ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Τζίρος 1,8 δισ. ευρώ στα σούπερ μάρκετ μέσα σε 13 εβδομάδες

Από την αρχή του 2020 μέχρι τις 24 Μαΐου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανήλθε σε 14,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από την αρχή του 2019 μέχρι 26 Μαΐου 2019.

Συνεχίζεται η αύξηση του τζίρου στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων 13 εβδομάδες μετά την εμφάνιση κρουσμάτων κορονοϊού στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI.

Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ (ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων νησιών), με βάση τα στοιχεία για τις ταχυκίνητες κατηγορίες, ανήλθαν σε 1,806 δισ. ευρώ για την περίοδο 24/02/2020-24/5/2020 σε σχέση με την περίοδο 25/02/2019-26/5/2019 οπότε είχαν ανέλθει σε 1,486 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 21,5%.

Αντίστοιχα, την εβδομάδα που τελειώνει στις 24/5/2020 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (26/5/2019), ανήλθαν σε 123 εκατ. ευρώ έναντι 114,9 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 7,1%.

Από την αρχή του 2020 μέχρι τις 24 Μαΐου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανήλθε σε 14,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από την αρχή του 2019 μέχρι 26 Μαΐου 2019.

Την περίοδο 24/2/2020-24/5/2020, στις 340 προϊοντικές κατηγορίες που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (20% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (30,2% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (21,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (24% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία). Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος σημείωσε άνοδο 476,6%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 313,7%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 266,8% και το οινόπνευμα με αύξηση 228,1%.

Όσον αφορά στην εβδομάδα που τελειώνει στις 24/5/2020, στις 340 κατηγορίες προϊόντων προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,4%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (4,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-3,8% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 27,6%). Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, παρουσίασαν τα υδραυλικά είδη, με αύξηση τζίρου 324,8%, τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος σημείωσε άνοδο 317,8%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 231,8%, τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 230,5%, το ρούμι με αύξηση 144,1% και το γάλα μακράς διάρκειας με αύξηση 139,2%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι συζητήθηκε στη συνάντηση Θεοδωρικάκου με ΣΕΒΤ και Ένωση Σούπερ Μάρκετ

Ο υπουργός επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας πολιτείας, καταναλωτών, καταναλωτικών οργανώσεων, ανεξάρτητων αρχών και υγιούς επιχειρηματικότητας για τη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΕΛΚΑ: Πόσο είναι το κόστος για το καλάθι του σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα

Η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών δείχνει ότι και οι πέντε χώρες έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από την Ελλάδα, 24% η Γερμανία, 20% η Γαλλία, 25% το Ηνωμένο Βασίλειο, 16% η Ιταλία, 7% η Πορτογαλία.
Plithorismos, Inflation, Times, Prices
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συγκρατημένη αύξηση 1,1% των τιμών στα σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο

Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις βρεφικές και παιδικές τροφές ενώ οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν σε νερά και αναψυκτικά και στα είδα που επηρεάζονται από τις διεθνείς τιμές της ζάχαρης και του κακάο.