Ιδιαίτερα αρνητική ήταν η επίδραση του δεύτερου lockdown για το λιανικό εμπόριο, σε μία απόλυτα αναμενόμενη εξέλιξη, με τον τζίρο των επιχειρήσεων να υποχωρεί 12,3% τον Νοέμβριο του 2020 σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ.
Παράλληλα ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) για το ίδιο χρονικό διάστημα υποχώρησε κατά 10,9%.
Αναφορικά με την ετήσια πορεία του τζίρου (Νοέμβριος 2019 – Νοέμβριος 2020) η πτώση διαμορφώθηκε στο 7,9%, ενώ για τον δείκτη όγκου η αντίστοιχη υποχώρηση έφθασε στο 6,9%.
Βάσει των επιμέρους στοιχείων που ανακοίνωσε η στατιστική υπηρεσία και σε ετήσια βάση, η μεγαλύτερη πτώση του τζίρου σημειώθηκε σε καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (-31,1%), σε έπιπλα, ηλεκτρικά είδη και οικιακό εξοπλισμό (-16,9%) και σε βιβλία και χαρτικά (-15,9%). Αντίθετα τα super market εμφάνισαν αύξηση του τζίρου τους κατά 14,5%, ενώ «πρωταθλητές» αναδείχθηκαν τα φαρμακεία και τα καταστήματα πώλησης καλλυντικών με αύξηση του κύκλου εργασιών τους κατά 29,8%.