Το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, του κρίσιμου διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, προϋπολογισμού 260 εκατ. ευρώ, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο από τα τέσσερα οδικά έργα που επιδιώκει να δημοπρατήσει μέχρι το τέλος του έτους ή τις αρχές του 2022 το υπουργείο Υποδομών. Με τις τέσσερις δημοπρατήσεις φαίνεται πως κλείνει και ο κατάλογος των μεγάλων οδικών έργων καθώς για αρκετά άλλα τμήματα του εθνικού δικτύου είναι σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί.
Εκτός από το Μπράλος – Άμφισα, μέσα στο επόμενο τρίμηνο ή τετράμηνο προκηρύσσεται, με προϋπολογισμό γύρω στα 300 εκατ. ευρώ, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που το υπουργείο Υποδομών προχωρά ως δημόσιο έργο. Προκηρύσσεται επίσης ο διαγωνισμός για την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, μετά τις αλλαγές που ζήτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να το χρηματοδοτήσει. Με τις αλλαγές, το έργο έγινε μικρότερο και ο προϋπολογισμός περιορίστηκε στα 170 εκατ. ευρώ.
Το τέταρτο έργο είναι το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ στο νομό Λασιθίου. Πρόκειται για το τμήμα που δεν έχει ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης (Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο) ή στη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (Χερσόνησος – Νεάπολη) του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να αποσυμφορηθεί η Αττική Οδός στο τμήμα από τον κόμβο της Λεωφόρου Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης. Ο κόμβος Μεταμόρφωσης έχει μόνο μία λωρίδα εξόδου στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας με αποτέλεσμα κάθε πρωί να μπλοκάρονται χιλιάδες οδηγοί.
Το έργο, προϋπολογισμού γύρω στα 300 εκατ. ευρώ είχε σχεδιαστεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες αλλά έμπλεξε με τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού και ουδέποτε υλοποιήθηκε. Στο υπουργείο Υποδομών αποφάσισαν να το δημοπρατήσουν αυτόνομα και ως δημόσιο έργο, καθώς εκτιμάται πως θα το χρησιμοποιούν περίπου 30.000 οδηγοί την ημέρα. Ο νέος οδικός άξονας των 3,8 χιλιομέτρων θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων.
Στο υπουργείο Υποδομών τονίζουν πως και ο διαγώνιος οδικός άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης, συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιόνιας Οδού και εξυπηρετεί πλήθος τοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας. Το έργο οδηγεί σε σημαντική μείωση της απόστασης και του χρόνου διαδρομής ιδιαίτερα για τους χρήστες με προέλευση τη Νότιο – Δυτική Ελλάδα και προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα (Κεντρική Στερεά, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία) και αντίστροφα.