Με συγκρατημένη αισιοδοξία αναμένει ο εμπορικός κόσμος το άνοιγμα του συνόλου πλέον των καταστημάτων σήμερα -με εξαίρεση τα εμπορικά κέντρα και τα εκπτωτικά χωριά- με την ένδυση, υπόδηση αλλά και τα είδη καλλυντικών να έχουν τον πρώτο λόγο.
Η πρώτη εβδομάδα φαίνεται να κύλησε ομαλά, με το καταναλωτικό κοινό ενημερωμένο και τυπικό σε σχέση με τα μέτρα προφύλαξης και πλέον οι έμποροι εμφανίζονται διατεθειμένοι να καταστήσουν τα καταστήματα τους ασφαλή για τους πελάτες. Είναι χαρακτηριστικό εξάλλου το σύνθημα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών «Χωρίς παραφωνίες, πάμε για νέες επιτυχίες», σε μία προσπάθεια αναπτέρωσης του ηθικού των εμπόρων.
Με τον ΕΣΑ να προειδοποιεί ότι μία στις τρεις επιχειρήσεις βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο επιβίωσης μετά το lockdown, η εβδομάδα που ξεκινά θα σημάνει την επανεκκίνηση της λειτουργίας του εμπορίου σε συνθήκες πανδημίας και θα είναι ενδεικτική και της ρευστότητας που είναι διαθέσιμη στα νοικοκυριά.
Ρούχα σε... καραντίνα
Σε ότι αφορά την ένδυση, εκπρόσωποι του χώρου επισημαίνουν ότι ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού από το ύφασμα είναι αρκετά περιορισμένος, με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Ένδυσης να παραπέμπει στην ευλαβική τήρηση των οδηγιών του Υπουργείου Ανάπτυξης και του ΕΟΔΥ, για την απολύμανση και τον ασφαλή εξαερισμό των χώρων, καθώς και την προαιρετική χρήση μάσκας και γαντιών από προσωπικό και πελάτες, υπό την προϋπόθεση της τήρησης των κανόνων υγιεινής των χεριών και των αποστάσεων.
Πάντως, μία πρακτική που φαίνεται να κερδίζει έδαφος είναι η σύσταση για χρήση καθαρής μάσκας πριν την δοκιμή κάποιου ρούχου από το κεφάλι, εφόσον αυτό δεν μπορεί να αποφευχθεί. Επίσης, αρκετοί έμποροι εκφράζουν την άποψη ότι ρούχα που δοκιμάζονται δύνανται να παραμένουν σε ενός είδους «καραντίνας» για 24 ώρες προτού δοκιμαστούν ξανά από άλλον πελάτη, ενώ για άλλους τα δοκιμαστήρια θα παραμείνουν κλειστά, με την παρότρυνση προς τους πελάτες για αγορά χωρίς δοκιμή. Η χρήση του ατμοκαθαριστή από την άλλη πλευρά αποτελεί μία λύση, ωστόσο δεν θεωρείται από πολλούς ιδιαιτέρως πρακτική καθώς δύναται να χρησιμοποιηθεί μόνο κάποιες φορές προτού φθείρει το ρούχο, ενώ κι η ασφάλεια του δεν είναι δεδομένη καθώς αυξάνει την υγρασία στο ύφασμα.
Καλλυντικά χωρίς δοκιμή
Στον χώρο των καλλυντικών, η χρήση μάσκας και γαντιών από το προσωπικό αποτελεί μονόδρομο για την πλειονότητα των επιχειρήσεων, όπως επίσης και η απολύμανση των χώρων από πιστοποιημένες εταιρείες, αλλά και η σωστή διαχείριση των επισκεπτών στο κατάστημα, αναλόγως του εμβαδού του, για την τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας. Σύμφωνα με την διευθύντρια Μάρκετινγκ της εταιρείας Dust + Cream, κ. Ολυμπία Τζιμαράκα, στα καταστήματα της αλυσίδας οι δοκιμαστικές συσκευασίες (tester) δεν θα είναι διαθέσιμες, ενώ οι πελάτες θα μπορούν να δουν τα χρώματα των ειδών μακιγιάζ είτε τυπωμένα σε ειδικά καρτελάκια, είτε σε tablet το οποίο όμως θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά οι υπάλληλοι του καταστήματος.
Οι δοκιμές προϊόντων καλλυντικών και μακιγιάζ δεν θα επιτρέπονται ενώ για τα αρώματα, οι πελάτες θα μπορούν να τα δοκιμάζουν μόνο στα ειδικά χαρτάκια που είναι ούτως ή άλλως διαθέσιμα μέσα στα καταστήματα για αυτό τον σκοπό. Η Dust + Cream λανσάρισε εν μέσω lockdown το νέο της ηλεκτρονικό κατάστημα, βλέποντας αύξηση των πωλήσεών της σε αυτό το κανάλι την περίοδο της καραντίνας, και πλέον προσβλέπει στην απρόσκοπτη λειτουργία και αλληλοσυμπλήρωση των δύο, στην βάση και του λανσαρίσματος της νέας της καλοκαιρινής συλλογής μακιγιάζ τις επόμενες ημέρες.