ΓΔ: 2012.51 -2.09% Τζίρος: 251.31 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
navagio
Ζάκυνθος, Ναυάγιο. Πηγή: Shutterstock

Ποινική δίκη για την επένδυση από τον εμίρη του Κατάρ στη Ζάκυνθο

Επτά εμπλεκόμενοι στην πώληση έκτασης 14.500 στρεμμάτων κοντά στη διάσημη παραλία «Ναυάγιο» παραπέμπονται σε δίκη για δύο κακουργηματικές πράξεις. Φέρεται να πωλήθηκε η έκταση από πρόσωπο που δεν ήταν ιδιοκτήτης.

Σε νέο στάδιο μπαίνει το οκταετές σήριαλ με την αγορά περίπου 14.500 στρεμμάτων στη Ζάκυνθο, σε περιοχή κοντά στη γνωστή παραλία «Ναυάγιο», από κεφάλαια που συνδέονται με την βασιλική οικογένεια του Κατάρ.

Ο εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Αθηνών, που χειρίζονταν το ποινικό μέρος της αγοραπωλησίας, μετά από προσφυγή φορέων της Ζακύνθου με επικεφαλής την τοπική Μητρόπολη, προτείνει την παραπομπή στο ακροατήριο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Αθηνών επτά εμπλεκομένων προσώπων (του πωλητή του τεράστιου ακινήτου και κρατικών λειτουργών) για δύο σοβαρές κακουργηματικές πράξεις σε βάρος του Δημοσίου και της τοπικής εκκλησίας.

Είχε προηγηθεί βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών (1679/2020) σύμφωνα με το οποίο η έκταση των 14.500 στρεμμάτων, για την οποία υπεγράφη συμβόλαιο την Μεγάλη Πέμπτη του 2014, δεν ανήκε στον κ. Γ. Χάρο που εμφανίζεται ως πωλητής. Με την ίδια απόφαση αναγνωρίζονταν πως σημαντικό τμήμα της έκτασης, περίπου 3.000 στρεμμάτων ανήκει στην Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου των Κρημνών και πως μια έκταση 6.000 στρεμμάτων ανήκει στην Ιερά Μονή Αναφωνήτριας καθώς δεν διαλύθηκε, αλλά ερημώθηκε.

Σύμφωνα με το βούλευμα, ο Ζακυνθινός ευπατρίδης, ο κόντες Στέλιος Φλαμπουριάρης, πρόγονος του φερόμενου ως πωλητή της έκτασης κ. Γ. Χάρου, δεν ήταν κάτοχος αλλά απλός διαχειριστής των Ενετών που ήλεγχαν τον 18ο αιώνα τα Επτάνησα. Έτσι, όπως αναφέρεται στο βούλευμα, «στο σύνολό της η επίδικη και πωληθείσα έκταση δεν ανήκει στον κατηγορούμενο Γεώργιο Χάρο, αφού δεν προέκυψε ότι αυτός κατέστη κύριος αυτής με κάποιο νόμιμο (πρωτότυπο ή παράγωγο) τρόπο».

Σε εξέλιξη είναι και το αστικό μέρος της υπόθεσης με την πλευρά της εταιρείας Pimana, που είναι ο αγοραστής της έκτασης στο επίμαχο συμβόλαιο, να εκτιμά πως θα υπάρξει φόρμουλα συνεννόησης. Η τελευταία άλλαξε προ διετίες το διοικητικό της συμβούλιο στο οποίο δεν εμφανίζονται πλέον τα πρόσωπα που είχαν εμπλακεί στη συναλλαγή τις παραμονές του Πάσχα του 2014. Στο Δ.Σ. της Pimana συμμετέχει και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Θυμ. Μπουλούτας. Ως μοναδικός μέτοχος της εταιρείας εμφανίζεται πλέον η «ILYESSA CLIFFS HOLDINGS LIMITED» με έδρα τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους.

«Πλάτη» για να υπάρξει συμβιβασμός έχει βάλει και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης. Βέβαια η υπόθεση της Ζακύνθου δεν είναι η μοναδική επένδυση που συνδέεται με το Κατάρ και έχει παγώσει. Την ίδια τύχη είχε και η πολυσυζητημένη επένδυση στο νησί Οξειά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λευκός Πύργος Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΟΤ: Η Θεσσαλονίκη ενισχύει τη θέση της ως κορυφαίος προορισμός city break

Ο ΕΟΤ, σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, υλοποιεί στοχευμένες καμπάνιες και δράσεις για την ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας της πόλης, με στόχο την ένταξή της στους κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς city break και MICE.
Αστικό τοπίο Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ελλάδα στο επίκεντρο του Resort & Residential Hospitality Forum 2025

Η Ελλάδα ενισχύει το ρόλο της ως κορυφαίος επενδυτικός προορισμός με ρεκόρ στον τουρισμό, τις επενδύσεις και τις εξαγωγές. Μεγαλώνει η αεροπορική συνδεσιμότητα, αυξάνονται τα ξενοδοχεία και οι βραχυχρόνιες μισθώσεις, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα.
Ορίζοντας του Καΐρου Αίγυπτος
ΔΙΕΘΝΗ

Αίγυπτος-Κατάρ: Συμφωνία για ανάπτυξη ακινήτων στη Μεσόγειο

Αίγυπτος και Κατάρ υπέγραψαν συμφωνία για ανάπτυξη πολυτελών κατοικιών και τουριστικών υποδομών στη Μεσόγειο, με επενδύσεις ύψους 7,5 δισ. δολαρίων. Η καταβολή 3,5 δισ. δολαρίων για γη θα γίνει τον Δεκέμβριο.
σιδηροδρομικοί σταθμοί
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΓΑΙΑΟΣΕ: Νέο σχέδιο για αναμόρφωση των Κεντρικών Σιδηροδρομικών Σταθμών

Η ΓΑΙΑΟΣΕ παρουσίασε το στρατηγικό της σχέδιο για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών σταθμών Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ενισχύοντας τις επενδυτικές προοπτικές και τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη.