Με στόχο την ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού στην Ελλάδα, το υπουργείο Τουρισμού προχωρά σε στρατηγική συνεργασία με τη Google που αφορά σε χρηματοδοτικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα ενισχύσουν τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις.
Στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας και ο πρόεδρος της Google ΕΜΕΑ, Matt Brittin ανακοίνωσαν πως θα δοθεί περισσότερο από 1 εκατ. ευρώ που θα κατευθυνθεί στην ανάπτυξη της αειφορίας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων.
Όπως ανέφερε ο κ. Κικίλιας «αυτή τη σεζόν αλλά και τα επόμενα χρόνια επενδύουμε σε βιώσιμα τουριστικά μοντέλα, που έχουν να κάνουν με χαμηλή εκπομπή άνθρακα, ενεργιακή αναβάθμιση ξενοδοχείων αλλά και τη δυνατότητα να προσελκύσουμε και άλλους τουρίστες με τρόπο που να σεβόμαστε την κληρονομιά που αφήνουμε στα παιδιά μας», σημειώνοντας πως στόχος της συνεργασίας είναι να γίνουν πιο βιώσιμα τα ελληνικά ξενοδοχεία και να αναδειχθούν οι μεγάλες ευκαιρίας που υπάρχουν.
Παράλληλα σημείωσε πως αποτελεί στόχευση η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την εκμετάλλευση των χειμερινών προορισμών, καθώς και να ενισχυθεί το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας που ασχολείται με τον τουρισμό που αποτελεί την ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας.
Από την πλευρά του, ο κ. Ματ Μπρίτιν σημείωσε πως «1 στις 5 δουλειές στην Ελλάδα βασίζονται στον τουρισμό και το 72% των παγκόσμιων ταξιδιωτών δείχνουν ενδιαφέρον για τον βιώσιμο τουρισμό», ωστόσο, δεν υπάρχει ο τρόπος και τα δεδομένα που θα μπορούν να εξασφαλίσουν την πιστοποίηση των ξενοδοχείων με βιώσιμα κριτήρια, σημειώνοντας πως η Google θέλει να βοηθήσει τα ελληνικά ξενοδοχεία για να γίνουν πιο βιώσιμα και να αντιληφθούν τις μεγάλες ευκαιρίες που υπάρχουν.
Ο κ. Μπρίτιν ανέφερε το παράδειγμα ενός ξενοδοχείου στην Αστυπάλαια που υιοθέτησε κριτήρια βιωσιμότητας όπως ηλιακά πάνελ ή φιλικό προς το περιβάλλον σύστημα αποχέτευσης και είδε την επισκεψιμότητά του να εκτοξεύεται.
Ανέφερε επίσης πως θα υπάρξει εκπαίδευση των επιχειρήσεων τουρισμού προς την βιωσιμότητα, ενώ ο κολοσσός από το 2015 έχει βοηθήσει χιλιάδες Έλληνες να βρουν δουλειά, να εξελίξουν την καριέρα τους ή να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Όπως σημείωσε μέσω της πρωτοβουλίας, Grow Greek Tourism Online, μέχρι σήμερα, έχουν αποκτήσει δωρεάν ψηφιακή κατάρτιση πάνω από 185.000 εργαζόμενοι και στελέχη του τουρισμού, από όλη την Ελλάδα.
Επιπλέον στηρίζει την ανάκαμψη της χώρας μέσω της τεχνολογίας, με μία σειρά από εργαλεία, εκπαιδεύσεις, συμβουλές και σημαντικές συνεργασίες, για την υποστήριξη των επιχειρηματιών, των εργαζομένων και όσων αναζητούν εργασία.
Υπενθυμίζουμε πως πέρυσι η Google Ελλάδας ανακοίνωσε τη λειτουργία της νέας πλατφόρμας της, Travel Insights, καθώς και ένα νέο κύκλο εκπαιδευτικού προγράμματος σε ψηφιακές δεξιότητες για επαγγελματίες του τουρισμού.