ΓΔ: 2107.88 0.41% Τζίρος: 224.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Κτίριο EY (Ernst & Young)
Φωτο: Shutterstock

EY: Το 63% των Ελλήνων θα ψωνίσει φέτος σε Black Friday και Cyber Monday

Το 63% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις Black Friday και Cyber Monday, σύμφωνα με έρευνα της EY, με κύρια ενδιαφέροντα τα είδη τεχνολογίας και ένδυσης.

Αυξημένη εμφανίζεται η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών να πραγματοποιήσουν αγορές κατά τη διάρκεια της φετινής Black Friday και Cyber Monday, σύμφωνα με τα πρώτα ευρήματα της έρευνας EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, που υλοποιήθηκε από την EY Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications. Η παρουσίαση της έρευνας αναμένεται τον Δεκέμβριο.

Συγκεκριμένα, το 63% των ερωτηθέντων δηλώνει πρόθεση να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις, ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το 50% του προηγούμενου έτους. Οι ημερομηνίες για τις φετινές Black Friday και Cyber Monday είναι στις 28 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου αντίστοιχα.

Η μεγαλύτερη διάθεση για αγορές εντοπίζεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 ετών, όπου το ποσοστό φτάνει το 76%. Πέρυσι, πιο έντονη πρόθεση είχαν οι νέοι 18-29 ετών. Στην ομάδα 50-64 ετών, μόνο το 50% σκοπεύει να πραγματοποιήσει αγορές. Η ύπαρξη παιδιών στην οικογένεια, ιδιαίτερα ανήλικων, αυξάνει σημαντικά την πρόθεση αγοράς (77%).

Οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν προτίμηση κυρίως σε είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές (68% συνολικά και 77% στους άνδρες), καθώς και σε ρούχα και αξεσουάρ (61% συνολικά και 68% στις γυναίκες).

 Μικρότερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%), αλλά και εμπειρίες, όπως εξόδους και συναυλίες (9%).

Παρά τη θετική πρόθεση για αγορές, σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών παραμένει επιφυλακτικό απέναντι στις προσφορές της Black Friday και Cyber Monday του 2025. 

Το 45% αμφισβητεί κατά πόσο οι εκπτώσεις ανταποκρίνονται σε πραγματικές μειώσεις τιμών, με το ποσοστό αυτό να είναι χαμηλότερο στους νέους 18-29 ετών (32%). Επιπλέον, το 30% δηλώνει ότι τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν σπάνια περιλαμβάνονται στις προσφορές.

Στο συναισθηματικό επίπεδο, το 19% των συμμετεχόντων αναφέρει πως περιμένει με ενθουσιασμό την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ το 13% δηλώνει ότι η αυξημένη πίεση για κατανάλωση τους προκαλεί κόπωση ή άγχος.

Παρά τις επιφυλάξεις, το 81% των καταναλωτών ανέβαλε προγραμματισμένες αγορές, περιμένοντας τις προσφορές της Black Friday και Cyber Monday.

Ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σχολίασε ότι η αυξημένη πρόθεση για αγορές αποτελεί θετική εξέλιξη για το λιανεμπόριο, αλλά τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης της διαφάνειας και της αξιοπιστίας, ώστε να εδραιωθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τσάντα Black Friday προσφορά
ΑΓΟΡΕΣ

Black Friday & Cyber Monday: Ανοιχτά τα καταστήματα και Κυριακή

Με αυξημένη αγοραστική διάθεση και προσφορές έως 70% ξεκίνησε η Black Friday, με τον τζίρο να εκτιμάται στα 300 εκατ. ευρώ. Τα καταστήματα ανοιχτά την Κυριακή, ενώ τα μέτρα ελέγχου για πραγματικές εκπτώσεις εντείνονται από το υπουργείο Ανάπτυξης.
Σταύρος Καφούνης πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καφούνης: Η Black Friday κρίνεται από ευθύνη αγοράς και επιλογές καταναλωτών

Ο Σταύρος Καφούνης τονίζει ότι η Black Friday αποτελεί σημαντική ευκαιρία για επιχειρήσεις και καταναλωτές, επισημαίνοντας τον ρόλο της ευθύνης, του ανταγωνισμού, της ποιότητας και της ανάγκης για ψηφιακή αναβάθμιση.
Τσάντα Black Friday προσφορά
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Black Friday: Από τις ουρές στα μαγαζιά στον ψηφιακό κόσμο των προσφορών

Η Black Friday στην Ελλάδα εξελίχθηκε την τελευταία δεκαετία, μετατρεπόμενη σε πολυκαναλική εμπειρία αγορών. Τεχνολογία και mobile αλλάζουν τον τρόπο που καταναλωτές και επιχειρήσεις λειτουργούν, φέρνοντας ευκαιρίες και προκλήσεις.