Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το 2023, τα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσώπευαν το 1,73% του συνόλου των επιβατικών οχημάτων. Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν σε έντεκα περιφέρειες της Ελλάδας.
Ο συνολικός αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθε σε 4,4 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 1,4 εκατομμύρια σε σχέση με το 2022. Η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των περιφερειών.
Τα υψηλότερα ποσοστά, άνω του 4%, παρατηρούνται σε 17 περιφέρειες, κυρίως στη Δανία, τη Σουηδία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, τη Φινλανδία και το Λουξεμβούργο. Ξεχωρίζει η ολλανδική περιφέρεια Flevoland με μερίδιο 17,07%, γεγονός που αποδίδεται εν μέρει στην παρουσία εταιρειών leasing οχημάτων στην περιοχή.
Η Στοκχόλμη κατέγραψε το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ με 10,74%. Ακολουθούν το Χόβεντσταντεν στη Δανία (8,64%) και η επαρχία Φλάμαν-Μπραμπάν στο Βέλγιο (7,60%).
Αντίθετα, σε 46 περιφέρειες της ΕΕ, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν κάτω από 0,25%. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται έντεκα ελληνικές περιφέρειες, δεκατέσσερις πολωνικές, έξι ιταλικές, τέσσερις ισπανικές, καθώς και περιφέρειες από τη Σλοβακία, τη Ρουμανία και την Κροατία. Τα χαμηλότερα ποσοστά εντοπίζονται στη Θεσσαλία και στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
Σε 121 από τις 215 περιφέρειες με διαθέσιμα στοιχεία, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Η ομοιογένεια μεταξύ των περιφερειών στις περισσότερες χώρες υποδηλώνει ότι εθνικοί παράγοντες, όπως επιδοτήσεις και κίνητρα, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.