Σημαντικές αλλαγές και προκλήσεις που φέρνει η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) στην αγορά ακινήτων, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, ανέδειξε η ενότητα με εκπροσώπους κορυφαίων εταιρειών και ακαδημαϊκών στο συνέδριο Prodexpo 2025, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Η κυρία Ειρήνη Γάλλου, Senior Partner και Head of Specialist Modelling Group της Foster + Partners, επισήμανε ότι μηχανικοί, σχεδιαστές και αρχιτέκτονες εξετάζουν εντατικά τις δυνατότητες αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης στις επενδύσεις ακινήτων.
Ωστόσο, παραμένει δύσκολο να πραγματοποιούνται μακροπρόθεσμες προβλέψεις για μια επένδυση ακόμα και με τη χρήση AI.
Ο Dr. Matteo Borghi, Associate Professor στην Henley Business School, τόνισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει διεισδύσει στον τουριστικό κλάδο, από τη διαχείριση δεδομένων μέχρι ρομπότ εξυπηρέτησης σε ξενοδοχεία.
Για τον ίδιο, το βασικό ζητούμενο είναι η βελτίωση της λειτουργικότητας και της αξίας που προσφέρει κάθε εταιρεία προς τον πελάτη μέσω της AI.
Στην ταχύτητα επεξεργασίας και ανάλυσης δεδομένων που προσφέρει η AI στάθηκε ο κ. Νίκος Πατσιόγιαννης, Co-founder & COO της Prosperty.
Όπως ανέφερε, η χρήση προηγμένων μοντέλων επιτρέπει ταχύτερη και αποτελεσματικότερη αξιολόγηση πληροφοριών, κάτι κρίσιμο για τις συναλλαγές ακινήτων, ειδικά σε μεγάλες εμπορικές συμφωνίες.
Ο κ. Χάρης Τολούμης, Country Head of Buildings Business Unit της Siemens, επισήμανε ότι τα επόμενα δέκα χρόνια θα φέρουν σαρωτικές αλλαγές στην αγορά ακινήτων, μεγαλύτερες από αυτές των τελευταίων πενήντα ετών.
Ειδικότερα, υπογράμμισε πως το AI μπορεί να προσφέρει πολύτιμα δεδομένα, να βελτιώσει την αξία των ακινήτων και να παρέχει εξατομικευμένες λύσεις, όπως η γρήγορη ανάλυση παλαιών συμβολαίων.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, «στην Ευρώπη ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι ότι δεν καινοτομούμε, κάθε μέρα που καθυστερούμε την εφαρμογή του ΑΙ, χάνουμε χρήματα. Αν χρησιμοποιήσουμε σωστά τα δεδομένα της κατοικίας, μπορούν να εξοικονομηθούν πολλά χρήματα».
Ο κ. Λευτέρης Σέργιος, Group Head of Data της Resolute Cepal Greece, τόνισε την ανάγκη προσοχής στη χρήση της AI από τις εταιρείες, με έμφαση στην ασφάλεια των δεδομένων.
Παράλληλα, ανέδειξε τις δυνατότητες του AI σε πρωτότυπα σχέδια και προσωποποιημένες λύσεις, επισημαίνοντας τη διαφορά ανάμεσα στη χρήση από ερευνητές και από τους τελικούς καταναλωτές.
Τη συζήτηση συντόνισε ο κ. Τάσος Κοτζαναστάσης, Managing Director της 8G Group.