ΓΔ: 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:33:11
Οικογένεια σε ελληνικό νησί
Φωτογραφία Shutterstock

Οι τουρίστες αγοράζουν κυρίως νερό, μπίρα και σνακ στην Ελλάδα

Η έρευνα της NielsenIQ δείχνει ότι οι τουρίστες ξοδεύουν σημαντικά ποσά σε τρόφιμα και ποτά κατά τη διαμονή τους στην Ελλάδα, προτιμώντας ελληνικά προϊόντα για ευκολία και ποιότητα.

Σημαντικές αγορές ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) πραγματοποιούν οι τουρίστες κατά τη διαμονή τους στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από έρευνα της NielsenIQ με τίτλο "From Aisles to Islands - Shopper Behavior of Tourists in Greece".

Η έρευνα διεξήχθη το καλοκαίρι του 2025 σε 14 τουριστικές περιοχές, με δείγμα 2.010 τουρίστες από 11 εθνικότητες. Τα αποτελέσματα αποτυπώνουν τις αγοραστικές τάσεις των επισκεπτών, οι οποίοι καλύπτουν περίπου το 60% του συνολικού τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα.

Το 94% των τουριστών προχώρησε σε αγορά ειδών Grocery, με το εμφιαλωμένο νερό να κυριαρχεί, σημειώνοντας διείσδυση 82%. Η μπίρα ακολουθεί, με ποσοστό 41%. 

Οι επιλογές των τουριστών βασίζονται στην ελληνική προέλευση των προϊόντων, την τιμή και τη διαθεσιμότητα, ενώ η αυθόρμητη αγορά κυριαρχεί, ειδικά σε κατηγορίες όπως τα αναψυκτικά και τα σνακ.

Οι προτιμήσεις ως προς τους τύπους καταστημάτων διαφοροποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες και το προφίλ των ταξιδιωτών. Υπεραγορές και σούπερ μάρκετ αποτελούν βασικό προορισμό για προγραμματισμένες αγορές, συγκεντρώνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο δαπάνης (40%). Τα mini markets και τα περίπτερα εξυπηρετούν κυρίως αυθόρμητες αγορές, προσφέροντας ευκολία και ταχύτητα.

Παράλληλα, τα φαρμακεία και τα καταστήματα καλλυντικών προσελκύουν τουρίστες που αναζητούν premium προϊόντα και είδη προσωπικής φροντίδας. Οι φούρνοι και οι λαϊκές αγορές επιλέγονται για φρέσκα και τοπικά προϊόντα, ενισχύοντας την εμπειρία του επισκέπτη με αυθεντικά ελληνικά στοιχεία.

Η μελέτη καταγράφει και τις συνήθειες κατανάλωσης. Οι τουρίστες καταναλώνουν κυρίως στα καταλύματα ή on-the-go, με το snacking να αποτελεί τη συχνότερη επιλογή. Η εμπειρία στο κατάστημα αξιολογείται θετικά, καθώς πάνω από το 90% των ερωτηθέντων δηλώνει ικανοποιημένο από την ποικιλία και την ευκολία εντοπισμού προϊόντων.

Σημαντικό εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί τουρίστες (48%) επισκέπτονται για πρώτη φορά την Ελλάδα. Οι αγοραστικές τους συνήθειες επηρεάζονται από το είδος του ταξιδιού, τη διάρκεια παραμονής και τη σύνθεση της παρέας, παρουσιάζοντας διαφοροποιήσεις ανά εθνικότητα και περιοχή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λιμάνι Λαυρίου εναέρια
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΟΤ: Προώθηση της Αττικής στην Ιταλία με ειδική εκδήλωση

Η Αττική προβλήθηκε ως προορισμός τεσσάρων εποχών σε εκδήλωση στη Μαλάνο, με τη συμμετοχή τουριστικών επαγγελματιών και δημοσιογράφων, επιβεβαιώνοντας το έντονο ιταλικό ενδιαφέρον για την περιοχή.
Κρουαζιερόπλοιο στη Σαντορίνη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κρουαζιέρα και τοπικές κοινωνίες: Η νέα σχέση τουρισμού και ανάπτυξης

Η κρουαζιέρα ενισχύει σημαντικά τις τοπικές οικονομίες, ειδικά στα νησιά, προσφέροντας σταθερό εισόδημα και στηρίζοντας επενδύσεις σε υποδομές. Το Welcome Ashore προωθεί τον διάλογο για την ορθή αξιοποίηση του τουρισμού προς όφελος των κοινοτήτων.
Κοκκάρι Σάμου θέα θάλασσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σάμος: Ανερχόμενο αστέρι στον διεθνή τουρισμό με νέες πτήσεις από Βρετανία

Η Σάμος αναδεικνύεται σε ανερχόμενο ευρωπαϊκό προορισμό, με διεθνή δημοσιεύματα να προβάλλουν τις φυσικές ομορφιές και τις νέες απευθείας πτήσεις από τη Βρετανία που ενισχύουν τη δυναμική του νησιού.
Λευκός Πύργος Θεσσαλονίκης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κεντρική Μακεδονία: Προβολή τουρισμού στο Greek Tourism Workshop της Βιέννης

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχε στο Greek Tourism Workshop στη Βιέννη, προβάλλοντας τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και ενισχύοντας τις τουριστικές σχέσεις με την αυστριακή αγορά μέσω στοχευμένων Β2Β συναντήσεων.
Ψηφιακός μετασχηματισμός επιχειρήσεων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΣΕΤΕ: Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τουρισμό

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τουρισμό όπως φάνηκε στο συνέδριο του ΣΕΤΕ, με το 18% των ταξιδιωτών να τη χρησιμοποιούν το 2025. Η νέα ειδική γραμματεία ΑΙ στοχεύει στην προώθηση της καινοτομίας και την αύξηση της παραγωγικότητας.