ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

Enterprise Greece: Βασικός προορισμός των ελληνικών εξαγωγών η γερμανική αγορά 

H Enterprise Greece διοργάνωσε  το τέταρτο webinar με θέμα «Doing Business in Germany – COVID 19 Challenges and Opportunities». 

 Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το τέταρτο διαδικτυακό εξαγωγικό webinar: «Doing Business in Germany – COVID 19 Challenges and Opportunities», που διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) σε συνεργασία με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Βερολίνο, και απευθυνόταν σε στελέχη ελληνικών εξαγωγικών εταιρειών που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στην αγορά της Γερμανίας.

Στο webinar συμμετείχαν περισσότερες από 100 ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, από τους κλάδους Τροφίμων & Ποτών, Βιομηχανικού Εξοπλισμού και Software – Πληροφορικής.

Τα βασικότερα συμπεράσματα που εξήχθησαν από το webinar ήταν τα εξής: 

  • Η Ελλάδα κατέχει την 41η θέση ως προμηθεύτρια χώρα της Γερμανίας αλλά η Γερμανία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους Έλληνες εξαγωγείς, αφού αποτελεί την 2η εξαγωγική αγορά για τα ελληνικά προϊόντα. Κατά την περίοδο 2015-2019, παρατηρήθηκε αύξηση των εξαγωγών των ελληνικών προϊόντων στην Γερμανία, από 1,9 σε 2,3 δις € (αύξηση 17,4%).
  • Κατά την διάρκεια της πανδημίας, ο κλάδος των τροφίμων και ποτών πέτυχε αύξηση πωλήσεων τόσο σε καταστήματα, όσο και σε online πωλήσεις, οι οποίες παρουσίασαν αύξηση κατά 33,3%. Οι Γερμανοί καταναλωτές  δίνουν έμφαση στην ποιότητα και στις ανταγωνιστικές τιμές. Ιδιαίτερα υψηλή είναι η ζήτηση για βιολογικά προϊόντα. Για την είσοδο στη γερμανική αγορά,  συστήνεται στις ελληνικές επιχειρήσεις η δημιουργία κοινοπραξιών.
  • Αύξηση των πωλήσεων κατά 6% πέτυχε και ο κλάδος των κατασκευών και δομικών υλικών. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι ο κλάδος παρουσίασε μεγαλύτερες αντοχές στη Γερμανική αγορά, σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η γερμανική αγορά εστιάζει στην υψηλή προστιθέμενη αξία των προϊόντων, την πιστοποίηση αυτών βάσει συστημάτων ποιότητας και την αξιοπιστία των επιχειρήσεων.
  • Η πανδημία αποτελεί ευκαιρία και για τις εταιρείες του κλάδου πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών λόγω των νέων συνθηκών που δημιουργούνται στο εργασιακό και οικογενειακό περιβάλλον, αλλά και λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων. 
  • Για τη χάραξη σωστής στρατηγικής εισόδου στην συγκεκριμένη αγορά, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να προβούν σε πλήρη χαρτογράφηση και ανάλυση των ποσοτικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών της, η πρόσβαση στα οποία είναι εύκολη. 

Ο κύκλος Doing Business in…– COVID 19 Challenges and Opportunities ξεκίνησε τον Ιούνιο με τρία webinars για την αγορά των ΗΠΑ,  συνεχίσθηκε με το σημερινό webinar για την αγορά της Γερμανίας και θα ακολουθήσει το Doing Business in South Korea – COVID 19 Challenges and Opportunities στις 21 Οκτωβρίου 2020.

Η Εντεταλμένη Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ της Enterprise Greece, κα Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, ανέφερε στον χαιρετισμό της «τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα πέτυχε αύξηση των εξαγωγών της, καθώς η ελληνική οικονομία επανατοποθετήθηκε στις διεθνείς αγορές και οι ελληνικές επιχειρήσεις επεκτάθηκαν σε νέες αγορές και εδραιώθηκαν σε υφιστάμενες μεταξύ των οποίων ήταν και η Γερμανία. Τα τελευταία χρόνια, η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών προς τη Γερμανία, ιδιαίτερα των ελληνικών τροφίμων και ποτών, ήταν ιδιαίτερα σημαντική. Η συγκεκριμένη αγορά, όντας η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης αποτελεί μια στρατηγική αγορά για τις ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες. Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε το μομέντουμ και να διευρύνουμε το εξαγωγικό μας αποτύπωμα στη χώρα.»

Ο Προϊστάμενος του Γραφείου ΟΕΥ Βερολίνου, κ. Χαράλαμπος Κουναλάκης, Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ Α΄, παρουσίασε τη συνολική εικόνα του διμερούς εμπορίου Ελλάδας- Γερμανίας καθώς και τις προοπτικές που αναδεικνύονται, ακόμα και εν μέσω της κρίσης του Covid-19. Η γερμανική αγορά, όπως σημείωσε ο κ. Κουναλάκης στην εισαγωγική του παρέμβαση,  είναι ιδιαιτέρως ανταγωνιστική και απαιτητική, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια η διαμόρφωση των καταναλωτικών προτύπων στη χώρα γίνεται με γνώμονα το κριτήριο ποιότητας/τιμής, την ευαισθησία σε θέματα δημόσιας υγείας, την υψηλή ροπή προς κατανάλωση βιολογικών προϊόντων και την προστασία του περιβάλλοντος. Ωστόσο, προέτρεψε τους Έλληνες εξαγωγείς να συνεχίζουν να επιχειρούν την πρόσβασή τους στη γερμανική αγορά, η οποία παρά τις δυσκολίες που παρουσιάζονται τους τελευταίους μήνες, εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης, παραμένει ελκυστική, δεδομένου μάλιστα ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι ποιοτικά και έχουν διαχρονικά υψηλό βαθμό αναγνωσιμότητας της Ελλάδος στη Γερμανία.

Στην συνέχεια, ο κος Νικόλαος Παγουλάτος, REWECompany, ο κος Περικλής Μανιάτης, EMM. KOUVIDISDEUTSCHLAND και οι κα Αναστασία Γαλάνη και κος IngoRübe, GalaniprojectsGmbH – Kilt, περιέγραψαν τις δικές τους ιστορίες επιτυχούς δραστηριοποίησης στην Γερμανία και έδωσαν πολύτιμες συμβουλές στους συμμετέχοντες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξαιρετικές προοπτικές για τα ελληνικά προϊόντα στη γερμανική αγορά

Το ελληνικό brand κερδίζει πόντους στη γερμανική αγορά καθώς το καταναλωτικό κοινό της χώρας δίνει μεγάλη σημασία στη σχέση ποιότητας -τιμής αλλά και στα θέματα προστασίας περιβάλλοντος και χρήσης νέων τεχνολογιών.
Smyrlis-proedros-dose
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ι. Σμυρλής: Η χώρα διατήρησε την αξιοπιστία της παρά την πανδημία

Όπως επισήμανε ο πρόεδρος της Enterprise Greece, η ενίσχυση της εξωστρέφειας αποτυπώνεται στο ποσοστό των ελληνικών εξαγωγών οι οποίες σημείωσαν ρεκόρ αγγίζοντας τα 40 δισ. ευρώ το 2021 και παραμένουν σε ανοδική πορεία το 2022.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εργαλειοθήκη για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και επενδύσεων

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Enterprise Greece, Ιωάννης Σμυρλής δίνεται η δυνατότητα διαύλων και πραγματικής επιχειρηματικής συνεργασίας σε πολλές χώρες και σήμερα επωφελούνται επιχειρήσεις που έχουν ήδη ανοίξει νέες προοπτικές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην Αθήνα το 61ο Συνέδριο Ευρωπαϊκών Οργανισμών Προώθησης Εξαγωγών

Το συνέδριο φιλοξενήθηκε από την Enterprise Greece, με τον επικεφαλής της να τονίζει ότι «η Ελλάδα είναι πιο έτοιμη από ποτέ να διαδραματίσει ενεργό ρόλο ως προς την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων στην Αφρική».
giaourti-yogurt-galaktokomika-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γερμανία: Περιορίζονται οι πωλήσεις του ελληνικού γιαουρτιού

Το ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι έχει καταστεί αντικείμενο απομίμησης, καθώς σχεδόν όλες οι γερμανικές βιομηχανίες γάλακτος παράγουν γιαούρτια «ελληνικού τύπου», τα οποία φέρουν στις συσκευασίες τους εικόνες από Ελλάδα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενημερωτικές εκδηλώσεις για τις ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες

Πρόκειται για δύο εκθεσιακά events, με την πρώτη να διαμορφώνει τις εξελίξεις στον κατασκευαστικό κλάδο παγκοσμίως και τη δεύτερη, να θεωρείται η πιο σημαντική διεθνής, εμπορική έκθεση, στον κλάδο τροφίμων και ποτών.