ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: ΑΠΕ

Έρχονται 20 διαγωνισμοί έργων ΣΔΙΤ ύψους 4 δισ. ευρώ μέσα στο 2022

Ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης τονίζει ότι αναπτυξιακό πλάνο του υπουργείου για τον κατασκευαστικό κλάδο αλλάζει σελίδα στη χώρα. Τα έργα ΣΔΙΤ θα καλύπτουν ευρύ φάσμα αναγκών για τις τοπικές κοινωνίες.

Ανεβάζει ταχύτητες το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών φέρνοντας, μέσα στο 2022, 20 διαγωνισμούς έργων ΣΔΙΤ της τάξεως των 4 δισ. ευρώ.

Όπως σημειώνει ο υφυπουργός Υποδομών στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, με άρθρο του στο περιοδικό Εργοληπτικόν Βήμα το αναπτυξιακό πλάνο του υπουργείου για τον κατασκευαστικό κλάδο αλλάζει σελίδα στη χώρα.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, τα έργα αυτά θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών για τις τοπικές κοινωνίες έχοντας ως στρατηγική την προώθηση της αναπτυξιακής διάστασης.

Στην πρώτη δεκάδα έργων ΣΔΙΤ ανάμεσα στα άλλα ανήκουν και τα δύο μεγάλα έργα ύδρευσης, όπως το Φράγμα Χαβρία, έργο το οποίο θα καλύψει τις υδρευτικές ανάγκες του 33% των συνολικών αναγκών της Χαλκιδικής καθώς και η αναβάθμιση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της ΕΥΔΑΠ. Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη επίκειται η δημοπράτηση επιπλέον 10 έργων που βρίσκονται σε φάση ωρίμανσης για τα οποία η στόχευση είναι να δημοπρατηθούν το αργότερο εντός του Α’ τριμήνου του 2022.

Απαντώντας σε επικρίσεις για την επιλογή των ΣΔΙΤ για την υλοποίηση των έργων, ο υφυπουργός τονίζει ότι η πρόκριση του σχεδιασμού και της υλοποίησης έργων ΣΔΙΤ διαθέτει μια σειρά πλεονεκτημάτων: «Μέσω των ΣΔΙΤ τα έργα γίνονται εντός αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων με το τελικό κόστος να είναι το μικρότερο δυνατό. Σε αυτό πρέπει να συνυπολογίσουμε την ένταξη ρητρών συντήρησης των έργων καθώς και της άψογης λειτουργίας των παραδοτέων, διδασκόμενοι από τα λάθη των προηγούμενων δεκαετιών όπου υλοποιημένα έργα αφέθηκαν τα επόμενα χρόνια ασυντήρητα και πλέον μη λειτουργικά. Τα παραπάνω είναι η καλύτερη απάντηση σε όσους, μετά από χρόνια αδράνειας, αντιστρατεύονται την επιλογή των ΣΔΙΤ, γυρνώντας την πλάτη στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας» τονίζει ο υφυπουργός.

«Χωρίς τις προκαταλήψεις του παρελθόντος και τη δαιμονοποίηση του ρόλου του ιδιωτικού τομέα, τα τελευταία δυο χρόνια προχωρήσαμε με εντατικούς ρυθμούς στη συμβασιοποίηση έργων ΣΔΙΤ που θεωρούνταν “στοιχειωμένα”. Συμπληρώνοντας το παζλ των υποδομών της χώρας, δημιουργήσαμε έναν ενιαίο σχεδιασμό, αφήνοντας τη νοοτροπία της αποσπασματικότητας της προηγούμενης κυβέρνησης στο παρελθόν» συμπληρώνει ο κ. Καραγιάννης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καμπανάκι» από τους κατασκευαστές για τους πόρους του Ταμείο Ανάκαμψης

Επισημαίνουν τους κινδύνους απωλειών λόγω καθυστερήσεων και ζητούν την παράταση της διάρκειας του Ταμείου. Τα μέλη του ΣΤΕΑΤ θεωρούν μονόδρομο την εφαρμογή των Πρότυπων Προτάσεων. Τι ειπώθηκε στη γενική συνέλευση.
oikodomi, kataskeues
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με ρυθμούς... χελώνας τα ΣΔΙΤ για κτίρια, καθυστερούν διαγωνισμοί

Ήδη έχουν παγώσει κάποιοι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ, όπως για τα επτά νέα δικαστικά μέγαρα ανά την Ελλάδα. Σε αρκετούς άλλους διαγωνισμούς καταγράφεται στασιμότητα αν και έχουν υποβληθεί προσφορές πριν από ένα ή ενάμιση χρόνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φόβοι για χρεοκοπίες τεχνικών εταιρειών από το ράλι τιμών στα υλικά

Οι εκπρόσωποι εταιρειών που εμπλέκονται σε δημοτικά έργα ζητούν αναθεώρηση των προϋπολογισμών, αλλά οι δήμοι λένε... «λεφτά δεν υπάρχουν». Προτάσεις για «πάγωμα» εργοταξίων έως και για έξι μήνες.