ΓΔ: 2107.88 0.41% Τζίρος: 224.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Οικογένεια σε ελληνικό νησί
Φωτογραφία Shutterstock

Οι τουρίστες αγοράζουν κυρίως νερό, μπίρα και σνακ στην Ελλάδα

Η έρευνα της NielsenIQ δείχνει ότι οι τουρίστες ξοδεύουν σημαντικά ποσά σε τρόφιμα και ποτά κατά τη διαμονή τους στην Ελλάδα, προτιμώντας ελληνικά προϊόντα για ευκολία και ποιότητα.

Σημαντικές αγορές ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) πραγματοποιούν οι τουρίστες κατά τη διαμονή τους στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από έρευνα της NielsenIQ με τίτλο "From Aisles to Islands - Shopper Behavior of Tourists in Greece".

Η έρευνα διεξήχθη το καλοκαίρι του 2025 σε 14 τουριστικές περιοχές, με δείγμα 2.010 τουρίστες από 11 εθνικότητες. Τα αποτελέσματα αποτυπώνουν τις αγοραστικές τάσεις των επισκεπτών, οι οποίοι καλύπτουν περίπου το 60% του συνολικού τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα.

Το 94% των τουριστών προχώρησε σε αγορά ειδών Grocery, με το εμφιαλωμένο νερό να κυριαρχεί, σημειώνοντας διείσδυση 82%. Η μπίρα ακολουθεί, με ποσοστό 41%. 

Οι επιλογές των τουριστών βασίζονται στην ελληνική προέλευση των προϊόντων, την τιμή και τη διαθεσιμότητα, ενώ η αυθόρμητη αγορά κυριαρχεί, ειδικά σε κατηγορίες όπως τα αναψυκτικά και τα σνακ.

Οι προτιμήσεις ως προς τους τύπους καταστημάτων διαφοροποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες και το προφίλ των ταξιδιωτών. Υπεραγορές και σούπερ μάρκετ αποτελούν βασικό προορισμό για προγραμματισμένες αγορές, συγκεντρώνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο δαπάνης (40%). Τα mini markets και τα περίπτερα εξυπηρετούν κυρίως αυθόρμητες αγορές, προσφέροντας ευκολία και ταχύτητα.

Παράλληλα, τα φαρμακεία και τα καταστήματα καλλυντικών προσελκύουν τουρίστες που αναζητούν premium προϊόντα και είδη προσωπικής φροντίδας. Οι φούρνοι και οι λαϊκές αγορές επιλέγονται για φρέσκα και τοπικά προϊόντα, ενισχύοντας την εμπειρία του επισκέπτη με αυθεντικά ελληνικά στοιχεία.

Η μελέτη καταγράφει και τις συνήθειες κατανάλωσης. Οι τουρίστες καταναλώνουν κυρίως στα καταλύματα ή on-the-go, με το snacking να αποτελεί τη συχνότερη επιλογή. Η εμπειρία στο κατάστημα αξιολογείται θετικά, καθώς πάνω από το 90% των ερωτηθέντων δηλώνει ικανοποιημένο από την ποικιλία και την ευκολία εντοπισμού προϊόντων.

Σημαντικό εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί τουρίστες (48%) επισκέπτονται για πρώτη φορά την Ελλάδα. Οι αγοραστικές τους συνήθειες επηρεάζονται από το είδος του ταξιδιού, τη διάρκεια παραμονής και τη σύνθεση της παρέας, παρουσιάζοντας διαφοροποιήσεις ανά εθνικότητα και περιοχή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πανόραμα Στοκχόλμης Σουηδίας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελλάδα και ΕΟΤ στη Travel News Market 2025 με ισχυρή παρουσία στη Στοκχόλμη

Η Ελλάδα και ο ΕΟΤ συμμετείχαν στη Travel News Market 2025 στη Στοκχόλμη, προβάλλοντας θεματικά προϊόντα και hidden gems, ενώ οι Σκανδιναβοί επαγγελματίες έδειξαν αυξημένο ενδιαφέρον για νέους ελληνικούς προορισμούς.
Λογότυπο Enterprise Greece
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Enterprise Greece: Επενδυτικές συνέργειες Ελλάδας - Ντουμπάι στον τουρισμό

Η Enterprise Greece, σε συνεργασία με το Dubai Chambers, ανέδειξε νέες επενδυτικές ευκαιρίες στον τουρισμό Ελλάδας–Ντουμπάι, παρουσιάζοντας έργα υψηλής απόδοσης και ενισχύοντας διεθνείς συνέργειες.
Όλγα Κεφαλογιάννη πορτραίτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κεφαλογιάννη: Νέα δυναμική για τον ελληνικό τουρισμό με αύξηση εσόδων 9%

Στην εκδήλωση «Ο Τουρισμός αλλάζει–Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί», η Όλγα Κεφαλογιάννη ανέδειξε την άνοδο εσόδων και αφίξεων, τον στρατηγικό σχεδιασμό για βιώσιμες υποδομές και τη νέα ευρωπαϊκή διάσταση του κλάδου.
Κυριάκος Μητσοτάκης ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Ο τουρισμός αλλάζει και η Ελλάδα στοχεύει στην παγκόσμια πρωτιά

Ο πρωθυπουργός ανέδειξε τη συνεχή άνοδο του ελληνικού τουρισμού, τη νέα ευρωπαϊκή διάσταση με Έλληνα επίτροπο, τα έργα υποδομής και τη νέα συλλογική σύμβαση, τονίζοντας την ανάγκη διαρκούς αναβάθμισης του κλάδου.
Συνέδριο Ένωση Μαρινών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Παράσχης: Δυνατότητες, προκλήσεις και νέο δόγμα στον τουρισμό το 2025

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Παράσχης, στο συνέδριο REIMAGINE TOURISM 2025, τόνισε τη μεγάλη ανάπτυξη του τουρισμού τα τελευταία χρόνια, αλλά και την ανάγκη ενίσχυσης της ποιότητας και ισόρροπης κατανομής στην περιφέρεια.