ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

Προκηρύσσονται διαγωνισμοί για τέσσερα οδικά έργα ύψους 1 δισ. ευρώ

Με τις τέσσερις δημοπρατήσεις κλείνει και ο κατάλογος των μεγάλων οδικών έργων, καθώς για αρκετά άλλα τμήματα του εθνικού δικτύου είναι σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί.

Το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, του κρίσιμου διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, προϋπολογισμού 260 εκατ. ευρώ, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο από τα τέσσερα οδικά έργα που επιδιώκει να δημοπρατήσει μέχρι το τέλος του έτους ή τις αρχές του 2022 το υπουργείο Υποδομών. Με τις τέσσερις δημοπρατήσεις φαίνεται πως κλείνει και ο κατάλογος των μεγάλων οδικών έργων καθώς για αρκετά άλλα τμήματα του εθνικού δικτύου είναι σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί.

Εκτός από το Μπράλος – Άμφισα, μέσα στο επόμενο τρίμηνο ή τετράμηνο προκηρύσσεται, με προϋπολογισμό γύρω στα 300 εκατ. ευρώ, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που το υπουργείο Υποδομών προχωρά ως δημόσιο έργο. Προκηρύσσεται επίσης ο διαγωνισμός για την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, μετά τις αλλαγές που ζήτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να το χρηματοδοτήσει. Με τις αλλαγές, το έργο έγινε μικρότερο και ο προϋπολογισμός περιορίστηκε στα 170 εκατ. ευρώ. 

Το τέταρτο έργο είναι το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ στο νομό Λασιθίου. Πρόκειται για το τμήμα που δεν έχει ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης (Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο) ή στη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (Χερσόνησος – Νεάπολη) του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να αποσυμφορηθεί η Αττική Οδός στο τμήμα από τον κόμβο της Λεωφόρου Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης. Ο κόμβος Μεταμόρφωσης έχει μόνο μία λωρίδα εξόδου στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας με αποτέλεσμα κάθε πρωί να μπλοκάρονται χιλιάδες οδηγοί. 

Το έργο, προϋπολογισμού γύρω στα 300 εκατ. ευρώ είχε σχεδιαστεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες αλλά έμπλεξε με τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού και ουδέποτε υλοποιήθηκε. Στο υπουργείο Υποδομών αποφάσισαν να το δημοπρατήσουν αυτόνομα και ως δημόσιο έργο, καθώς εκτιμάται πως θα το χρησιμοποιούν περίπου 30.000 οδηγοί την ημέρα. Ο νέος οδικός άξονας των 3,8 χιλιομέτρων θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων.

Στο υπουργείο Υποδομών τονίζουν πως και ο διαγώνιος οδικός άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης, συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιόνιας Οδού και εξυπηρετεί πλήθος τοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας. Το έργο οδηγεί σε σημαντική μείωση της απόστασης και του χρόνου διαδρομής ιδιαίτερα για τους χρήστες με προέλευση τη Νότιο – Δυτική Ελλάδα και προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα (Κεντρική Στερεά, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία) και αντίστροφα.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψάχνουν τη λύση για επιτάχυνση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού

Στο τραπέζι το νέο μοντέλο των Πρότυπων Προτάσεων που δίνει τη δυνατότητα σε ιδιωτικές εταιρείες να αναλαμβάνουν τεχνικές και χρηματοοικονομικές μελέτες για έργα με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ.
Attiki Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γρίφος οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, καθυστερούν οι αποφάσεις

Στην κυβέρνηση περιμένουν τη μελέτη που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Lamda Development για τη βιωσιμότητα της επέκτασης της περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω υπόγειας αστικής σήραγγας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι συμμαχίες κατασκευαστικών με funds για τη μεγάλη «μάχη» της Αττική Οδού

Έντονο ενδιαφέρον για τη σύμβαση παραχώρησης που αναμένεται να φέρει στο κράτος έσοδα 2,5 με 3 δισ. ευρώ. Πώς διαμορφώνονται τα σχήματα ελληνικών και ξένων εταιρειών που θα μπουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Attiki Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επεκτάσεις Αττικής Οδού: Στο τραπέζι και η σήραγγα Αργυρούπολης

Η Lamda Development συμφώνησε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να χρηματοδοτήσει τις μελέτες για την οδική σύνδεση του Ελληνικού με την Αττική Οδό και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αττική Οδός: Το επιχειρηματικό παρασκήνιο πίσω από τις εικόνες χάους

Η διοίκηση του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ δεν έχει προλάβει να διαχειριστεί την απώλεια στελεχών που δημιούργησε η κόντρα με την πλευρά Καλλιτσάντση, αλλά και η προηγούμενη διαμάχη της τελευταίας με την πλευρά Μπόμπολα – Κούτρα.