ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Σηκώνουν ρολά τα εμπορικά κέντρα, ποιοι περιορισμοί θα ισχύουν

Ξεκινούν και πάλι έπειτα από μήνες να λειτουργούν τα εμπορικά κέντρα και τα κέντρα αισθητικής, ενώ οι επιχειρήσεις σε Θεσσαλονίκη και Κοζάνη θα μπορούν να εξυπηρετούν και με click inside.

Συνεχίζεται η σταδιακή επανεκκίνηση του εμπορίου, καθώς από σήμερα σηκώνουν ρολά τα εμπορικά κέντρα και τα εκπτωτικά χωριά, σε όλη την επικράτεια, ενώ ευχάριστα νέα και για τους επιχειρηματίες σε Θεσσαλονίκη και Κοζάνη καθώς το εμπόριο θα μπορεί να ξεκινήσει να λειτουργεί και πάλι με click inside. Επίσης επαναλειτουργούν από σήμερα και τα κέντρα αισθητικής.

Στο 13032 θα πρέπει να στέλνουν μήνυμα οι πολίτες ή να έχουν χειρόγραφη βεβαίωση κίνησης, όταν πρόκειται να μετακινηθούν για τα ψώνια τους σε εμπορικά κέντρα και εκπτωτικά χωριά. Οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν ένα self test την εβδομάδα, ενώ οι πελάτες θα πρέπει να έχουν απόσταση τουλάχιστον 2 μέτρα στην αναμονή στα ταμεία.

Οι κανόνες για εμπορικά κέντρα και εκπτωτικά χωριά, με τις μεθόδους click inside και click away έχουν ως εξής:

Για την μετάβαση σε εμπορικό κατάστημα είναι υποχρεωτική η αποστολή SMS στο 13032 «Μετακίνηση σε εν λειτουργία εμπορικό κατάστημα με όριο τριών ωρών» ή με την συμπλήρωση του εντύπου-βεβαίωσης κίνησης ή με την συμπλήρωση χειρόγραφης βεβαίωσης κίνησης καθώς και το αποδεικτικό καθορισμού του ραντεβού από την επιχείρηση.

  • Ο καταναλωτής οφείλει να διατηρεί το μήνυμα που έχει αποστείλει στο 13032, προκειμένου να αποδεικνύεται η ώρα αποστολής και έγκρισης της μετακίνησης του.
  • Ωράριο λειτουργίας (προαιρετικό) από 7:00 π.μ. έως 8:30 μ.μ. τις καθημερινές, με εξαίρεση την Μ. Παρασκευή από 1:00 μ.μ. έως 7:00 μ.μ και το Μ. Σάββατο 7:00 π.μ έως 6:00 μ.μ
  • Υποχρεωτική η πραγματοποίηση αυτοδιαγνωστικού τεστ (self test) μία (1) φορά την εβδομάδα για εργαζόμενους και επιχειρηματίες.
  • Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός εντός των καταστημάτων: ένας (1) πελάτης για κάθε 25 τ.μ..
  • Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελατών εντός των κοινόχρηστων χώρων των εμπορικών κέντρων (malls), εκπτωτικών χωριών, ορίζεται ως εξής: ένας πελάτης για κάθε 10 τ.μ. επιφάνειας κυρίως χώρου και τα οριζόμενα στο σημείο 25 της παρ. 1Β της ΚΥΑ Β' 1441/10.04.21.
  • Απόσταση 2 μέτρων μεταξύ των πελατών κατά τον χρόνο αναμονής στα ταμεία.
  • Αναστολή λειτουργίας των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος (συμπεριλαμβανομένων take away και delivery) εντός των εμπορικών κέντρων και εκπτωτικών χωριών.

Οι κανόνες για τα κέντρα αισθητικής είναι οι εξής:

  • Υποχρεωτική η πραγματοποίηση αυτοδιαγνωστικού τεστ (self test) δύο φορές την εβδομάδα για εργαζόμενους και επιχειρηματίες (το κόστος του ενός εξ αυτών βαρύνει το κράτος).
  • Απόσταση μεταξύ θέσεων εργασίας: 2 μέτρα.
  • Οι πελάτες θα προσέρχονται μόνο κατόπιν ραντεβού, μέσω τηλεφώνου και ηλεκτρονικών μέσων.
  • Οι επιχειρήσεις οφείλουν κατά την ημερήσια έναρξη της λειτουργίας τους, να συμπληρώνουν κατάλογο με τα ραντεβού των πελατών, ο οποίος θα επιδεικνύεται στα ελεγκτικά όργανα.
  • Υποχρεωτική η χρήση μάσκας προστασίας για το προσωπικό και τους πελάτες.
  • Ωράριο λειτουργίας (προαιρετικό) από 7:00 π.μ. έως 8:30 μ.μ. τις καθημερινές, με εξαίρεση την Μ. Παρασκευή από 1:00 μ.μ. έως 7:00 μ.μ και το Μ. Σάββατο 7:00 π.μ έως 6:00 μ.μ
  • Έως 100 τετραγωνικά μέτρα επιτρέπονται μέχρι 4 άτομα και από 100 τ.μ. και πάνω επιτρέπεται 1 άτομο ανά 25 τ.μ.

Σημειώνεται ότι ο πληθυσμός των πελατών είναι ενιαίος, ανεξαρτήτως επιπέδων ορόφων και δεν συμπεριλαμβάνει τους εργαζόμενους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πτώση 2,8% του όγκου πωλήσεων λιανικού εμπορίου τον φετινό Ιούλιο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο τζίρος σημείωσε διψήφια πτώση σε τρόφιμα, ποτά,καπνό και έπιπλα-ηλεκτρικά είδη και οικιακό εξοπλισμό, ενώ ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις μόνο σε σούπερ μάρκετ και φαρμακεία.
Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχυμένος κατά 6,6% στα 4,25 δισ. ο τζίρος του εμπορίου τον Ιούλιο

Το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα που ενισχύθηκε κατά 15,6% και το χονδρικό εμπόριο μερών και εξαρτημάτων μηχανοκίνητων οχημάτων με άνοδο 14,5% οδήγησαν την άνοδο του τζίρου.
Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απαραίτητο το οικοσύστημα του εμπορίου στον αναπτυξιακό σχεδιασμό

Με αφορμή την Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου, οι εκπρόσωποι του κλάδου υπογραμμίζουν ότι απαιτούνται από την πολιτεία να υπάρξουν στοχευμένες και κυρίως ευέλικτες πολιτικές για την εξέλιξη του εμπορίου στη χώρα.