ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Tourismos, Turism, Ellada, Greece, Hellas, Akropoli, Acropole
Φωτο: Unsplash

Travel Trade Athens: Προβολή της Αθήνας στις διεθνείς τουριστικές αγορές

Η Αθήνα, λοιπόν, έχει τα τελευταία χρόνια -κι αυτό αποδεικνύεται από τις μετρήσεις - αναδειχθεί σε προορισμό επιλογής για "city break", για επαγγελματικά ταξίδια, για επενδύσεις και για κινηματογραφικές παραγωγές.

Τις πύλες του άνοιξε σήμερα ο κορυφαίος θεσμός Travel Trade Athens 2022 με την αισιοδοξία η Αθήνα, μετά τα δυο χρόνια της πανδημίας, να γίνει και πάλι κορυφαίος, βιώσιμος, δυναμικός τουριστικός προορισμός στις διεθνείς τουριστικές αγορές.

Έπειτα από την υβριδική διοργάνωση του 2021, το 8ο Travel Trade Athens, που υλοποιείται από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Τουριστικών Πρακτόρων (ΕΤΟΑ), επιστρέφει στην αυθεντική του μορφή, φιλοξενώντας στην Αθήνα στις 9 και 10 Μαΐου περισσότερους από 160 εκπροσώπους σημαντικών εταιρειών της ελληνικής και ξένης τουριστικής βιομηχανίας, καθώς και εκπροσώπους διεθνών μέσων ενημέρωσης. Με το φετινό Travel Trade Athens, η ελληνική πρωτεύουσα απευθύνεται σε βασικές αγορές-στόχους στην Ευρώπη, τη Βρετανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και τη Μέση Ανατολή.

Στην ομιλία του ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, ευχαρίστησε θερμά τους εκπροσώπους της AEGEAN και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για τη συνεργασία τους στην κοινή προσπάθεια επανασύστασης της Αθήνας στις διεθνείς τουριστικές αγορές και ανέφερε: «Athens is back ή αλλιώς η Αθήνα επέστρεψε. Και επέστρεψε με αισιοδοξία, με δυναμισμό, με ενθουσιασμό, παρά τις πολλές και μεγάλες κρίσεις που αντιμετωπίζουμε. Και σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στο ότι καταφέραμε όλοι μαζί να κάνουμε την κρίση ευκαιρία. Η πανδημία μάς έδωσε τη δυνατότητα να επανασυστηθούμε διεθνώς. Όχι μόνο για την Ακρόπολη, όχι μόνο για την αυθεντική ελληνική φιλοξενία, όχι μόνο για το φαγητό, αλλά και ως μία πόλη η οποία μπορεί να λειτουργήσει επαγγελματικά, μπορεί να απλώσει μία "ομπρέλα" προστασίας πάνω από όλους, μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες.

Η Αθήνα, λοιπόν, έχει τα τελευταία χρόνια -κι αυτό αποδεικνύεται από τις μετρήσεις- αναδειχθεί σε προορισμό επιλογής για "city break", για επαγγελματικά ταξίδια, για επενδύσεις και για κινηματογραφικές παραγωγές. Σε μεγάλο βαθμό έχουν δικαιωθεί οι προσπάθειες που γίνονται εδώ και αρκετά χρόνια, για να γίνει η πόλη ένας ιδανικός προορισμός. Όμως, σε καμία περίπτωση, δεν επαναπαυόμαστε».

Και ο ίδιος, υπογράμμισε: «Η αφετηρία της προσπάθειάς μας για τα επόμενα χρόνια πρέπει να είναι μια αλλαγή υποδείγματος, μία αλλαγή τρόπου σκέψης. Να καταλάβουμε πλέον ότι πρέπει να αντιλαμβανόμαστε την πόλη μας ολιστικά. Να μην κάνουμε τον διαχωρισμό ανάμεσα στην τουριστική και στην τοπική οικονομία και ανταγωνιστικότητα. Όταν επενδύουμε στην ποιότητα ζωής των μονίμων κατοίκων, τότε επενδύουμε και στην Αθήνα ως προορισμό για τους επισκέπτες και για τους τουρίστες».

Ο δήμαρχος Αθηναίων αναφέρθηκε και στη διοργάνωση του 8ου Travel Trade Athens, επισημαίνοντας πως υλοποιείται σε συνεργασία με την ευρωπαϊκή ένωση τουριστικών πρακτόρων, που έχει μία σημασία. «Διότι η Αθήνα είναι η μοναδική πόλη που διατηρεί τέτοια μακροχρόνια συνεργασία στη διοργάνωση B2B εκδηλώσεων με την ΕΑΤΑ και αποτελεί αυτό ψήφο εμπιστοσύνης στην πόλη μας και για το σήμερα και για το αύριο». Και έκλεισε την ομιλία του με μία εικόνα: «Τι θα έβλεπε ένας επισκέπτης εάν περπατούσε, εάν έκανε βόλτα την Αθήνα, χθες Κυριακή. Θα ξεκινούσε ενδεχομένως το πρωί από μία βόλτα στην Πλάκα, μια επίσκεψη στο μουσείο της Ακρόπολης. Το μεσημέρι θα έχει την ευκαιρία να ανέβει στον Λυκαβηττό ή ενδεχομένως θα έκανε μία βόλτα στον εθνικό κήπο. Θα έκλεινε τη μέρα του ενδεχομένως με αυτό το πραγματικά πολύ ωραίο πάρτι που διοργάνωσε η ΕΑΤΑ στο πλαίσιο του Athens City Festival. Παντού τι θα έβλεπε; Θα έβλεπε μία πόλη σε μετάβαση. Μία πόλη η οποία αλλάζει, αλλάζει πολύ, λίγο-λίγο. Μία πόλη η οποία έχει ξυπνήσει από τη χειμερία νάρκη της οικονομικής κρίσης και η οποία τώρα αγωνίζεται όσο γίνεται πιο γρήγορα να επανιδρύσει υπηρεσίες και ταυτόχρονα να επενδύσει στις υποδομές της. Πάνω από όλα θα έβλεπε μία πόλη ζωντανή. Μια πόλη δημιουργική. Μια πόλη η οποία θέλει να ζήσει τη ζωή της».

Ευτύχης Βασιλάκης: Η AEGEAN συνεχίζει να επενδύει

Για την φετινή χρονιά εμφανίστηκε ο πρόεδρος της AEGEAN Ευτύχης Βασιλάκης. Αναφέρθηκε στις επενδύσεις που συνεχίστηκαν και στα χρόνια της πανδημίας, λέγοντας: «Με χαρά βλέπουμε οι επενδύσεις στο προϊόν της Αθήνας, με νέα μεγάλα ξενοδοχεία, boutique hotels, ανανεωμένα καταλύματα, εστιατόρια, χώρους πολιτισμού αλλά και νέα προϊόντα και εμπειρίες, συνεχίστηκαν και τα χρόνια της πανδημίας.

Έτσι τη φετινή χρονιά, με τις προοπτικές να είναι θετικές, έχουμε να παρουσιάσουμε μια Αθήνα ακόμη ομορφότερη και πιο πλούσια σε εμπειρίες από ότι πριν δυο χρόνια. Αυτή τη συλλογική προσπάθεια πλαισιώνει και ενισχύει και η επένδυσή μας στο νέο Business Lounge της AEGEAN στην extra Schengen περιοχή του αεροδρομίου της Αθήνας, προσφέροντάς στους επισκέπτες της Αγγλίας, της Αμερικής, του Καναδά, των Αραβικών χωρών, αλλά και όλους όσους ταξιδεύουν από και προς προορισμούς εκτός Ευρώπης, μια μοναδική εμπειρία φιλοξενίας. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς με τους επιβάτες αυτούς χάσαμε την επαφή τα τελευταία χρόνια» . Παράλληλα, πρόσθεσε, πως «η AEGEAN συνεχίζει να επενδύει στη δυναμική και τη διασυνδεσιμότητα της Αθήνας με ένα δίκτυο 116 απευθείας προορισμών σε 42 χώρες, 20 από τους οποίους νέους σε σχέση με την περασμένη χρονιά, αλλά και στο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας με 22 επιπλέον συνολικά νέα αεροσκάφη A320 και A321 neo να εντάσσονται στο στόλο μας το 2022 και το 2023, μειώνοντας και το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα».

Κλείνοντας, ο πρόεδρος της ΑEGEAN εξέφρασε την αισιοδοξία του πως η φετινή χρονιά θα είναι πολύ καλή παρά τα σύννεφα του πολέμου της Ουκρανίας, επισημαίνοντας πως «όταν δουλεύουμε όλοι μαζί μπορούμε να έχουμε μια πόλη που αξίζει να επισκεφτείς, να εργαστείς, αλλά και να ζήσεις».

Τα πρώτα θετικά σημάδια ανάκαμψης ξεκίνησαν τον Απρίλιο

Από την πλευρά της, η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Ιωάννα Παπαδοπούλου, ανέφερε: «Καθώς προχωρούμε στην μετά την πανδημία εποχή και μετά από δύο χρόνια κρίσης, όλοι οι φορείς που συνθέτουμε την αλυσίδα "προορισμός-ταξίδι- τουρισμός", συνεχίζουμε τη στενή συνεργασία μας εστιάζοντας τις συντονισμένες προσπάθειές μας στην ανάδειξη της πόλης μας ως βιώσιμου προορισμού και στην προβολή της ως κορυφαίου ταξιδιωτικού προορισμού.

Έχοντας ως βάση τα πρώτα αισιόδοξα μηνύματα για τη θερινή περίοδο που επιβεβαιώνουν την ανθεκτικότητα της Αθήνας, το Travel Trade Athens 2022 αποτελεί την ιδανική πλατφόρμα για να επανασυστήσουμε τον προορισμό μας στις σημαντικότερες διεθνείς αγορές και, παράλληλα, να επικοινωνήσουμε τον επαναπροσδιορισμό της ταυτότητάς του στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, του «έξυπνου» ψηφιακού μετασχηματισμού και της καινοτομίας.

Η κ. Παπαδοπούλου αναφέρθηκε στα πρώτα θετικά σημάδια που καταγράφηκαν τον περασμένο μήνα, πρώτος μήνας της θερινής περιόδου, σημειώνοντας πως υπάρχει μια ανάκαμψη τον Απρίλιο του 2022 της τάξεως του 92% στον αριθμό των πτήσεων σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019. Ανάκαμψη και στην επιβατική κίνηση της τάξεως 85% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019 , και το πρώτο θετικό πρόσημο, αύξηση 2,1% στις πτήσεις εσωτερικού σε σχέση με τον Απρίλιο 2019. Τα μηνύματα από μεγάλες αγορές είναι πολύ θετικά, τόνισε και πρόσθεσε πως αν και έχουμε χάσει αγορές λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, ωστόσο έχουμε αύξηση από ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, τα μηνύματα είναι αισιόδοξα για αυτό το καλοκαίρι. Τέλος, ανέφερε πως στόχος είναι η ανάδειξη της Αθήνας ως κορυφαίου προορισμού όλο το έτος.

Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΤΑ Βαγγέλης Βλάχος, τόνισε πως «η πανδημία, μέσα από όλες τις δυσκολίες που μας δημιούργησε, μας έδωσε και μια ευκαιρία: να σχεδιάσουμε και να θέσουμε σε τροχιά υλοποίησης ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο του Δήμου Αθηναίων ώστε να αποκτήσει η Αθήνα τη θέση που της αξίζει διεθνώς ως μια ελκυστική, προσβάσιμη και βιώσιμη πόλη. Για να υλοποιήσουμε αυτή τη στρατηγική επικεντρωθήκαμε σε δύο βασικούς άξονες: στην περαιτέρω ενίσχυση της πόλης μας ως κορυφαίου προορισμού με έμφαση στον κλάδο των συνεδρίων και των συναντήσεων, και στην προβολή και την ενδυνάμωση των τοπικών επιχειρήσεων με πρωτοβουλίες που προωθούν την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία. Το 8ο TravelTrade Athens που ξεκινά σήμερα και υλοποιείται από το Γραφείο Συνεδρίων του Δήμου Αθηναίων (This is Athens CVB) με τη συνεργασία της European Tourism Association (ETOA) καλύπτει και τους δύο αυτούς άξονες. Με τη διοργάνωση του φετινού Τravel Trade, είμαστε έτοιμοι να συστήσουμε ξανά την Αθήνα στον κόσμο».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πράσινο φως» για το Καταδυτικό Πάρκο στους Φούρνους Ικαρίας

Χαρακτηρίζεται και οριοθετείται ως Καταδυτικό Πάρκο η θαλάσσια περιοχή  έκτασης 163 στρεμμάτων με τον αντίστοιχο πυθμένα- στην περιοχή «Λεμονόπετρες», που βρίσκεται νότια του ακρωτηρίου «Κοντογιάννης».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται προσθήκη νέων διεθνών προορισμών στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Η διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, Ιωάννα Παπαδοπούλου, τονίζει πως η φετινή χρονιά εξελίσσεται μέχρι στιγμής θετικά και από πλευράς επιβατικής κίνησης και από πλευράς πτήσεων.