Με σημαντική συμμετοχή εκπροσώπων του επιχειρηματικού κόσμου πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) η εκδήλωση Ημέρας Πληροφόρησης για τις αγορές της Κροατίας, Ουγγαρίας και Σλοβενίας. Η πρωτοβουλία συνδιοργανώθηκε από το υπουργείο Εξωτερικών, το ΕΒΕΑ και το Enterprise Europe Network (EEN-Hellas 2025), στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στόχος της εκδήλωσης ήταν η παροχή έγκυρης πληροφόρησης για τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης και των Βαλκανίων, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων στις συγκεκριμένες χώρες.
Ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του υπουργείου Εξωτερικών, Δημήτρης Σκάλκος, τόνισε τη σημασία της εμβάθυνσης των ενδοκοινοτικών εμπορικών και οικονομικών σχέσεων στο πλαίσιο της Κοινής Αγοράς. Υπογράμμισε ότι οι αγορές της Κροατίας, της Ουγγαρίας και της Σλοβενίας παρουσιάζουν δυναμική σε πολλούς κλάδους και εντάσσονται στις δράσεις εξωστρέφειας για το 2026, με στόχο τη θετική συμβολή στην ελληνική οικονομία.
Η Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, Α΄ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΑ, σημείωσε ότι η ενίσχυση της εξωστρέφειας αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για το επιμελητήριο. Επισήμανε πως η διερεύνηση ευρωπαϊκών αγορών με σταθερό θεσμικό πλαίσιο και αναπτυξιακή δυναμική μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης, ιδίως για τους τομείς όπου η Ελλάδα διαθέτει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, παρουσιάστηκαν οι οικονομικές εξελίξεις, το θεσμικό πλαίσιο και οι επιχειρηματικές ευκαιρίες ανά χώρα. Ο Μιχαήλ Χαροκόπος, σύμβουλος ΟΕΥ Β΄ και επικεφαλής του Γραφείου ΟΕΥ Ζάγκρεμπ, ανέλυσε τους τομείς αιχμής για τις ελληνικές εξαγωγές στην Κροατία. Ο Γεώργιος Σακουφάκης, σύμβουλος ΟΕΥ Α΄ και επικεφαλής του Γραφείου ΟΕΥ Βουδαπέστης, παρουσίασε τις δυνατότητες συνεργασίας στην Ουγγαρία, ενώ ο Βαϊανός Ωραιόπουλος Κελένης, σύμβουλος ΟΕΥ Α΄ και επικεφαλής του Γραφείου ΟΕΥ Λιουμπλιάνας, ανέδειξε τις προοπτικές δικτύωσης στη Σλοβενία.
Μετά τις παρουσιάσεις και τη συζήτηση με το κοινό, πραγματοποιήθηκαν κατ’ ιδίαν συναντήσεις μεταξύ επιχειρηματιών και επικεφαλής των Γραφείων ΟΕΥ. Οι εκπρόσωποι των ελληνικών εταιρειών είχαν την ευκαιρία να λάβουν στοχευμένες συμβουλές σχετικά με τη δραστηριοποίησή τους στις επιλεγμένες αγορές.