ΓΔ: 1408.05 0.13% Τζίρος: 65.91 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φώτο: Shutterstock

Αλματώδης αύξηση των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών ΙΧ

Κατά 60% αυξήθηκε ο αριθμός των σημείων φόρτισης το 2019, με την Κίνα να πρωτοστατεί. Στην Ελλάδα, η ΔΕΗ συμμαχεί με εταιρείες του ιδιωτικού τομέα για να αναπτύξει δίκτυο.

Ο αριθμός των προσβάσιμων στο κοινό σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα (EV) αυξήθηκε κατά 60% το 2019 και πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση σε τρία χρόνια, που ξεπέρασε τις πωλήσεις αυτοκινήτων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA).

Στην ετήσια έκθεση Global EV, ο IEA σημείωσε ότι ο αριθμός των δημόσιων σημείων αργής και γρήγορης φόρτισης έφτασε τα 862.118 παγκοσμίως, όπως σημειώνει το Reuters, με την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, να λαμβάνει μερίδιο 60%. Οι γρήγοροι φορτιστές αντιπροσώπευαν το 31% του συνόλου.

Ο IEA ορίζει την αργή φόρτιση ως παροχή ισχύος έως 22 κιλοβάτ (kW), απαιτώντας ώρες για τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος. Οι γρήγοροι φορτιστές, συμπεριλαμβανομένων των υπερσυμπιεστών της Tesla, μπορεί να χρειαστούν μόνο λίγα λεπτά.

«Η Κίνα συνεχίζει να ηγείται στην παροχή σημείων φόρτισης προσβάσιμων στο κοινό, ιδιαίτερα των γρήγορων φορτιστών, οι οποίοι είναι κατάλληλοι για τις πυκνές αστικές περιοχές με λιγότερες ευκαιρίες για ιδιωτική φόρτιση στο σπίτι», ανέφερε η έκθεση.

Η αύξηση αντικατοπτρίζει τις προσπάθειες για την κατασκευή κρίσιμης υποδομής πριν από την αναμενόμενη άνοδο των πωλήσεων EV, οι οποίες αντιπροσώπευαν μόλις το 1% του παγκόσμιου αποθέματος αυτοκινήτων πέρυσι, σύμφωνα με τον IEA.

Ενώ η περισσότερη φόρτιση EV πραγματοποιείται στο σπίτι ή στη δουλειά, η διάθεση της δημόσιας υποδομής είναι το κλειδί για να πείσει τους υποψήφιους αγοραστές ότι δεν υπάρχει κίνδυνος να εγκλωβιστούν με μια άδεια μπαταρία.

Στο πλαίσιο του σχεδίου οικονομικής τόνωσης, η Γερμανία ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι θα παράσχει 500 εκατ. ευρώ την υποστήριξη της διάθεσης σημείων ιδιωτικής φόρτισης, εκ των οποίων υπάρχουν 6,5 εκατ. παγκοσμίως. «Το βλέπω ως οργανικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά όχι επανάσταση με μεγάλους νικητές ή ηττημένους», δήλωσε ο Thomas Daiber, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Cosmic Cat.

Εκτός από την Tesla, οι πάροχοι σημείων φόρτισης περιλαμβάνουν τον αγγλο-ολλανδικό όμιλο Shell (RDSa.L), το γαλλικό Engie (ENGIE.PA), το γερμανικό E.ON (EONGn.DE), το Volkswagen (VOWG_p.DE) και το ChargePoint, των οποίων οι μέτοχοι περιλαμβάνουν Daimler (DAIGn.DE), BMW (BMWG.DE) και Siemens (SIEGn.DE).

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Με την ηλεκτροκίνηση να μπαίνει πιο ενεργά στην αγορά, καθώς φαίνεται ότι και η κυβέρνηση θέλει να ενισχύσει αυτή την επιλογή μετά και από τα μέτρα 100 εκατ. ευρώ που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, η ΔΕΗ θα εξετάσει πιθανές συνέργειες με τις Fraport, Beat και ΑΒ Βασιλόπουλος στο πλαίσιο της δημιουργίας του μεγαλύτερου δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Καθώς η ΔΕΗ εισέρχεται δυναμικά στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, θέλοντας να δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο σταθμών φόρτισης σε όλη την Ελλάδα ανακοίνωσε ότι υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) με την Fraport Greece, τη Beat, και την ΑΒ Βασιλόπουλος, όπου θα διερευνηθούν οι δυνατότητες για την δημιουργία σημείων φόρτισης και εγκατάστασης ηλεκτρικών φορτιστών.

Όπως αναφέρει η ΔΕΗ, σύμφωνα με το MoU, ΔΕΗ, Fraport, Beat και ΑΒ Βασιλόπουλος θα διερευνήσουν τις δυνατότητες για πιθανές συνέργειες που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα και θα προσφέρουν υπηρεσίες πρόσθετης αξίας για καταναλωτές και επιχειρήσεις.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας με την Fraport, θα εξεταστεί η πιθανότητα να δημιουργηθούν σημεία φόρτισης και εγκατάστασης ηλεκτρικών φορτιστών για τους επιβάτες και τους επαγγελματίες που σταθμεύουν τα οχήματά τους στους χώρους και να προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την προώθηση υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης στους χώρους των αεροδρομίων, που διαχειρίζεται η Fraport Greece, καθώς και να εξετάσουν τις πιθανότητες ενός εμπορικού μοντέλου συνεργασίας.

Για την συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος, η ΔΕΗ αναφέρει πως θα εξεταστεί η δυνατότητα συνεργασίας για την αναγνώριση και χωροθέτηση σημείων φόρτισης στο δίκτυο Καταστημάτων της ΑΒ πανελλαδικά, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους πελάτες/οδηγούς για τη στάθμευση και φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων τους.

Παράλληλα, η ΔΕΗ σε συνεργασία με την πλατφόρμα BEAT θα εξετάσουν τις δυνατότητες για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης σε πιάτσες ταξί, και την ανάπτυξη κοινών προϊόντων και υπηρεσιών φόρτισης για τους οδηγούς ηλεκτρικών ταξί, που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα.

Σημεία φόρτισης και στις περιφέρειες

Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), που υπέγραψε τη συμφωνία, δεσμεύτηκε για την ενεργό συμμετοχή της αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού στην προσπάθεια για επίτευξη του εθνικού στόχου για βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος, προωθώντας την ηλεκτροκίνηση και την παραγωγή ενέργειας από Α.Π.Ε., ως βασικό πυλώνα πολιτικής.

Ακόμη, για τη δημιουργία επαρκούς δικτύου υποδομών φόρτισης για τα οχήματα και τα δίτροχα με παράλληλη ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας και στάθμευσης των ηλεκτρικών οχημάτων, στις περιοχές ευθύνης των ΟΤΑ, τη δημιουργία όπου δεν υπάρχει και την ενίσχυση όπου υπάρχει, δικτύου ποδηλατοδρόμων για χρήση από τα ηλεκτρικά ποδήλατα, τόσο σε μικρότερες πόλεις όσο και στα μεγάλα αστικά κέντρα, την σταδιακή αντικατάστασή των πεπαλαιωμένων και ρυπογόνων οχημάτων των Δήμων και την ανάληψη στοχευμένων δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των τοπικών κοινωνιών, με στόχο την προώθηση της ιδέας της ηλεκτροκίνησης και της χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτροκίνητη η επόμενη ημέρα της παγκόσμιας βιομηχανίας αυτοκινήτου

Η Ελλάδα ακολουθεί την τάση «ασθμαίνοντας» με το πρόγραμμα του Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης να μην έχει αποδώσει τα μέγιστα έως σήμερα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πως θα γίνει «πράσινο» νησί η Αστυπάλαια, τι προβλέπεται για τις επιδοτήσεις

Το επενδυτικό σχέδιο ύψους 20 εκατ. της Volkswagen και του ελληνικού δημοσίου στοχεύει στη δημιουργία του πρώτου «έξυπνου» και «πράσινου» νησί της Μεσογείου. Το 2024 η ολοκλήρωση του έργου.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα νέα μπόνους για ηλεκτρικά οχήματα σε εταιρείες και ιδιοκτήτες ταξί

Υπερτριπλασιάζονται και θα ανέλθουν σε 10 τα οχήματα εταιρειών που θα επιδοτούνται από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Υπερδιπλάσιο ποσό στους ιδιοκτήτες ταξί για απόσυρση παλιών αυτοκινήτων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Γκάζι» στα ηλεκτρικά ταξί βάζει το ΥΠΕΝ με επιδότηση 22.500 ευρώ

Ακίνητο έχει μείνει ως το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» σε ό,τι αφορά τα ταξί, με πωλήσεις μονοψήφιου αριθμού οχημάτων, ενώ στο σύνολο έχουν επιδοτηθεί οι αγορές 5.322 ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρικά ΙΧ: Πώς δεν... πήρε μπροστά το πρόγραμμα για επιδότηση

Αυξημένο το ενδιαφέρον για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά τα 2/3 των αιτήσεων στο πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» αφορούν σε ηλεκτρικά ποδήλατα και δίκυκλα. Για παραμένουν οικονομικά ασύμφορα τα ηλεκτρικά ΙΧ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλο το ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση - τι δείχνουν οι πρώτες μέρες του προγράμματος

Αυξημένο είναι το ενδιαφέρον από ιδιώτες και επιχειρήσεις για υποβολή αιτήσεων για επιδότηση μέσω του προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση. Πρωταγωνιστές τα ποδήλατα αλλά και τα αυτοκίνητα για την ανανέωση των εταιρικών στόλων.