ΓΔ: 1998.17 -0.81% Τζίρος: 37.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:02:31
Νίκος Ταχιάος ομιλία
Φώτο: Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, Credits: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ταχιάος: Η βιώσιμη κινητικότητα και το μετρό στο επίκεντρο των υποδομών

Στο συνέδριο Green Deal Greece 2025, ο Ν. Ταχιάος ανέδειξε τη βιώσιμη κινητικότητα και την ενίσχυση του μετρό ως προτεραιότητες, ενώ παρουσιάστηκαν προτάσεις για έργα και κυκλοφοριακές λύσεις.

Στο συνέδριο «Green Deal Greece 2025», που διοργανώθηκε στις 5 Νοεμβρίου από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας σε συνεργασία με το economix.gr, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, συζητήθηκαν οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες για τον πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό των υποδομών και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Ο Νίκος Ταχιάος, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέδειξε τη σημασία της βιώσιμης κινητικότητας στην Αττική. Τόνισε πως η αύξηση των παρεμβάσεων στα οδικά δίκτυα οδηγεί σε μεγαλύτερη χρήση του αυτοκινήτου, υπογραμμίζοντας ότι οι παρεμβάσεις πρέπει να περιορίζουν την κίνηση των ΙΧ, εξυπηρετώντας μόνο τις αναγκαίες μετακινήσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, τα κοινοτικά κονδύλια για οδικές υποδομές είναι περιορισμένα, μόλις 2 δισ. ευρώ στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο, γεγονός που καθιστά αναγκαία την αξιοποίηση προτύπων προτάσεων για νέα έργα. 

Ξεχώρισε τη σύνδεση του Περιφερειακού Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και την οδική σύνδεση Ελευσίνας – Οινόφυτων, ενώ εντός του έτους αναμένεται η δημοπράτηση του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά και της νέας Διπλής Εξόδου στη Μεταμόρφωση.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο μετρό της Αθήνας, με τον Υφυπουργό να επισημαίνει ότι η πυκνότητα του δικτύου αποτελεί προτεραιότητα. Η Γραμμή 4, που θα λειτουργεί χωρίς οδηγούς, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στην αλλαγή της δεκαετίας, παρά τις καθυστερήσεις στα εργοτάξια Εξαρχείων και Πάρκου Ριζάρη.

Ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα φτάσει το 1,2 δισ. ευρώ, ωστόσο απαιτούνται σημαντικά κονδύλια για την αποπληρωμή παλαιότερων δανείων. 

Επισήμανε ότι η δημοσιονομική σταθερότητα παραμένει πρωταρχικός στόχος για τη χώρα και ότι οι παραχωρήσεις γίνονται ασύμφορες όταν επεκτείνονται, ενώ απαιτούνται εγκρίσεις από τις ευρωπαϊκές Αρχές ανταγωνισμού. Μέχρι το τέλος του έτους θα εξεταστούν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Ο Γιώργος Στασινός, Πρόεδρος του ΤΕΕ, τόνισε ότι δεν υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω καθυστερήσεις στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος. 

Επισήμανε την ανάγκη λήψης αποφάσεων και εφαρμογής υπαρχόντων σχεδίων, όπως τα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας, αλλά και την ανάγκη συνδυασμένων μέτρων: μείωση κυκλοφορίας οχημάτων, ενίσχυση των ΜΜΜ και επιτάχυνση των έργων.

Ο Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν σημαντική αύξηση των οχημάτων στην Αττική και τόνισε ότι χάνονται 6,5 εκατ. ώρες ετησίως λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης, με κόστος 90 εκατ. ευρώ. 

Πρότεινε «soft ρυθμίσεις», όπως τον περιορισμό κυκλοφορίας φορτηγών σε συγκεκριμένες ώρες, και άμεση έναρξη τριών μεγάλων έργων: επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, έξοδος Ελευσίνας προς Θήβα και σύνδεση Ελληνικού – Αττικής Οδού.

Ο Νίκος Κριεζής, Senior Director στην PLANET, ανέφερε ότι η μέση ταχύτητα των οχημάτων στην Αττική έχει μειωθεί στα 15 χλμ/ώρα, ενώ το 60% των μετακινήσεων στο κέντρο της Αθήνας πραγματοποιείται με ΙΧ.

 Επεσήμανε την ανάγκη επενδύσεων σε υποδομές μαζικών μετακινήσεων, έξυπνης κινητικότητας και οδικής αποσυμφόρησης, καθώς και τον σχεδιασμό ενός ενιαίου χάρτη κινητικότητας με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Ο Κωνσταντίνος Καλέργης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος στη Roikos Engineering Consultants, υπογράμμισε την ανάγκη υλοποίησης των προτάσεων στρατηγικού σχεδιασμού, που παραμένουν ανεκπλήρωτες εδώ και χρόνια.

 Τόνισε πως το πρόβλημα της Αττικής έχει καταστεί εθνική προτεραιότητα και απαιτεί πολιτική βούληση για άμεσες παρεμβάσεις, όπως η αύξηση της χωρητικότητας σε πάρκινγκ.

Ο Θάνος Τσιάνος, Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, σημείωσε ότι για την Αττική απαιτείται προτεραιοποίηση έργων λόγω περιορισμένων κονδυλίων και πρότεινε τη διαχείριση της κυκλοφοριακής συμφόρησης με μέτρα όπως η ανανέωση του στόλου οχημάτων, η δημιουργία σταθμών μετεπιβίβασης και η βελτίωση της φωτεινής σηματοδότησης.

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος Κώστας Παπαχλιμίντζος.

Δείτε τις εργασίες του συνεδρίου Green Deal Greece 2025 στο YouTube.

Το συνέδριο υποστήριξαν ως Platinum Χορηγοί οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ και ΜΕΤΚΑ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

σημαία της Ιταλίας
ΔΙΕΘΝΗ

Ιταλία: Απέρριψε το Ελεγκτικό Συνέδριο το σχέδιο γέφυρας με Σικελία

Το Ιταλικό Ελεγκτικό Συνέδριο δεν ενέκρινε το σχέδιο για γέφυρα που θα συνδέσει την ηπειρωτική Ιταλία με την Καλαβρία. Η κυβέρνηση μπορεί με νέα απόφαση να προχωρήσει, επικαλούμενη εθνικό συμφέρον.
Νίκος Ταχιάος ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ταχιάος: Προχωρά με ταχύ ρυθμό η διαδικασία παραχώρησης του ΒΟΑΚ

Ο υφ. Υποδομών Νίκος Ταχιάος συμμετείχε σε σύσκεψη στα Χανιά για την πορεία του ΒΟΑΚ, τονίζοντας τη σημασία της περιβαλλοντικής μελέτης, της συμμετοχής της τοπικής κοινωνίας και των τεχνικών λύσεων.
Άνδρας σε δημόσια ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Ταχιάος: «Τα έργα οφείλουν να εξυπηρετούν τις ανάγκες των πολιτών»

Ο Νίκος Ταχιάος, Υφυπουργός Υποδομών, τόνισε στο ITC 2025 πως τα έργα πρέπει να είναι χρήσιμα για τους πολίτες και επισήμανε την ανάγκη ανεύρεσης χρηματοδότησης και συντήρησης υπαρχόντων έργων, λόγω περιορισμένου δημοσιονομικού χώρου.