγραφικές περιοχές, τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις, στο -12,7% και -11,1% αντίστοιχα, καθώς έπειτα από δύο συνεχόμενες χρονιές με lockdowns και περιορισμούς στις μετακινήσεις, οι καταναλωτές φαίνεται να επέλεξαν να περάσουν το Πάσχα στην περιφέρεια. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει και η σημαντική ανάπτυξη που σημείωσαν οι πωλήσεις στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας(+9,3%), αλλά και της Πελοποννήσου (+11,4%).

Αναφορικά με τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, για τα οποία η NielsenIQ πλέον διαθέτει στοιχεία σε επίπεδο κατηγοριών, παρατηρείται ότι η πτώση του συνολικού τζίρου αποτυπώθηκε και στην κατηγορία του κρέατος, που άλλωστε έχει την τιμητική της λόγω της Κυριακής του Πάσχα, με τις πωλήσεις να σημειώνουν μείωση 1,7%. Τα αμνοερίφια, στο σύνολό τους, σημείωσαν πτώση 3,4%, και πιο συγκεκριμένα, το αρνί πτώση 2,6% και το κατσίκι πτώση 5,7%. Αντιθέτως, το πρόβατο αύξησε τις πωλήσεις του κατά 52,4%, με μικρή όμως συμμετοχή στις πωλήσεις της κατηγορίας του κρέατος συνολικά. Αυτό που προκύπτει από την μελέτη των τάσεων των επιμέρους κατηγοριών είναι ότι ο καταναλωτής εφέτος μάλλον προτίμησε να αντικαταστήσει τον οβελία με άλλα κρεατοσκευάσματα, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 4,7%, ενώ παράλληλα η αύξηση των πωλήσεων του μοσχαρίσιου κρέατος ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής του και όχι του όγκου πωλήσεων, αφού κινήθηκε θετικά σε τζίρο (+8,3%) αλλά πτωτικό σε όγκο (-4,6%).

Στις κατηγορίες των φρέσκων - χύμα προϊόντων, παρατηρήθηκε μια αυξητική τάση για τα πουλερικά και το κοτόπουλο, τα οποία σημείωσαν υψηλότερες πωλήσεις κατά 5,5% και 5,7% αντίστοιχα, ενώ τα λαχανικά παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι για τα οποία καταγράφηκε μια οριακά αυξημένη τάση στο +0,6%, με τις ντομάτες (+11,6%), τα αγγούρια (+17,2%), αλλά και τα μαρούλια (+33,2%) να συγκρατούν, λόγω ανατιμήσεων, τον συνολικό τζίρο των λαχανικών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3,84 δισ. ο τζίρος του λιανικού εμπορίου τον Απρίλιο με άνοδο 12,1%

Η αύξηση στον κύκλο εργασιών του Απριλίου έναντι της περασμένης χρονιάς προήλθε από το άλμα 101,9% της πώλησης άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων, και της αύξησης 34,8% του λιανικού εμπορίου χαλιών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 3,4% στον τζίρο των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου το α' τρίμηνο

Για τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου χωρίς τους κλάδους οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, ο κύκλος εργασιών το α' τρίμηνο του 2024 ανήλθε σε 5,35 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,6%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μείωση 3,8% στον όγκο πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Φεβρουάριο

Παράλληλα μείωση 9,8% σημείωσε και ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Φεβρουάριο φέτος, καθώς οι πωλήσεις κινήθηκαν καθοδικά σε όλες ανεξαιρέτως τις επιμέρους κατηγορίες των καταστημάτων.