ΓΔ: 1406.2 0.33% Τζίρος: 208.82 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

Deutsche Welle: Λιγότεροι αλλά ενθουσιασμένοι τουρίστες που επέλεξαν την Ελλάδα

Οδοιπορικό της Γερμανικής Ραδιοφωνίας στα Χανιά αναζητεί απαντήσεις για την πορεία του ελληνικού τουρισμού. Οι επαγγελματίες του κλάδου προβληματίζονται και ελπίζουν στην επιμήκυνση της σεζόν.

Με ή χωρίς πανδημία τα Χανιά παραμένουν ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στην Κρήτη- και όχι μόνο. Στο πανέμορφο λιμάνι της πόλης ακούγεται κεφάτη ελληνική μουσική, οι ουζομεζέδες πάνε κι έρχονται, οι μυρωδιές του καλοκαιριού είναι παντού. Σχεδόν όλα τα τραπέζια είναι γεμάτα στις ταβέρνες της παλιάς πόλης. Χιλιάδες επισκέπτες από τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Γαλλία φαίνεται να απολαμβάνουν τις διακοπές τους.

Μήπως όμως τα φαινόμενα απατούν; Μόλις λίγα στενά πιο πέρα, τα περισσότερα μαγαζιά έχουν σχεδόν αδειάσει, επισημαίνει ο ανταποκριτής της Γερμανικής Ραδιοφωνίας (SWR). Η Δέσποινα Παπατέλη, που έχει ενοικιαζόμενα δωμάτια στα Χανιά, λέει ότι φέτος άνοιξε μόλις την 1η  Ιουλίου, δηλαδή πολύ αργά σε σχέση με προηγούμενες σεζόν. Τις πρώτες μέρες, μάλιστα, η κίνηση ήταν μηδενική. «Ο Αύγουστος ήταν κάπως καλύτερος», λέει η ίδια. «Είχε περίπου το 50% του κόσμου που είχαμε πέρσι. Και βέβαια έχουμε μεγάλες προσδοκίες για τον Σεπτέμβριο...»

Αυξημένα αλλά (ακόμη) υπό έλεγχο τα κρούσματα

Δυστυχώς τον Αύγουστο, στο απόγειο της τουριστικής σεζόν, άρχισαν και πάλι να αυξάνονται τα κρούσματα του κορωνοϊού στην Ελλάδα, όχι βέβαια με τον βαθμό που αυξάνονται στη Γαλλία ή στην Ισπανία. Αλλά και πάλι "έχουμε ακυρώσεις", λέει η Δέσποινα Παπατέλη. «Φαίνεται ότι κάποιοι φοβούνται να ταξιδέψουν και να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό». Τριάντα εκατομμύρια τουρίστες από όλον τον κόσμο είχαν επισκεφθεί την Ελλάδα το καλοκαίρι του 2019. Αυτό το καλοκαίρι δεν αναμένονται πάνω από τέσσερα εκατομμύρια. Αν μη τι άλλο αυτοί που έρχονται, δείχνουν ενθουσιασμένοι από το ελληνικό καλοκαίρι.

«Μπορείς να κάνεις καταπληκτικά μπάνια, μπορείς να απολαύσεις διαδρομές πεζοπορίας, το φαγητό είναι πολύ νόστιμο" λέει μία κυρία από τη Στουτγάρδη. "Και σε σύγκριση με τη Βόρεια ή τη Βαλτική Θάλασσα όλα είναι πιο φθηνά, όχι μόνο η διαμονή αλλά και το φαγητό...». Μία νεαρή Βερολινέζα έχει έρθει με τον φίλο της στην Κρήτη. Περνάνε υπέροχα και δεν φαίνεται να ανησυχούν για πιθανά περιοριστικά μέτρα. «Έχει πολύ λιγότερο κόσμο από άλλες χρονιές, αλλά κι αυτό είναι ωραίο, δεν χρειάζεται να στριμώχνεσαι. Περνάμε πολύ όμορφα» λέει η κοπέλα.

Υποχρεωτική χρήση μάσκας

Σε μία προσπάθεια να περιορίσουν την εξάπλωση της πανδημίας οι αρχές επιβάλλουν πλέον τη χρήση μάσκας σε συγκεκριμένες περιοχές, ακόμη και σε ανοιχτούς χώρους. Στο λιμάνι του Ηρακλείου, αλλά και των Χανίων, οι επισκέπτες πρέπει να φορούν μάσκα. Τα μπαράκια κλείνουν το αργότερο τα μεσάνυχτα. Ο Γιάννης, ένας νεαρός Κρητικός που έχει ταβέρνα στη νότια Κρήτη και παράλληλα δουλεύει ταξί, δεν φαίνεται πολύ αισιόδοξος για τη συνέχεια. «Φοβάμαι ότι ο κορωνοϊός δεν θα μας αφήσει τόσο εύκολα", λέει. "Αλλά ακόμη κι αν φύγει, αυτό δεν σημαίνει ότι θα ξανάρθουν αμέσως οι τουρίστες. Κι αν έρθουν του χρόνου, μάλλον δεν θα βρουν τίποτα ανοιχτό, ούτε ταβέρνα, ούτε ξενοδοχείο, ούτε ταξί...».

Η Δέσποινα Παπατέλη συνεχίζει την προσπάθεια με τα ενοικιαζόμενα δωμάτια στα Χανιά. Η ίδια φαίνεται λίγο πιο αισιόδοξη: «Ο Οκτώβριος είναι καλός μήνας. Προσφέρεται για κανονικές καλοκαιρινές διακοπές στην Κρήτη. Ο καιρός παραμένει καλός, η θάλασσα κρατάει ζέστη από το καλοκαίρι, μια φορά μάλιστα πριν από χρόνια είχαμε 30 βαθμούς ανήμερα τα Χριστούγεννα. Αλλά θα έλεγα ότι ειδικά ο Οκτώβριος είναι εξαιρετικός μήνας για διακοπές εδώ».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ελλάδα εντυπωσιάζει με ψηφιακή διαφημιστική καμπάνια στο UEFA Euro 2024

Η καμπάνια η οποία ξεκίνησε στις 12 Ιουνίου και θα διαρκέσει έως τις 14 Ιουλίου 2024, υπό το σύνθημα "Greece: A life-changing experience", περιλαμβάνει την προβολή εντυπωσιακού διαφημιστικού spot σε 7.434 ψηφιακές οθόνες.
tourists_akropoli
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιοι θα είναι οι πρωταγωνιστές των τουριστικών αφίξεων το 2024

Το 2024 η Ελλάδα αναμένεται να ξεχωρίσει στην διεθνή τουριστική σκηνή με το βάρος ωστόσο να δίνεται στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος και του αποτυπώματος στην οικονομία.
Ρόδος, Παλαιά Πόλη, Οδός των Ιπποτών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έντονο το τουριστικό ενδιαφέρον και το Νοέμβριο για τη Ρόδο

Ο Οκτώβριος ήταν από τους καλύτερους τουριστικούς μήνες στο νησί τα τελευταία χρόνια. Πρόγραμμα χειμερινού τουρισμού το Νοέμβριο για συνταξιούχους από Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία και Σκανδιναβία.
tourismos, turism, Nisia, kefalonia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποια νησιά της Ελλάδας προτιμούν οι τουρίστες από την Γερμανία

Το περιοδικό AD αναφέρει ότι «Με περισσότερα από 200 κατοικημένα νησιά σε Αιγαίο και Ιόνιο οι επιλογές αφθονούν» και ξεχωρίζει τα 21 πολυτιμότερα «διαμάντια» για εφέτος το καλοκαίρι μετά από εκτενή έρευνα.