ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Μειωμένος ο τζίρος για 8 στα 10 εμπορικά καταστήματα τον Μάιο

Η μειωμένη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και η έλλειψη τουριστών οδήγησαν στη μεγάλη μείωση του τζίρου των καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας.

Πτωτικά κινήθηκε η αγοραστική κίνηση στο κέντρο της Αθήνας, τον φετινό Μάιο συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, για την μεγάλη πλειονότητα των εμπόρων της πρωτεύουσας. Όπως προκύπτει από την έρευνα που εκπόνησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, το 84,1% των εμπορικών καταστημάτων αντιμετώπισαν τον Μάιο μειωμένο αγοραστικό ενδιαφέρον, με το 31,6% των ερωτηθέντων να αναφέρει πτώση τζίρου μεταξύ 31% και 50%, το 23,6% να διαπιστώνει κάμψη κατά 51% και μόλις 8,8% να αναφέρει αύξηση τζίρου φέτος σε σχέση με τον Μάιο του 2019, κυρίως χάριν στην ίδρυση νέων υποκαταστημάτων. 

Συγκριτικά με τον περσινό Μάιο ωστόσο η εικόνα είναι σαφώς θετικότερη, καθώς το 24,9% είχε αύξηση πωλήσεων, ενώ το 50,2% των ερωτηθέντων είχε σταθερό ή αυξημένο τζίρο. Στον αντίποδα, το 45,3% του δείγματος δήλωσε πτώση τζίρου τον φετινό Μάιο σε σχέση με πέρσι. Τέλος, σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων της Αθήνας από την αρχή του έτους, το 68% αναφέρει πτώση πωλήσεων, ενώ μόλις ένας στους δέκα (ποσοστό 11,6%) αναφέρει αύξηση το φετινό πεντάμηνο συγκριτικά με πέρσι. 

Ο ΕΣΑ επισημαίνει ότι η ελαχιστοποίηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ως μέτρο προστασίας κατά της νόσου covid-19 καθώς και η έλλειψη τουριστών είχαν ως αποτέλεσμα η πτώση του τζίρου στο κέντρο της Αθήνας να είναι πολύ μεγαλύτερη από τις περιφερειακές αγορές. Κάθετη πτώση τζίρου διαπιστώνεται μάλιστα στις παραδοσιακές αγορές της Πλάκας και του Μοναστηρακίου, όπου οι ενεργές εμπορικές επιχειρήσεις απευθύνονται κατ’ αποκλειστικότητα στον εισερχόμενο τουρισμό. 

Ποσοστό 71,6% των 225 επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα δραστηριοποιείται στον χώρο ένδυσης/υπόδησης/αξεσουάρ, ενώ το 11,6% αφορά σε εμπορικά καταστήματα τουριστικής περιοχής και το 10,2% σε λοιπά είδη (καλλυντικά, έπιπλα, κλπ). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ 28-31 Μαΐου 2021, στις περιοχές του κέντρου, της Πλάκας, τις περιφερειακές αγορές Πατησίων, Κυψέλης και Παγκρατίου, καθώς και σε περιοχές εκτός δήμου Αθηναίων, όπως ο Βύρωνας, η Καλλιθέα, η Νέα Σμύρνη, το Γαλάτσι αλλά και το εμπορικό κέντρο The Mall στο Μαρούσι. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι «βλέπουν» οι έμποροι για τις εκπτώσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Συγκρατημένη αισιοδοξία για αύξηση του τζίρου στη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου από τους εμπόρους της Αθήνας. Απογοήτευση στη Θεσσαλονίκη για τη συμπίεση των καταναλωτικών δαπανών.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις εκπτώσεις προσβλέπουν οι έμποροι, επιφυλακτικοί οι καταναλωτές

Η αβεβαιότητα κυριαρχεί στην αγορά, ενώ έρευνα δείχνει ότι το 43% των Ελλήνων καταναλωτών θα δαπανήσουν λιγότερα φέτος για ένδυση και υπόδυση και το 23% αναζητά είδη με χαμηλότερη τιμή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καθίζηση τον Ιανουάριο στο εμπόριο με διψήφια πτώση του τζίρου

Ο δείκτης πωλήσεων λιανικής χωρίς τα καύσιμα και τα τρόφιμα έκανε «βουτιά» 11,8%. «Έλλειψη ρευστότητας, άνοδος του κόστους ενέργειας και μεταφορών και ανατιμήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα στην αγορά», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΣΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κάτω από τον πήχη του '19 ρίχνει η Όμικρον τον τζίρο στις γιορτές

Η τρέχουσα εβδομάδα παραμένει κρίσιμη, ωστόσο οι προηγούμενες ημέρες απέτυχαν να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου, ενώ το κλίμα επιβάρυνε η μεγάλη έξαρση των κρουσμάτων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλύπτει το 2022 η αγορά καλλυντικών τις απώλειες από το 2020

Ο τζίρος στην εγχώρια αγορά καλλυντικών ενισχύεται κατά 8% φέτος συγκριτικά με πέρσι, ενώ για το 2022 οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν περαιτέρω κατά 5,8%. Έμφαση των ελληνικών εταιρειών στις εξαγωγές.