Την πολύ μεγάλη σημαασία που έχει τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο η παράδοση στην κυκλοφορία των πρώτων 14 χιλιομέτρων του αυτοκινητόδρομου Ε-65, τόνισε μεταξύ άλλων, ο υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος παραβρέθηκε στην τελετή και απηύθυνε χαιρετισμό.
Ο κ. Σταϊκόυρας υπογράμμισε, ακόμη, ότι στην κατασκευή του συνέβαλαν όλες οι κυβερνήσεις από το 2015 έως και σήμερα, ενώ συνεχάρη τον υπουργό Υποδομών, κ. Κ. Καραμανλή καθώς, όπως σημείωσε, «ξεκίνησε μια νέα περίοδο ολοκλήρωσης των ημιτελών έργων, αλλά και σχεδιασμού και κατασκευής νέων σημαντικών υποδομών».
Πιο αναλυτικά στον χαιρετισμό του ο υπουργός Οικονομικών, σημείωσε ότι: «Σήμερα», είπε ο υπουργός Οικονομικών, «εγκαινιάζουμε τα πρώτα 14 χιλιόμετρα, από τα συνολικά 32, του νότιου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, δηλαδή το τμήμα του δρόμου Ε65 από την ένωσή του με τον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης έως τον Κόμβο Ξυνιάδας, δηλαδή το τμήμα του δρόμου Ε65, που αποτελεί έργο μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής σημασίας, αφού μηδενίζει την απομόνωση κρίσιμων περιοχών του Ελλαδικού χώρου, φέρνοντάς τες, με ασφάλεια και ταχύτητα, στον λοιπό χώρο. Μια οδική υποδομή κομβικής σημασίας, που αλλάζει τις κλίμακες του χώρου και του χρόνου για την κοινωνική και οικονομική ζωή στην Κεντρική Ελλάδα, στη Θεσσαλία, στη Δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο, αλλά και ευρύτερα, σε όλη την Ελλάδα.
Είναι σαφές ότι ο Ε65 θα δημιουργήσει σημαντικά οφέλη για τη γεωργική και την κτηνοτροφική παραγωγή, τη μεταποίηση, τη βιομηχανική παραγωγή και τις υπηρεσίες. Το έργο αυτό θα δημιουργήσει πολλές νέες, άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, τόσο κατά την κατασκευή του όσο, κυρίως, κατά τη λειτουργία του. Εδώ, στην περιοχή μας, είναι σε όλους μας ξεκάθαρο ότι εγκαινιάζουμε την ολοκλήρωση ενός τμήματος του έργου με πολλά οφέλη, πολλαπλές εξωτερικότητες και θετικές διαχυτικές επιδράσεις. Υπενθυμίζω ότι ο Ε65 σχεδιάσθηκε, υπεγράφη η πρώτη σύμβαση παραχώρησης, έγιναν πρόδρομες εργασίες και άρχισε η κατασκευή του την περίοδο 2005-2009, από την τότε Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπό τον Κώστα Καραμανλή. Με τις περιοριστικές πολιτικές που ξεκίνησαν το 2010, οι εργασίες διεκόπησαν. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας - ΠΑΣΟΚ, υπό τον Αντώνη Σαμαρά, το 2013, επαναδιαπραγματεύθηκε τη σύμβαση παραχώρησης.Τότε επιλέχθηκε να προχωρήσει το πιο ώριμο από πλευράς απαλλοτριώσεων τμήμα, αυτό το οποίο συνδέει την Ξυνιάδα με τα Τρίκαλα.
Από τις αρχές του 2015, το έργο συνεχίστηκε με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, υπό τον Αλέξη Τσίπρα. Το ανωτέρω τμήμα παραδόθηκε τα Χριστούγεννα του 2017, και στις αρχές του 2019, ξεκίνησαν οι εργασίες για το νότιο κομμάτι, που ενώνει την πόλη της Λαμίας με την Ξυνιάδα. Από τον Ιούλιο του 2019, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη και Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον Κώστα Καραμανλή, ξεκίνησε μια νέα περίοδο ολοκλήρωσης των ημιτελών έργων, αλλά και σχεδιασμού και κατασκευής νέων σημαντικών υποδομών. Η παρούσα ελληνική κυβέρνηση έχει θέσει ως βασική της προτεραιότητα την υλοποίηση ενός προγράμματος δημόσιων επενδύσεων, με έργα υψηλής ποιότητας. Γι’ αυτή την εξέλιξη συγχαίρω τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή. Και τον συγχαίρω γιατί, παρά τις αναμενόμενες καθυστερήσεις λόγω της πανδημίας, οι προσπάθειες που καταβάλλει για την πρόοδο των έργων φέρνουν θετικά και άμεσα αποτελέσματα.
Όπως το σημερινό, με τα εγκαίνια ενός σημαντικού τμήματος του νότιου τμήματος του Ε65. Σημειώνω ότι πριν λίγες ημέρες, ψηφίστηκε στη Βουλή η σύμβαση και ανοίγει πλέον ο δρόμος για την έναρξη των εργασιών και στο βόρειο τμήμα του Ε65, που έρχεται να ολοκληρώσει τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας. Και αυτό συνέβη γιατί η ελληνική κυβέρνηση υπό τον κ. Μητσοτάκη, κατάφερε να καλύψει το χρηματοδοτικό κενό που υπήρχε, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, αποτελώντας το έργο αυτό, ένα από τα δώδεκα πρώτα έργα που εντάχθηκαν χθες προς υλοποίηση στο Ταμείο Ανάκαμψης, προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση και αυτού του τμήματος, η Λαμία, η Κεντρική Ελλάδα και όχι μόνο, πέραν των άλλων, συνδέεται ταχύτερα και ασφαλέστερα με την Ιταλία, την Κεντρική, Δυτική και Βόρεια Ευρώπη.
Θα μου επιτρέψει ο κ. υπουργός, γνωρίζοντας ότι μοιράζεται τη θέση ότι η επίτευξη ενός στόχου συνιστά εφαλτήριο για την αναζήτηση και επίτευξη νέων, να του ζητήσω να δρομολογήσει την ασφαλή και ταχεία σύνδεση της Ευρυτανίας, τόσο με τους ανατολικούς όσο και με τον δυτικό άξονα, καθώς και την κατασκευή του Διαγώνιου Άξονα Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί όρο επιβίωσης και ανάπτυξης των όμορφων και ιστορικών γειτονικών νομών, ενώ συνάμα συμβάλλει στην ομογενοποίηση της ιστορικής Ρούμελης. Τα σημερινά εγκαίνια του έργου πιστοποιούν τη βούληση, την αποφασιστικότητα και την αποτελεσματικότητα της Κυβέρνησης για τη διαμόρφωση των όρων προώθησης της βιώσιμης ανάπτυξης, ισόρροπα, σε όλες τις περιοχές της πατρίδας μας. Προς αυτό το στόχο προχωρούμε όλοι μαζί, αταλάντευτα, συνεκτικά, συντονισμένα, αποτελεσματικά και δίκαια».