Δεν προσανατολίζεται στην μετάθεση των εκπτώσεων που ξεκινούν στις 11 Ιανουαρίου η κυβέρνηση, όμως αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να παραταθεί η εκπτωτική περίοδος και μετά τις 27 Φεβρουαρίου σε περίπτωση που παραμείνουν κλειστά τα καταστήματα. Παράλληλα καταναλωτές και εμπόριο ετοιμάζονται να μάθουν να λειτουργούν με το click in shop.
Καθώς το click away είχε ημερομηνία λήξης την 7η Ιανουαρίου 2021, και ήδη η κυβέρνηση έχει επιβάλλει πιο αυστηρό lockdown μέχρι τις 11 Ιανουαρίου, το σύστημα click in shop αναμένεται να έρθει στη καθημερινότητα των καταναλωτών σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί η οικονομική δραστηριότητα της αγοράς ενώ παράλληλα θα διασφαλίζεται η δημόσια υγεία έναντι του κορονοϊού.
Η νέα λειτουργία θα δίνει την δυνατότητα στους καταναλωτές να πηγαίνουν στα καταστήματα κατόπιν ραντεβού ώστε να μπορούν να δοκιμάσουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν. Όπως ανέφερε και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, τα καταστήματα θα λειτουργούν υπό αυστηρότερους κανόνες λειτουργίας σε σχέση με τον περασμένο Ιούνιο. Συγκεκριμένα είναι ακόμα υπό εξέταση σχετικά με το πόσα άτομα θα επιτρέπονται μέσα στα καταστήματα.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να αποφευχθούν ουρές απ' έξω από τα καταστήματα αλλά και να λειτουργήσουν περισσότεροι κλάδοι, όπως αυτός της ένδυσης και της υπόδησης, αλλά και των επίπλων.
Η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει το κλείσιμο της αγοράς τουλάχιστον μέχρι τις 11 Ιανουαρίου όπου και ξεκινάνε οι εκπτώσεις. Όπως είχε αναφέρει και ο κ. Γεωργιάδης το υπουργείο Ανάπτυξης έχει σχέδιο το οποίο επεξεργάζεται και σύμφωνα με αυτό, με τα στοιχεία της πανδημίας και με τη σύμφωνη γνώμη της επιτροπής, θα παρουσιάσει την πρότασή του. Αν όλα πάνε βάσει σχεδίου, «θα προχωρήσουμε σε μερική λειτουργία του λιανικού εμπορίου».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, έχει ζητήσει να ανοίξει το λιανεμπόριο αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά, με ραντεβού που θα μπορεί να κλείνει ο καταναλωτής για να επισκεφθεί κάποιο κατάστημα. Όπως είχε σημειώσει, η μέθοδος του «click away» δε λειτούργησε για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να χαθεί για αυτές ο χριστουγεννιάτικος τζίρος.