Στην υπογραφή νέας σύμβασης χρηματοδότησης για τη διετία 2026-2027 προχώρησε ο Συνήγορος του Καταναλωτή από κοινού με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η σύμβαση καλύπτει το 55,26% των συνολικών δαπανών του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας (ΕΚΚ Ελλάδας), με ανώτατο ποσό τα 129.118,35 ευρώ.
Η λειτουργία του ΕΚΚ έχει ανατεθεί στην Αρχή από το Υπουργείο Ανάπτυξης από το 2012 και θεσμοθετήθηκε ως αρμοδιότητά της το 2014.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ως ο μοναδικός δημόσιος φορέας εναλλακτικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών σε όλους τους εμπορικούς κλάδους της αγοράς στην Ελλάδα, θα συνεχίσει να στηρίζει τους καταναλωτές τα επόμενα χρόνια.
Στόχος είναι η ενημέρωση για τα δικαιώματά τους και η διασφάλιση συμφερουσών και ασφαλών συναλλαγών στην Ενιαία Αγορά.
Το ΕΚΚ Ελλάδας θα συνεχίσει να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες διαμεσολάβησης τόσο για εγχώριες όσο και για διασυνοριακές διαφορές που προκύπτουν από συναλλαγές με προμηθευτές σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία και την Ισλανδία.
Κατά το 2024, το ΕΚΚ Ελλάδας, μέλος του Δικτύου Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διαχειρίστηκε αυξημένο αριθμό αιτημάτων από καταναλωτές σε σχέση με το 2023, με αύξηση 35,47% στα αιτήματα πληροφόρησης και 23,44% στις διασυνοριακές υποθέσεις.
Η ανταπόκριση στις ανάγκες των πολιτών ήταν ιδιαίτερα γρήγορη, καθώς το 82,3% των ερωτημάτων απαντήθηκαν εντός 14 εργάσιμων ημερών, ενώ το 95,4% των αναφορών διαβιβάστηκε στους καταγγελλόμενους προμηθευτές στο ίδιο διάστημα. Αυτό διασφαλίζει ότι οι καταναλωτές απολαμβάνουν υπηρεσίες με υψηλή ποιότητα και ταχύτητα.
Το ΕΚΚ Ελλάδας σημείωσε επίσης υψηλό ποσοστό επιτυχίας στην επίλυση διαφορών, καθώς το 87,5% των αναφορών επιλύθηκε εντός του στόχου των 90 ημερών. Η μέση αξία οικονομικού διακανονισμού ανά υπόθεση ανήλθε στα 352 ευρώ, καταγράφοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με τα 200 ευρώ ανά υπόθεση το 2023.
Σύμφωνα με ετήσια έρευνα ικανοποίησης καταναλωτών υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 2024 το 73,26% των καταναλωτών δήλωσαν υψηλό βαθμό ικανοποίησης από τις υπηρεσίες διαμεσολάβησης του ΕΚΚ Ελλάδας για διασυνοριακές διαφορές. Επιπλέον, το 52,48% εξέφρασε ικανοποίηση από την ποιότητα της νομικής βοήθειας και υποστήριξης που έλαβε από το προσωπικό του Κέντρου.