Ενίσχυση όγκου και τζίρου 2,9% στην οργανωμένη λιανική τροφίμων με μηδενικές ανατιμήσεις στο καλάθι της νοικοκυράς δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας IRI στο φετινό οχτάμηνο
Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί κάποια αισιοδοξία στις διοικήσεις των σούπερ μάρκετ, αφού σημαίνει ότι η αύξηση που καταγράφεται στο διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου στα έσοδα αποτελεί απόρροια της διευρυμένης καταναλωτικής κινητικότητας που μεταφράζεται σε αύξηση των όγκων πωλήσεων και όχι των τιμών.
Η τάση αυτή, στο βαθμό που διατηρηθεί, υποδηλώνει μια εν γένει βελτίωση στην ψυχολογία των εγχώριων καταναλωτών και δη σε ό,τι αφορά στις δαπάνες του νοικοκυριού.
Από πλευράς βιομηχανίας τροφίμων - ποτών, ενθαρρυντικό σημείο θεωρείται η διατήρηση «περιορισμένης» θέσης της ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι της νοικοκυράς, παρά το γεγονός ότι αυτό οφείλεται στην έντονη πριμοδότηση τιμής και λοιπών προωθητικών ενεργειών, που έχει σημαντικές επιπτώσεις στη κερδοφορία.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, στο διάστημα Ιανουαρίου -Αυγούστου τα έσοδα και οι όγκοι πωλήσεων των σούπερ μάρκετ εμφανίζουν το ίδιο ποσοστό αύξησης, κατά 2,9%, ενώ η μέση τιμή ανά μονάδα όγκου διατηρήθηκε σταθερή.
Ενδιαφέρον έχει να επισημανθεί πως ο φετινός Αύγουστος εμφάνισε καλύτερη επίδοση σε σχέση με τον Ιούλιο (+0,9 αξία +2,6% όγκο) ενώ ξεπέρασε και τις επιδόσεις του Ιουνίου (+1,1% αξία και +2,1% όγκος), μήνας ο οποίος "σήκωσε" την προεκλογική περίοδο. Συγκεκριμένα, τον Αύγουστο η αξία των πωλήσεων τον ενισχύθηκε κατά 1,3% ενώ οι όγκοι εμφάνισαν μεγαλύτερη ανάπτυξη της τάξεως του 3%.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι οι φετινές επιδόσεις του οκταμήνου είναι μειωμένες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2018, όταν η αύξηση στους τζίρους ήταν 3,4%.
Με βάση τα στοιχεία της IRI, τα τρόφιμα εμφανίζουν τη σημαντικότερη ανάπτυξη (+3,2% σε αξία και +3,3% σε όγκο), τα είδη προσωπικής φροντίδας καταγράφουν άνοδο 2,4% και σε αξία και σε όγκο, ενώ τα είδη νοικοκυριού ενισχύονται οριακά σε αξία κατά 0,9%, ωστόσο οι όγκοι εμφανίζουν αρνητικό πρόσημο κατά το ίδιο ποσοστό.
Σε ό,τι αφορά στην πορεία της ιδιωτικής ετικέτας, διατηρείται η τάση που παρατηρείται από το 2018, δηλαδή μια επιβράδυνση στην ανάπτυξη της κατηγορίας, καθώς οι έντονες προωθητικές προσφορές στα επώνυμα προϊόντα διατηρούν την πλάστιγγα υπέρ τους.
Στο φετινό οκτάμηνο, η ιδιωτική ετικέτα εμφανίζει αύξηση πωλήσεων 1,9% - επίδοση μικρότερη από το σύνολο της αγοράς- ενώ παράλληλα περιορίζει το μερίδιό της στο 15,5%, μειωμένο κατά 0,3 μονάδες σε σχέση με το ποσοστό που εμφάνισε στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς.