ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
apple-streaming-tv-tileorasi
Φώτο: Shutterstock

Σκληρός πόλεμος στη συνδρομητική tv για την προσέλκυση συνδρομητών

Η έλευση των κολοσσών HBO Max και Disney+ στην ελληνική αγορά, η αναμέτρηση Cosmote και Nova με έμφαση στο αθλητικό περιεχόμενο και η ευκαιρία για την πλατφόρμα της Vodafone.

Βάζοντας στο κάδρο νέες συνεργασίες και παραγωγές που θα ενισχύσουν το πρόγραμμά τους, και έχοντας ως «άσσο στο μανίκι» το αθλητικό περιεχόμενο, οι πάροχοι συνδρομητικής τηλεόρασης ετοιμάζονται για την επόμενη φάση του πολέμου που ξεκινά στην αγορά, με την έλευση κολοσσών στην Ελλάδα.

Η έλευση των HBO Max και Disney+ τους επόμενους μήνες αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες στην αγορά, καθώς Cosmote και Nova βλέπουν ήδη μέρος του προγράμματος τους να αφαιρείται επειδή οι δύο νέες πλατφόρμες θέλουν να κρατήσουν για το πρόγραμμά τους τις σημαντικές παραγωγές τους. Ωστόσο οι δύο πάροχοι ετοιμάζονται να επενδύσουν σημαντικά ποσά τη φετινή χρονιά για την αναπλήρωση του κενού, ενώ για την Vodafone ανοίγεται μια «χρυσή ευκαιρία» για την περαιτέρω ανάπτυξη της Vodafone TV.

Παρά το γεγονός ότι η πανδημία κράτησε μεγάλο μέρος του πληθυσμού στο σπίτι για μεγάλο διάστημα, η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα δεν κατέγραψε μεγάλη αύξηση, και η έλευση των δυο κολοσσών που θα προστεθούν σε Netflix και Apple TV θα εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των παικτών, ενώ προσφάτως εντάχθηκε στη μάχη και η συνδρομητική πλατφόρμα του ΑΝΤ1.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι συνδρομητές της Cosmote TV ξεπερνούν τους 660.000, με τη Nova να πλησιάζει πλέον αρκετά μετά την εξαγορά της Wind, καθώς αν προστεθούν οι 80.000 πελάτες που βρίσκονταν στη Wind Vision τότε υπολογίζεται πως μπορεί να ξεπεράσει τους 390.000 συνδρομητές. Η Vodafone βρίσκεται στην τρίτη θέση με 140.000 συνδρομητές.

Παράλληλα οι συνδρομητές του Netflix στην Ελλάδα, αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία από τον όμιλο, υπολογίζεται πως ξεπερνούν τους 400.000 με πολλούς περισσότερους να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες του, καθώς με μια σύνδεση μπορεί να υπάρχει ταυτόχρονη προβολή έως και σε 4 οθόνες, καθιστώντας έτσι τη streaming πλατφόρμα τον δεύτερο παίκτη της αγοράς.

Η μάχη για το περιεχόμενο

Όπως απέδειξε και η απώλεια συνδρομητών που κατέγραψε η Vodafone TV μετά το τέλος της συνεργασίας με την Nova, το αθλητικό περιεχόμενο αποτελεί ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον πόλεμο που διεξάγεται. Γι' αυτό Cosmote και Nova έδωσαν μεγάλη μάχη το περασμένο καλοκαίρι που είχε κέρδη και για τις δυο εταιρείες, ενώ ετοιμάζονται να διασταυρώσουν τα ξίφη τους και φέτος θέλοντας να προσθέσουν ή να διατηρήσουν στην φαρέτρα τους το «μεγάλο τρόπαιο» της φετινής χρονιάς, που είναι τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Ολυμπιακού στη Super League.

Με Premier League και La Liga να έχουν περάσει στα χέρια της Nova, η Cosmote θα ήθελε να αποκτήσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Ολυμπιακού καθώς σε συνδυασμό με την παρουσία των Παναθηναϊκού, ΑΕΚ και έξι ομάδων ακόμα από την Super League θα μπορούσε να αποτελέσει ισχυρό δέλεαρ για περαιτέρω αύξηση των συνδρομητών.

Στελέχη της αγοράς αναφέρουν στο BD πως αναμένεται να υπάρξει μάχη προσφορών μεταξύ των δύο παρόχων για να προσελκύσουν τον Ολυμπιακό. Υπογραμμίζουν ωστόσο πως το ελληνικό ποδόσφαιρο έχει χάσει σημαντικό μέρος της δυναμικής του και σε συνδυασμό με την αργή ανάπτυξη της συνδρομητικής βάσης, Cosmote και Nova δεν πρόκειται να «ξεφύγουν» στα ποσά που πρόκειται να προσφέρουν, καθώς παρά το γεγονός ότι ο Ολυμπιακός αποτελεί την πιο εμπορική ομάδα της Ελλάδας, πρέπει να συνυπολογιστεί «πόσο νόημα έχει η επένδυση».

Επισημαίνουν ότι μετά από χρόνια όπου η Nova βρισκόταν «εν υπνώσει», η εξαγορά της από την United Group έχει ανεβάσει τον πήχη του ανταγωνισμού με τα ποσά να πηγαίνουν υψηλότερα από τα προηγούμενα χρόνια, όπως έδειξε και η μάχη που έγινε το περασμένο καλοκαίρι για τα δικαιώματα της Premier League.

Παράλληλα η Cosmote TV ετοιμάζεται για την αναμέτρηση και στο τηλεοπτικό περιεχόμενο. Ήδη ανανέωσε πρόσφατα τις συμφωνίες της με την Paramount Global Content Distribution και τα BBC Studios. Έχει επίσης αποκλειστικές συνεργασίες με την Tanweer, τη Rosebud, τη Strada, τη Weird Wave, την AMA Films, τη Δαναός Φιλμς, την One From The Heart και τη ΝEO Films. Συνεργάζεται ακόμη με την Odeon, τη Lionsgate, την NBCU, τη Walt Disney (μόνο για τις τηλεοπτικές βιβλιοθήκες της Touchstone και τα Όσκαρ) τη Fremantle, την MGM (μόνο για τη σειρά «Fargo»), την AMC STUDIOS, το TF1 και με πλήθος ακόμη εταιρειών τηλεοπτικού περιεχομένου.

Επίσης συνεχίζει δυναμικά στην παραγωγή περιεχομένου, διατηρώντας το δημιουργικό μομέντουμ που έχει δημιουργηθεί με την δημιουργία σειρών όπως το «42 βαθμοί Κελσίου» ή το «Tehran». Στο επόμενο διάστημα πρόκειται να βγει επίσης και η πρώτη κωμωδία που δημιουργείται από τα στούντιο της Cosmote TV με τον τίτλο «Οι Αόρατοι», ενώ έχουν ξεκινήσει και τα γυρίσματα για τον νέο και τελευταίο κύκλο της σειράς «Έτερος Εγω» που αποτελεί μια από τις σειρές σταθμός στην ελληνική τηλεόραση, ενώ και το Cosmote History θα συνεχίσει να αποτελεί σημαντικό μέρος του τηλεοπτικού περιεχομένου.

Από την πλευρά της, η Nova όπου ετοιμάζεται να αποχωρήσει από τις εγκαταστάσεις στην Κάντζα, σχεδιάζει σύμφωνα με πληροφορίες, να συνεργαστεί με τους τηλεοπτικούς σταθμούς Alpha και Star που ανήκουν στην οικογένεια Βαρδινογιάννη, όπου και συζητείται ένα ευρύτερο πλαίσιο συνεργασίας. Επίσης, στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει ο Alpha να μεταδίδει τους αγώνες της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου και μπορεί να υπάρξει ένα αντίστοιχο μοτίβο με την συνεργασία που είχε η Nova με τον ANT1 για τους αγώνες της Εθνικής σε επίπεδο τηλεοπτικής κάλυψης και συνεργασίας των δημοσιογραφικών ομάδων.

Η Nova έχει επίσης συγκεντρώσει πολύ και σημαντικό τηλεοπτικό περιεχόμενο στην πλατφόρμα ΕΟΝ που καταγράφει θετική πορεία από όταν παρουσιάστηκε, ενώ ενώ έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα πως το αθλητικό της περιεχόμενο είναι εξασφαλισμένο για τα επόμενα τουλάχιστον τέσσερα χρόνια έχοντας δέσει με πολυετή συμβόλαια τα κορυφαία πρωταθλήματα. Έχει πραγματοποιεί επίσης και μεγάλη αντεπίθεση στο αθλητικό περιεχόμενο καθώς εκτός από τα μεγάλα πρωταθλήματα που θα έχει στο οπλοστάσιό της από την επόμενη σαιζόν, έχει ακόμα όλες τις διοργανώσεις της FIBA, την Euroleague, Eurocup, NCAA, αλλά και όλα τα προκριματικά των εθνικών ομάδων της FIFA για Μουντιάλ και Euro μέχρι το 2028, εκτός της Εθνικής Ελλάδος που θα την δείχνει σε μαγνητοσκόπηση.

Η ΕΟΝ διαθέτει επίσης παιδικά κανάλια, και έχουν προστεθεί τα κανάλια Eurosport και Discovery, ενώ στα πλάνα της βρίσκεται και η δημιουργία νέου περιεχομένου με την εταιρεία να εξετάζει συνεργασίες ώστε να προχωρήσει σε νέες παραγωγές.

Η «χρυσή ευκαιρία» της Vodafone

Από την πλευρά της η Vodafone πραγματοποιεί τη δική της αντεπίθεση και μέσα από τη συνεργασία με γνωστές συνδρομητικές πλατφόρμες που θα προστεθούν στη Vodafone TV θέλει να αυξήσει την συνδρομητική της βάση στις 200.000 από 140.000 που βρίσκεται σήμερα.

Εν αντιθέσει με τους δύο ανταγωνιστές της, η Vodafone επενδύει σε premium περιεχόμενο διασκέδασης με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Χ. Μπρουμίδη να έχει χαρακτηρίσει ως «τεράστια ευκαιρία» την έλευση των HBO MAX και Disney+ στην Ευρώπη την φετινή χρονιά, καθώς η πλατφόρμα της Vodafone προσφέρει το πλεονέκτημα ένας συνδρομητής να μπορεί να έχει περισσότερες από μια συνδρομές συγκεντρωμένες σε ένα box, με το μικρότερο συνολικά κόστος.

Με τους κολοσσούς να αφαιρούν περιεχόμενο από τα υπόλοιπα συνδρομητικά κανάλια, και τον κατακερματισμό των streaming πλατφορμών η Vodafone TV δείχνει πως μπορεί να αποτελέσει ένα δυνατό χαρτί για την αύξηση των συνδρομητών της εταιρείας.

Η Vodafone βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συνομιλίες με τη WarnerMedia για την προβολή της συνδρομητικής πλατφόρμας HBO Max μέσω της Vodafone ΤV όπου θα προσφέρονται τα κανάλια HBODC και Cartoon Network, ενώ «δυνατό χαρτί» αποτελεί επίσης το γεγονός ότι στην πλατφόρμα προβάλλονται ταινίες της Warner Bros λίγες ημέρες μετά από την κυκλοφορία τους στις κινηματογραφικές αίθουσες. 

Υπενθυμίζουμε πως Vodafone και HBO συνεργάζονται ήδη τα τελευταία χρόνια, με τις δύο εταιρείες να βρίσκονται σε συζητήσεις για την ενσωμάτωση του HBO Max στην ΟΤΤ πλατφόρμα της Vodafone TV σε χαμηλότερη τιμή συνδρομής ή και να μπορεί να συνδυαστεί με κάποιο από τα πακέτα σε σταθερή και internet που προσφέρει ο πάροχος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έβαλε... γκολ η συνδρομητική τηλεόραση χάρη στο αθλητικό περιεχόμενο

Οι καλές επιδόσεις των ελληνικών ομάδων βοήθησαν τις εγχώριες πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης να ανεβάσουν τον αριθμό συνδρομητών. Πώς διαμορφώνονται τώρα οι συσχετισμοί στην αγορά.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Αιμορραγία» εσόδων στις τηλεπικοινωνίες, διέξοδος τα έργα Πληροφορικής

Οι τιμές στις επικοινωνίες βυθίστηκαν κατά 3,2% το 2023, καθώς ο ανταγωνισμός συμπίεσε τα έσοδα ανά χρήστη. Οι πάροχοι στρέφονται στα έργα ICT κυρίως του Δημόσιου και έχουν «χτίσει» χαρτοφυλάκια άνω των 2 δισ. ευρώ.