ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:23:48 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

B. Κορκίδης: Το click away έδωσε «ανάσα» ρευστότητας στο λιανεμπόριο

Οι μεγάλοι κερδισμένοι της εορταστικής περιόδου είναι η λιανική πώληση τροφίμων, τα φαρμακευτικά είδη, οι πωλήσεις Η/Υ και ο κλάδος των logistics με τις εταιρίες courier να αυξάνουν περαιτέρω τον κύκλο εργασιών τους.

Σημαντικές ανάσες ρευστότητας στα καταστήματα και τις αλυσίδες λιανικής έδωσε το «click away» κατά την περίοδο της 13ης με 31 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ Βασίλη Κορκίδη.

Όπως αναφέρει ο ίδιος, οι επιχειρήσεις με παιχνίδια που εφάρμοσαν το μέτρο ανέκτησαν περίπου το 50% του τζίρου, της αντίστοιχης περσινής σεζόν, τα βιβλιοπωλεία, φέρονται να πέτυχαν ελαφρώς υψηλότερες πωλήσεις από τους προηγούμενους μήνες, ενώ μεγάλες αλυσίδες με είδη ψηφιακής τεχνολογίας και οικιακού εξοπλισμού, έπιασαν το 30% με 40% του αντίστοιχου περσινού κύκλου εργασιών.

Οι μεγάλοι κερδισμένοι της εορταστικής περιόδου, προσθέτει, είναι η λιανική πώληση τροφίμων σε σουπερμάρκετ με αύξηση 5%, τα φαρμακευτικά είδη με συν 4%, οι πωλήσεις Η/Υ με +10% και ο κλάδος των logistics με τις εταιρίες courier να αυξάνουν περαιτέρω τον κύκλο εργασιών τους κατά τουλάχιστον 15%. Στον αντίποδα οι πέντε κλάδοι που βρίσκονται αντιμέτωποι με σημαντική απώλεια εσόδων, άνω του 30 % και έως 50% είναι το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων με πτώση τζίρου 48% ενώ ακολουθούν τα είδη καλλωπισμού με πτώση πωλήσεων 37%, η ένδυση και η υπόδηση με απώλειες 30% και 29% αντίστοιχα, ενώ θέση στην «πεντάδα» με ποσοστό μείωσης τζίρου 30% έχει και το εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας.

Σημειώνεται ακόμη ότι δεν εμφάνισαν θετικές επιδόσεις όλες οι δραστηριότητες τροφίμων - ποτών - καπνού καθώς οι πωλήσεις ψωμιού, αρτοσκευασμάτων και ζαχαροπλαστικής σε ειδικευμένα καταστήματα κινούνται με απώλειες που στο εξεταζόμενο διάστημα αγγίζουν το 17%, ποσοστό που σημαίνει ότι οι φούρνοι της γειτονιάς έχασαν 70 εκατ. ευρώ πωλήσεων. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις ψαριών, θαλασσινών και μαλάκιων υποχώρησαν κατά 10%, ενώ κατά 11% είναι η πτώση του τζίρου στο εμπόριο καπνού σε ειδικευμένα καταστήματα. Στους χαμένους βρίσκεται και το εμπόριο ποτών σε ειδικευμένα καταστήματα που «μετρά» πτώση τζίρου 20%. Σημαντικές απώλειες καταγράφει και το εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών ειδών της τάξεως του 29%, ενώ τα έσοδα στα καύσιμα κίνησης υποχωρούν με ρυθμό 20% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

«Η επιστροφή στο πολυπόθητο και κανονικό click to open πρέπει να αποτελέσει τον κύριο στόχο του οικονομικού επιτελείου το οποίο με την παρούσα κατάσταση της αγοράς θα πρέπει να προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο καταγραφής στο πρώτο τρίμηνο του έτους διψήφιου ποσοστού ύφεσης», αναφέρει σε δηλώσεις του ο κ. Κορκίδης. «Η «απομάκρυνση» του click in shop στο οποίο η αγορά είχε εναποθέσει τις ελπίδες της είναι προφανές ότι θα δυσχεράνει έτι περεταίρω την ανάταξη του εμπορίου και άρα και την ανάκαμψη της οικονομίας. Είναι «ώρα κρίσιμων αποφάσεων και επιλογών» καθώς η ευθύνη, απέναντι στους ανθρώπους της αγοράς, παραμένει η ίδια και πρέπει να αποτρέψει μια εαρινή έκρηξη πτωχεύσεων και ανεργίας, προστατεύοντας πρωτίστως τη δημόσια υγεία στην Αττική».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3,84 δισ. ο τζίρος του λιανικού εμπορίου τον Απρίλιο με άνοδο 12,1%

Η αύξηση στον κύκλο εργασιών του Απριλίου έναντι της περασμένης χρονιάς προήλθε από το άλμα 101,9% της πώλησης άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων, και της αύξησης 34,8% του λιανικού εμπορίου χαλιών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 3,4% στον τζίρο των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου το α' τρίμηνο

Για τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου χωρίς τους κλάδους οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, ο κύκλος εργασιών το α' τρίμηνο του 2024 ανήλθε σε 5,35 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,6%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μείωση 3,8% στον όγκο πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Φεβρουάριο

Παράλληλα μείωση 9,8% σημείωσε και ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Φεβρουάριο φέτος, καθώς οι πωλήσεις κινήθηκαν καθοδικά σε όλες ανεξαιρέτως τις επιμέρους κατηγορίες των καταστημάτων.