ΓΔ: 1392.2 -0.39% Τζίρος: 29.70 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:25:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Click inside: Το μεγάλο μπέρδεμα και η βύθιση τζίρου στο εμπόριο

Γιατί οι περισσότερες μεγάλες αλυσίδες δεν θέλησαν να λειτουργήσουν με ραντεβού και πώς η νομοθετική ρύθμιση δημιούργησε κερδισμένους και χαμένους με βάση τους ΚΑΔ.

Εφόσον επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που θέλουν την Πολιτεία να αποφασίζει τελικώς σήμερα την κατάργηση της μεθόδου click inside για την λειτουργία του λιανεμπορίου, οι μεγάλες αλυσίδες, για τις οποίες η πρακτική εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου αναδείχθηκε σε σπαζοκεφαλιά τις προηγούμενες ημέρες, ίσως και να έχουν προκρίνει το αποτέλεσμα.  

Ήδη, το ανέφικτο της πρακτικής εφαρμογής του υβριδικού μοντέλου ελληνικής εμπνεύσεως «click inside» αναγνώρισε σχεδόν εξ αρχής ο ισπανικός όμιλος Inditex στην χώρα μας (μεταξύ άλλων αλυσίδες Zara, Pull & Bear, Bershka, Zara Home, κλπ), καθώς η προτεινόμενη πρακτική ουδόλως εξυπηρετεί την διαχείριση του μεγάλου όγκου επισκεπτών που τα εν λόγω καταστήματα υποδέχονται καθημερινά, ιδιαίτερα την τρέχουσα περίοδο των εκπτώσεων.

Αντίστοιχα, και η αλυσίδα Jumbo τερμάτισε από χθες το «πείραμα» της πρακτικής click inside, με δεδομένο ότι δύναται να πωλεί με αυτόν τον τρόπο μόνο ενδύματα, υποδήματα και βιβλία, δηλαδή μικρό μέρος των κωδικών που διαθέτει, παραπέμποντας εκ νέου τους πελάτες της στο ηλεκτρονικό της κατάστημα για τα υπόλοιπα είδη… 

Παράγοντες του εμπορίου σημείωναν εξάλλου στο Business Daily ήδη από τις αρχές της εβδομάδας το παράλογο της σχετικής νομοθεσίας, η οποία ευνοεί κάποιους παίκτες της αγοράς, και δη όσους διαθέτουν ως βασικό κωδικό δραστηριότητας (ΚΑΔ) τα ρούχα, τα υποδήματα ή τα βιβλία, όμως μπορούν να πωλούν το σύνολο των ειδών που διαθέτουν στους χώρους τους (π.χ. κοσμήματα, καλλυντικά κι αξεσουάρ), περιορίζοντας όμως ταυτόχρονα την ανάλογη λειτουργία ανταγωνιστών που, αν και διαθέτουν ενδύματα και υποδήματα στους χώρους τους, έχουν ως βασικό ΚΑΔ κάτι άλλο (π.χ. τα καλλυντικά). Οι επιχειρήσεις αυτές περιορίζονται στην «πώληση εντός» του καταστήματος μόνο των ενδυμάτων/υποδημάτων και πρέπει να εφαρμόσουν την πρακτική της «παράδοσης εκτός» (click away) για τα υπόλοιπα είδη…

Το μόνο βέβαιο είναι ότι η αποσπασματική αυτή εξυπηρέτηση των καταναλωτών εξαφάνισε τις ουρές που παρατηρήθηκαν τις πρώτες ημέρες επαναλειτουργίας των καταστημάτων, βυθίζοντας εκ νέου τον τζίρο τους αλλά κι επιτυγχάνοντας σε έναν βαθμό τον πραγματικό στόχο της Πολιτείας, την συγκράτηση της διασποράς του ιού… 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προσφορές ακόμη και 80% στην αγορά αλλά οι καταναλωτές δεν συγκινούνται

Ο Οκτώβριος έκλεισε με κάμψη πωλήσεων έως 25% στα είδη ένδυσης κι υπόδησης, ενώ κι ο Νοέμβριος μέχρι στιγμής εξελίσσεται υποτονικά, προϊδεάζοντας για μειωμένο τζίρο σε σχέση με την περυσινή περίοδο της Black Friday.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο μηδέν ρίχνουν τις εξαγωγές γούνας οι διεθνείς κυρώσεις στη Ρωσία

Παραγγελίες αξίας 20 εκατ. ευρώ από τη Ρωσία έχουν μείνει σε εκκρεμότητα. Οι επιχειρήσεις του κλάδου αναμένουν την έγκριση από την ΕΕ του ελληνικού προγράμματος στήριξης για τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δύσκολη χρονιά το 2020 για την ένδυση, με αισθητή πτώση του τζίρου

Ο συνολικός κύκλος εργασιών 102 επιχειρήσεων για το 2020 μειώθηκε κατά 20,8% και διαμορφώθηκε στα 592,1 εκατ. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 70% και ανήλθαν σε 3,6 εκατ., ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε στο 0,6%. 
Παιδικά ρούχα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζητείται «ανάσα» χαμηλού ΦΠΑ για όλα τα βρεφικά και παιδικά είδη

Μετά τις επιλεκτικές μειώσεις συντελεστή ΦΠΑ σε ορισμένα βρεφικά είδη, οι εταιρείες του κλάδου έτοιμου ενδύματος ζητούν από την κυβέρνηση να επεκτείνει τις μειώσεις όλα τα βρεφικά και παιδικά ενδύματα και υποδήματα.