ΓΔ: 2013.77 1.35% Τζίρος: 43.64 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:29:34
Κτίριο EY (Ernst & Young)
Φωτο: Shutterstock

EY: Το 63% των Ελλήνων θα ψωνίσει φέτος σε Black Friday και Cyber Monday

Το 63% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις Black Friday και Cyber Monday, σύμφωνα με έρευνα της EY, με κύρια ενδιαφέροντα τα είδη τεχνολογίας και ένδυσης.

Αυξημένη εμφανίζεται η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών να πραγματοποιήσουν αγορές κατά τη διάρκεια της φετινής Black Friday και Cyber Monday, σύμφωνα με τα πρώτα ευρήματα της έρευνας EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, που υλοποιήθηκε από την EY Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications. Η παρουσίαση της έρευνας αναμένεται τον Δεκέμβριο.

Συγκεκριμένα, το 63% των ερωτηθέντων δηλώνει πρόθεση να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις, ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το 50% του προηγούμενου έτους. Οι ημερομηνίες για τις φετινές Black Friday και Cyber Monday είναι στις 28 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου αντίστοιχα.

Η μεγαλύτερη διάθεση για αγορές εντοπίζεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 ετών, όπου το ποσοστό φτάνει το 76%. Πέρυσι, πιο έντονη πρόθεση είχαν οι νέοι 18-29 ετών. Στην ομάδα 50-64 ετών, μόνο το 50% σκοπεύει να πραγματοποιήσει αγορές. Η ύπαρξη παιδιών στην οικογένεια, ιδιαίτερα ανήλικων, αυξάνει σημαντικά την πρόθεση αγοράς (77%).

Οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν προτίμηση κυρίως σε είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές (68% συνολικά και 77% στους άνδρες), καθώς και σε ρούχα και αξεσουάρ (61% συνολικά και 68% στις γυναίκες).

 Μικρότερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%), αλλά και εμπειρίες, όπως εξόδους και συναυλίες (9%).

Παρά τη θετική πρόθεση για αγορές, σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών παραμένει επιφυλακτικό απέναντι στις προσφορές της Black Friday και Cyber Monday του 2025. 

Το 45% αμφισβητεί κατά πόσο οι εκπτώσεις ανταποκρίνονται σε πραγματικές μειώσεις τιμών, με το ποσοστό αυτό να είναι χαμηλότερο στους νέους 18-29 ετών (32%). Επιπλέον, το 30% δηλώνει ότι τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν σπάνια περιλαμβάνονται στις προσφορές.

Στο συναισθηματικό επίπεδο, το 19% των συμμετεχόντων αναφέρει πως περιμένει με ενθουσιασμό την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ το 13% δηλώνει ότι η αυξημένη πίεση για κατανάλωση τους προκαλεί κόπωση ή άγχος.

Παρά τις επιφυλάξεις, το 81% των καταναλωτών ανέβαλε προγραμματισμένες αγορές, περιμένοντας τις προσφορές της Black Friday και Cyber Monday.

Ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σχολίασε ότι η αυξημένη πρόθεση για αγορές αποτελεί θετική εξέλιξη για το λιανεμπόριο, αλλά τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης της διαφάνειας και της αξιοπιστίας, ώστε να εδραιωθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γυναίκα με σακούλες εκπτώσεων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Black Friday: Νοέμβριος με μεγάλες προσφορές και ευκαιρίες στην αγορά

Ο Νοέμβριος σηματοδοτεί την έναρξη των μεγάλων προσφορών με την Black Friday στις 28/11 να αποτελεί κορύφωση. Εκπτώσεις άνω του 50% προσελκύουν καταναλωτές, ενώ η Cyber Monday ενισχύει τις online αγορές. 8/10 Έλληνες συμμετέχουν ενεργά.
Γυναίκα με σακούλες εκπτώσεων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αντίδραση ΣΕΛΠΕ στην επιβολή προστίμων για παραπλανητικές εκπτώσεις

Όπως αναφέρει ο ΣΕΛΠΕ, «στον Σύνδεσμό μας ανήκουν εταιρίες λιανικής που γνωρίζει ο κόσμος με το όνομά τους. Είναι εταιρίες πολύ υγιείς και αξιόπιστες απέναντι σε κάθε συνεργαζόμενο μέρος».
businessdaily-Black-Friday
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

NielsenIQ: Αμείωτο το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη Black Friday

Τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, καθώς και τα προϊόντα τεχνολογίας, βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων, με πάνω από τους μισούς καταναλωτές να είναι έτοιμοι να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις.
Σούπερ μάρκετ τρόφιμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με εκπτώσεις μπαίνουν τα σούπερ μάρκετ σε ρυθμούς Black Friday

Παρά το γεγονός ότι η Black Friday αφιερώνεται κυρίως σε αγορές ηλεκτρονικών ειδών, φέτος οι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα της ierax analytix θέλουν να αγοράσουν περισσότερα τρόφιμα και κατεψυγμένα εν όψει του δύσκολου χειμώνα που έρχεται.