Σε ράθυμους ρυθμούς κινείται ο εμπορικός κόσμος την περίοδο αυτή, καθώς η παρατεταμένη καλοκαιρία αναδεικνύεται σε ανασταλτικό παράγοντα για την διενέργεια αγορών εκ μέρους των καταναλωτών.
Όπως σημειώνουν εκπρόσωποι των εμπόρων, η αγορά βρίσκεται στο ναδίρ αυτή την στιγμή, με μόνη κατηγορία που επιδεικνύει αντοχή να είναι τα σχολικά και κάποια ταχυκίνητα είδη, χαμηλού κόστους. Ως συνέπεια, οι έμποροι προσβλέπουν στην έναρξη της περιόδου των ενδιάμεσων εκπτώσεων, την 1η Νοεμβρίου, οπότε προσδοκάται να πραγματοποιηθεί σημαντικό μέρος του τζίρου που παραδοσιακά μοιράζονται οι τρεις τελευταίοι μήνες του χρόνου.
Σημειώνεται ότι το τελευταίο τρίμηνο συνεισφέρει κατά μέσο όρο το 30% των ετήσιων πωλήσεων των εμπόρων, ειδικά στο κομμάτι ένδυσης/αξεσουάρ. Με αποκορύφωμα την Black Friday που έχει καθιερωθεί και στην χώρα μας -και φέτος είναι στις 29 Νοεμβρίου- οι έμποροι εκφράζουν την ελπίδα ότι οι καταναλωτές θα δαπανήσουν σημαντικότερα ποσά σε όλη την διάρκεια του μήνα, θέτοντας σε κίνηση ακόμη και κατηγορίες οι οποίες βάλλονται τα τελευταία έτη λόγω κρίσης, όπως είναι το ανδρικό κοστούμι. Για το τελευταίο εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πτώση έως και 15% στις πωλήσεις.
Στον αντίποδα, αντοχές φαίνεται να επιδεικνύουν τα εκπτωτικά πολυκαταστήματα (+30%), καθώς ικανοποιούν την ανάγκη για κάτι νέο και επώνυμο, σε συνδυασμό με την καλύτερη τιμή, τα αθλητικά είδη, που υπακούουν στην επικράτηση της τάσης του athleisure διεθνώς, αλλά και ο χώρος των καλλυντικών, όπου μετά από μία περίοδο σημαντικής συρρίκνωσης, φαίνεται ότι βρίσκουν εκ νέου την απήχησή τους.