ΓΔ: 1397.44 -0.01% Τζίρος: 61.18 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:44:30 DATA
Φωτο: Shutterstock

Το streaming και η διαφήμιση οδηγούν σε ανάκαμψη Ψυχαγωγία και ΜΜΕ

Σύμφωνα με την μελέτη της PwC ο τζίρος στον κλάδο της ψυχαγωγίας και των ΜΜΕ μειώθηκε σε 2 τρισ. δολάρια το 2020 καταγράφοντας την μεγαλύτερη ετήσια πτώση τα τελευταία 22 χρόνια.

Τη δυναμική του ανακτά o κλάδος της Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ σε παγκόσμιο επίπεδο, σε συνέχεια των αρνητικών επιπτώσεων που προκάλεσε η πανδημία. Ο κλάδος, αποτιμάται σε πάνω από 2 τρισ. δολ. και αναμένεται να καταγράψει ανάπτυξη 6,5% το 2021 και 6,7% το 2022, τροφοδοτούμενος από την ισχυρή ζήτηση για ψηφιακό περιεχόμενο και διαφήμιση. Αυτή η επαναφορά στην ανάπτυξη έρχεται μετά από τη δύσκολη περίοδο του 2020, όπου η δια ζώσης ψυχαγωγία σημείωσε δραματική πτώση, καταγράφοντας 71% μείωση στα έσοδα των εισιτηρίων των κινηματογράφων εξαιτίας της πανδημίας.

Η μελέτη της PwC «Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025» επικεντρώνεται στην ανάλυση και πρόβλεψη της καταναλωτικής και διαφημιστικής δαπάνης στον κλάδο της Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ και λαμβάνει υπόψη στοιχεία από 52 χώρες. Σύμφωνα με την μελέτη καταγράφεται μείωση κατά 3,8% των εσόδων του κλάδου Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ, σε παγκόσμιο επίπεδο από 2,1 τρισ. δολ. το 2019 σε τρισ. δολ. το 2020, σημειώνοντας την μεγαλύτερη ετήσια πτώση στα 22 χρόνια της έκδοσης της συγκεκριμένης έκθεσης. Ωστόσο καταγράφηκαν κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις που συνδέονται με τμήματα του κλάδου, και οι οποίες είναι αποτέλεσμα της μετατόπισης στη ζήτηση των καταναλωτών.

Αναμένεται αύξηση των παγκόσμιων εσόδων του κλάδου Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ μεταξύ 2021 και 2025, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 5%, ανεβάζοντας τα έσοδα του κλάδου στα 2,6 τρισ. δολ. το 2025. Στην Ελλάδα την ίδια περίοδο, τα έσοδα εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 6,47 δισ. δολ. με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 6,26%.

Το τμήμα της κλασικής τηλεόρασης/οικιακού βίντεο παραμένει το μεγαλύτερο καταναλωτικό κομμάτι του κλάδου Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ (291 δισ. δολ.). Ωστόσο, αναμένεται να συνεχίσει να συρρικνώνεται κατά τα επόμενα πέντε έτη (-1,2% μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης). Αύξηση ωστόσο παρουσιάζει σε τοπικό επίπεδο στην ίδια περίοδο (2,4% μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης)

Παρατηρείται εκτόξευση των υπηρεσιών video streaming κατά τη διάρκεια του 2020 με την αυξητική πορεία να συνεχίζεται.Το Streaming video-on-demand (SVOD) προβλέπεται να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10,6% το 2025, ανεβάζοντας την αξία του κλάδου στα 81,3 δισ. δολ. Παράλληλα, τα έσοδα των κινηματογράφων προβλέπεται να ανακάμψουν το 2021, με την άρση των lockdowns, χωρίς όμως να επανέλθουν στα επίπεδα πριν την πανδημία πριν το 2024.

Τα έσοδα από τα video games και τα e-sports συνεχίζουν την ταχεία άνοδό τους, αγγίζοντας τα 147,7 δισ. δολ. το 2020, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,7% το οποίο προβλέπεται να διευρύνει τον κλάδο στα 200 δισ. δολ. έως το 2025.

Η εικονική πραγματικότητα (VR) αποτελεί το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα του κλάδου Ψυχαγωγίας και MME, αν και ξεκινά από χαμηλή βάση. Τα έσοδά της κατηγορίας εκτοξεύθηκαν κατά 31,7% το 2020 στα 1,8 δισ. δολ. ενώ προβλέπεται να διατηρηθεί ένας μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης άνω του 30% κατά τα επόμενα πέντε έτη, με τις σχετικές δραστηριότητες να αγγίζουν τα 6,9 δισ. δολ. το 2025.

 Ισχυρή ανάπτυξη αναμένεται επίσης και για τον τομέα της μουσικής, σε συνέχεια σημαντικής πτώσης της τάξης του 74,4% στα έσοδα της ζωντανής μουσικής το 2020. Επιπλέον, άνοδος προβλέπεται και για τα συνολικά έσοδα της μουσικής με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 12,8% τα επόμενα πέντε έτη, ωθούμενα από το ψηφιακό streaming, με δραστηριότητες που θα αγγίξουν τα 29,3 δισ. δολ. έως το 2025, ταυτόχρονα με την επιστροφή στις ζωντανές συναυλίες.

Άνοδος της δαπάνης κατά 9% για τη διαδικτυακή διαφήμιση, αγγίζοντας τα 336 δισ. δολ. το 2020, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τη δαπάνη της μη-διαδικτυακής διαφήμισης, ενώ προβλέπεται μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της τάξης του 7,7% τα επόμενα πέντε χρόνια.

Το 2020 το 34% της δαπάνης για ψυχαγωγία & ΜΜΕ αφορούσε στην πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ αναμένεται να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 4,9%, αγγίζοντας τα 880 δισ. δολ. το 2025 από 694 δισ. δολ. το 2020. Η πρόσβαση στο κινητό διαδίκτυο αναμένεται να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη της αγοράς, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης εσόδων 6,1% προσεγγίζοντας τα 605 δισ. δολ. το 2025 από 449 δισ. δολ. το 2020, χάρη στην διάδοση του 5G, τις εξελίξεις στην τεχνολογία των συσκευών και τα πακέτα premium περιεχομένου.

Όσον αφορά στους νεότερους καταναλωτές, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί έχουν μικρή επίγνωση ή ενδιαφέρον για τα κλασικά ΜΜΕ. Αντίθετα, οι πλατφόρμες που έχουν σχεδιαστεί για νέους καταναλωτές ή διαθέτουν τη δυνατότητα για αυθεντικό περιεχόμενο ελαφριάς παραγωγής έχουν εκτιναχθεί. Το gaming παίζει βασικό ρόλο για τους νέους και εξελίσσεται σε σημαντικό παράγοντα της κατανάλωσης δεδομένων - μάλιστα φαίνεται ότι είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία περιεχομένου, αντιστοιχώντας σε 6,1% της συνολικής κατανάλωσης δεδομένων παγκοσμίως έως το 2025 και σημειώνοντας άνοδο από το 4,7% του 2020.

Επίσης, ένα ακόμη ζήτημα που καθορίζει το ευρύτερο τοπίο της Ψυχαγωγίας και των ΜΜΕ, αποτελούν οι ρυθμιστικές αλλαγές καθώς και ο κανονιστικός έλεγχος των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών. Οι αντιμονοπωλιακές πιέσεις έχουν αυξηθεί, κάτι που εκφράζεται με αιτήματα για διάσπαση των μεγάλων τεχνολογικών πλατφορμών και κυβερνητικές προτάσεις για τον ορισμό κανονιστικού πλαισίου που αφορά στα νέα media. Οι αλλαγές στα ισχύοντα κανονιστικά καθεστώτα είναι αναπόφευκτες, και είναι σημαντικό οι ενδιαφερόμενοι του κλάδου να συμπεριλάβουν τον κανονιστικό κίνδυνο στις διαδικασίες σχεδιασμού τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

PwC: Σε υψηλό 15 ετών οι εξαγορές και συγχωνεύσεις στην Ελλάδα το 2023

Σύμφωνα με την έρευνα της PwC οι ελληνικές επιχειρήσεις συγκέντρωσαν το 2023 το ποσό των 8,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 5,9 δισ. ευρώ προήλθαν από εξαγορές και συγχωνεύσεις. Οι προοπτικές για το 2024.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόστιμο 750.000 στην «Άργος» για τις πρακτικές της στη διανομή Τύπου

Οι επιτόπιοι έλεγχοι της Επιτροπής Ανταγωνισμού εντόπισαν καταχρηστικές πρακτικές αποκλεισμού έναντι εκδοτικών επιχειρήσεων και υποδιανομέων. Δεν προέκυψαν στοιχεία για άνισους όρους διανομής των εντύπων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

PwC: Νέες προκλήσεις για τις οικογενειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα

Έρευνα της PricewaterhouseCoopers (PwC), με τίτλο «11th Global Family Business Survey - Αποτελέσματα των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων», δείχνει ότι οι ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις επιθυμούν να οικοδομήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θύματα απάτης έπεσαν οι μισές επιχειρήσεις την τελευταία διετία

Η μελέτη της PwC διαπιστώνει ότι η τηλεργασία αύξησε τους κινδύνους πέρα από την ψηφιακή ασφάλεια καθώς η δυναμική των κυβερνοεγκληματιών και των οργανωμένων εγκληματικών κυκλωμάτων έχει αυξηθεί σημαντικά την τελευταία διετία.
Mikromesaies Epixeiriseis, MmE
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άλμα στις επιδόσεις τους καταγράφουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις

Σύμφωνα με την έκθεση της PwC, οι οικογενειακές επιχειρήσεις που συνδέουν τους εταιρικούς στόχους με εκείνους για τη βιώσιμη ανάπτυξη, εμφανίζουν καλύτερα αποτελέσματα. Σημαντικός παράγοντας και η παροχή κινήτρων στους εργαζομένους.
PwC, Price Water House
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

PwC: Κεφάλαια 12 δισ. συγκέντρωσαν το 2022 οι ελληνικές επιχειρήσεις

Σύμφωνα με τα στοιχεία της PwC, ολοκληρώθηκαν 94 εξαγορές και συγχωνεύσεις συνολικής αξίας 10,4 δισ. ευρώ με πρωταγωνιστές τους κλάδους των Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών και των Τροφίμων και Ποτών.