ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Οι Έλληνες εφοπλιστές ξαναχτύπησαν με φθηνές αγορές πλοίων στην κρίση

Ξεπέρασε τα 100 δισ. δολ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου, ενώ αποκτήθηκαν πλοία ξηρού φορτίου με πολύ χαμηλά τιμήματα. Συνολικά, εταιρείες ελληνικών συμφερόντων απέκτησαν 320 πλοία.

Από τις καλύτερες επιδόσεις παγκοσμίως έχουν σημειώσει οι Έλληνες εφοπλιστές το τελευταίο έτος, εστιάζοντας τις επενδύσεις τους σε φορτηγά πλοία, παρά τις μεγάλες δυσκολίες στον κλάδο των μεταφορών ξηρού φορτίου λόγω της πανδημίας.

Σε όρους αξίας, η Ελλάδα βρίσκεται στην δεύτερη θέση παγκοσμίως σε επενδύσεις πλοίων, καθώς η αξία του ελληνόκτητου στόλου ανήλθε στα $100.4 δισ. τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας VesselsValue. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία (με στόλο αξίας $108 δισ), ενώ στην τρίτη είναι η Κίνα ($98.5 δισ) . Για το δωδεκάμηνο μέχρι τον Μάρτιο, η αξία του ελληνόκτητου στόλου παρέμεινε σταθερή, ενώ στις περισσότερες χώρες της πρώτης δεκάδας μειώθηκε η αντίστοιχη αξία των στόλων από λίγο έως πολύ.

vessels

«Από τα 320 πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων την τελευταία χρονιά, σχεδόν τα μισά είναι bulkers», τονίζει η VesselsValue. «Γνωστοί "παίκτες" των περιουσιακών στοιχείων, οι Έλληνες φαίνεται να εκμεταλλεύονται τις μειωμένες τιμές των bulker, ώστε να αποκτήσουν πλοία σε χαμηλότερες τιμές», προσθέτει η ίδια.

Επίσης, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επωφελήθηκαν από τις τιμές των δεξαμενόπλοιων, που σημείωσαν μεγάλη αύξηση, ειδικά στα τέλη του 2019.

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από περίπου 18 μήνες, η Ελλάδα βρισκόταν στην κορυφαία θέση της ίδιας κατάταξης. Σε αυτό το χρονικό διάστημα έκανε μεγάλα άλματα η Ιαπωνία.

Από τις αρχές του 2020, είναι ιδιαίτερα δραστήριοι οι Έλληνες εφοπλιστές στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων.

Με βάση τα στοιχεία της Αllied Shipbroking, αγόρασαν τα περισσότερα μεταχειρισμένα πλοία (65), διαθέτοντας κεφάλαια 1,14 δισ. δολαρίων. Σε συνολικά επενδυτικά κεφάλαια έρχονται δεύτεροι πίσω από τους Κινέζους, οι οποίοι έχουν δαπανήσει 1,54 δισ. δολάρια, αλλά για λιγότερα πλοία (64).

Ανάμεσα στα ντιλ που ξεχωρίζουν, είναι η πώληση τριών bulkers από την Scorpio Bulkers, εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Στις αρχές Μαρτίου, η Scorpio Bulkers γνωστοποίησε ότι πούλησε τα Ultramax SBI Jaguar και SBI Taurus, κατασκευής 2014 και 2015 αντίστοιχα, καθώς και το Kamsarmax SBI Bolero, κατασκευής 2015, με το συνολικό τίμημα για τα τρία πλοία να ανέρχεται στα 53,5 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, δεν είχε ανακοινώσει τα ονόματα των αγοραστών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit, το χωρητικότητας 81,200 dwt SBI Bolero, μεταβιβάστηκε στην ναυτιλιακή Titan Maritime, του Γιώργου Ρόκα. Η τιμή πώλησης εκτιμάται ότι ανήλθε περίπου στα 18-19 εκατ. δολάρια.

Επίσης, η Blue Seas Shipping, ναυτιλιακή της οικογένειας Σιγάλα, εξαγόρασε το χωρητικότητας 63.700-dwt SBI Jaguar, στην τιμή των 15,7 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με δημοσιεύματα. Η παράδοση των πλοίων αναμενόταν να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Μαϊο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άλμα στο μέλλον για την ειδική εκπαίδευση στον τουρισμό και τη ναυτιλία

Την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και κατάρτισης των εργαζομένων στους δύο τομείς που εισφέρουν 20% του ΑΕΠ στην εθνική οικονομία σχεδιάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Τουρισμού, Ναυτιλίας και Παιδείας.
DEPA Emporias
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κυρώσεις στην Gazprombank: Εξετάζει τις επιπτώσεις στην Ελλάδα η ΔΕΠΑ

Όλες τις επιπτώσεις από τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Αμερικανοί στις πληρωμές του φυσικού αερίου που εισάγει η Ελλάδα εξετάζει η ΔΕΠΑ. Η Gazprombank είχε καίριο ρόλο στις συναλλαγές ευρωπαϊκών εταιρειών με τη Ρωσία για φυσικό αέριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υποχωρεί το ενδιαφέρον ξένων για αγορά ακινήτου στην Ελλάδα

Κλονίζεται η οικονομία της Γερμανίας και οι αγοραστές από την κεντρική Ευρώπη αναβάλλουν την αγορά δεύτερης κατοικίας στην Ελλάδα. Οι κατασκευαστές απαντούν με «κρυφές» μειώσεις τιμών στην Αττική.