ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Οι προκλήσεις της ενεργειακής μετάβασης για ναυτιλία και αεροπορικές

Οι ενεργειακές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν ναυτιλία και αερομεταφορές και η σημασία των πράσινων υγρών καυσίμων για ένα «καθαρότερο» μέλλον στους δύο κλάδους βρίσκονται στο επίκεντρο.

Το γεγονός ότι ναυτιλία και αερομεταφορές θα πρέπει να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και να προχωρήσουν στην ενεργειακή μετάβαση σύντομα επισημάνθηκε στο διαδικτυακό συνέδριο “Green Liquid Fuels of the Future” που διοργάνωσε στις 11 & 12 Φεβρουαρίου το Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης (ΙΕΝΕ) με κύριο Χορηγό την Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε.  Τη συνεδρία με τίτλο: «The future of Aviation and Shipping Fuels», συντόνισε ο Κωστής Γερόπουλος, δημοσιογράφος της εφημερίδας New Europe. 

Ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, Πρόεδρος και Διευθυντής της Fafalios Shipping, Πρόεδρος της Maritime Safety & Marine Environment Protection, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών & Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Πλοιοκτητών Πλοίων Μεταφοράς Χύδην Ξηρού φορτίου(INTERCARGO) μίλησε για την απανθρακοποίηση των μεταφορών, τονίζοντας ότι η ναυτιλία πρέπει να λάβει μέτρα για να μειώσει τις εκπομπές της, με πρόγραμμα και παγκόσμια αποδεκτούς ρυθμιστικούς κανόνες.

Επεσήμανε, ωστόσο, ότι η πρόθεση της Ε.Ε. να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας ρύπων και η αυστηροποίηση των κανόνων απειλούν να πλήξουν την ανταγωνιστικότητα του κλάδου και να οδηγήσει σε συγκρούσεις με τα κράτη-μέλη. Ο ίδιος αναγνώρισε τη σημασία των «πράσινων» καυσίμων, σημειώνοντας όμως και τις σχετικές προκλήσεις που τα συνοδεύουν αναφορικά με την ασφάλεια διάθεσης, μεταφοράς και αποθήκευσης. Ως εκ τούτου, η ναυτιλία χρειάζεται να κάνει χρήση πολλαπλών καυσίμων για να επιβιώσει, ιδιαίτερα δεδομένου πως και οι ήδη υπάρχουσες μηχανές πλοίων, όπως τόνισε, δεν είναι έτοιμες να υποδεχτούν τα νέα καύσιμα και θα απαιτηθούν μετατροπές. 

Από την πλευρά του, ο Δρ. Γιώργος Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Αντιπρόεδρος της Contships Management, σημείωσε την ανάγκη να υπάρξουν και στη ναυτιλία μηχανές εσωτερικής καύσης που δεν θα παράγουν επικίνδυνα οξείδια και αναφέρθηκε στη συνεργασία του Επιμελητηρίου με την κυβέρνηση, τη Motor Oil και το ΕΚΠΑ για την ναυπήγηση της επόμενης γενιάς που θα αφορά και στη χρήση νέων, πράσινων καυσίμων. 

Για την ενεργειακή μετάβαση στον τομέα των αερομεταφορών, ιδιαίτερα στο φόντο της πρωτοφανούς κρίσης του κλάδου λόγω της πανδημίας, τοποθετήθηκε ο αεροναυπηγός, Διευθυντής Network Planning & Development της Aegean Airlines, Γιώργος Γοβατζιδάκης που αναφέρθηκε στους πυλώνες στρατηγικής της Aegean με στόχο τον μηδενισμό των εκπομπών CO2 έως το 2050.

Όπως εξήγησε, η αεροπορική βιομηχανία συμβάλλει κατά 2% στις παραγόμενες εκπομπές άνθρακα, ενώ τα 2/3 αυτών των εκπομπών προέρχονται από αεροπλάνα που εκτελούν διαδρομές μικρών αποστάσεων. «Αν θέλουμε να μιλήσουμε για απανθρακοποίηση των μεταφορών πρέπει να εστιάσουμε σε αυτά τα αεροσκάφη. Πρέπει να γίνουν τεχνολογικές βελτιώσεις, με χρήση βιώσιμων καυσίμων αερομεταφορών, αν θέλουμε να πετύχουμε τους στόχους για μηδενικές εκπομπές το 2050», δήλωσε χαρακτηριστικά.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχονται αυστηρά μέτρα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

Παρά το γεγονός ότι υπάρχει στροφή των εταιρειών σε παραγγελίες πλοίων που καίνε εναλλακτικά καύσιμα και ασχολούνται με τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών, όπως ο άνεμος η συντριπτική πλειοψηφία του στόλου εξακολουθεί να καίει πολύ πετρέλαιο.
Poseidon Med II
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Poseidon Med II: Βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα LNG στην Ανατολική Μεσόγειο

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα, με στρατηγικό σχεδιασμό και συντονισμένες παρεμβάσεις, δημιούργησε τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη δημιουργία υποδομών LNG μικρής κλίμακας στα λιμάνια του προγράμματος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προχωρά η ψηφιοποίηση της ελληνικής ναυτιλίας μέσα στο επόμενο έτος

H ψηφιοποίηση του ελληνικού ναυτολογίου, θα πάρει «σάρκα και οστά» έως το τέλος του 2025, αρχές 2026 και θα βοηθήσει πολλαπλά τους διασταυρωτικούς ελέγχους του ΝΑΤ αλλά και τις εκκαθαρίσεις που φτάνουν σήμερα έως τα 6 με 10 χρόνια.