Την ανάγκη διαμόρφωσης μιας ευρύτερης ψηφιακής στρατηγικής για τα ευρωπαϊκά νησιά, καθώς και ένα ενιαίο σύνολο δράσεων και πολιτικών, οι οποίες θα λαμβάνουν υπόψη τα κοινωνικά, λειτουργικά, οικονομικά και φυσικά χαρακτηριστικά των νησιωτικών περιοχών, τόνισε στην ομιλία του, στην ημερίδα με θέμα: «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των Ευρωπαϊκών Νήσων» που πραγματοποιείται σήμερα στη Μάλτα, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος.
Στην ομιλία του ο κ Μίχαλος σημείωσε: «...Χρειαζόμαστε ενιαίο σύνολο δράσεων και πολιτικών, οι οποίες θα λαμβάνουν υπόψη τα κοινωνικά, λειτουργικά, οικονομικά και φυσικά χαρακτηριστικά των νησιωτικών περιοχών.
Η στρατηγική αυτή θα πρέπει να καλύπτει μια σειρά από τομείς, όπως είναι η ανάγκη επενδύσεων για τη δημιουργία των απαραίτητων τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Ώστε οι κάτοικοι των νησιών, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τον πληθυσμό τους, να έχουν εξασφαλισμένη και προσιτή πρόσβαση σε ευρυζωνικό υψηλής ταχύτητας ίντερνετ.
Θα περιλαμβάνει επενδύσεις για την ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών που βοηθούν στην υπέρβαση των φυσικών μειονεκτημάτων των νησιών. Όπως για παράδειγμα, στους τομείς της διακυβέρνησης, της υγείας, της εκπαίδευσης και κατάρτισης, των υποδομών, της κοινωνικής πρόνοιας, του χωροταξικού σχεδιασμού.
Εφαρμογών, που θα συμβάλουν στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών, μέσω της διατήρησης του υπάρχοντος αλλά και της προσέλκυσης νέου ανθρώπινου δυναμικού.
Η στρατηγική αυτή, θα πρέπει να περιλαμβάνει επίσης δράσεις και πολιτικές για την ενίσχυση της ψηφιακής ασφάλειας.
Και βεβαίως για την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων. Το στοιχείο αυτό θεωρώ ότι κάνει τη διαφορά, ως προς το αν μια κοινωνία θα μπορέσει κοινωνία να συμβαδίσει με τις εξελίξεις και να παραμείνει ουραγός.
Για αυτό και συνιστά μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις της εποχής, για την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση. στα νησιά και όχι μόνο».
Ήδη πολλά επιμελητήρια, συνέχισε ο ίδιος, μετασχηματίζουν τη λειτουργία και τις υπηρεσίες τους, με σκοπό να ανταποκριθούν στις ανάγκες μιας νέας γενιάς επιχειρήσεων, οι οποίες θέλουν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της ψηφιακής εποχής.