ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Ράφια σούπερ μάρκετ
Ράφια με συσκευασμένα προϊόντα σε σύγχρονο σούπερ μάρκετ, ιδανικό για θέματα αγοράς και οικονομίας.

Θετική η Ένωση Καταναλωτών στην αναγραφή τιμής αγοράς, ζητά σαφείς κανόνες

Η Ένωση Καταναλωτών χαιρετίζει το μέτρο για την αναγραφή της τιμής αγοράς στα προϊόντα, επισημαίνοντας την ανάγκη καθορισμού σαφών κανόνων ώστε να αποτυπώνεται η πραγματική τιμή παραγωγού.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) εξέφρασε την ικανοποίησή της για την ανακοίνωση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, σχετικά με την υποχρεωτική αναγραφή όχι μόνο της τιμής πώλησης, αλλά και της τιμής αγοράς των προϊόντων από τον παραγωγό ή προμηθευτή.

Σύμφωνα με την ΕΕΚΕ, η πρόταση αυτή αποτελεί διαχρονικό αίτημα της οργάνωσης ήδη από τον Μάιο του 2021, όταν ξεκίνησε η ανοδική πορεία των τιμών.

 Η Ένωση τονίζει πως έχει θέσει επανειλημμένα το ζήτημα στις αρμόδιες αρχές και στα κοινοβουλευτικά κόμματα, ενώ προβάλλει σταθερά τη θέση της μέσω δημόσιων παρεμβάσεων.

Παρά τη θετική αποδοχή του μέτρου, η ΕΕΚΕ εκφράζει επιφυλάξεις ως προς την αποτελεσματικότητά του. Επισημαίνει ότι το υπουργείο δεν έχει ακόμα ορίσει ποια βασικά προϊόντα θα υπαχθούν στη ρύθμιση σε όλο το φάσμα της λαϊκής κατανάλωσης, όπως σούπερ μάρκετ, μανάβικα, κρεοπωλεία, καταστήματα ένδυσης και υπόδησης.

Η οργάνωση αναφέρει επιπλέον ότι, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση του υπουργού στον Τύπο, γίνεται λόγος για την "τιμή πρώτης τιμολόγησης του προϊόντος". 

Ωστόσο, επειδή συχνά η αρχική πώληση από τον παραγωγό στον χονδρέμπορο γίνεται με ανοιχτή τιμή, υπάρχει ο κίνδυνος να αναγράφεται ως τιμή αγοράς εκείνη του χονδρέμπορου προς τον λιανέμπορο, η οποία είναι αυξημένη.

Για τον λόγο αυτό, η ΕΕΚΕ υπογραμμίζει ότι στην τελική υπουργική απόφαση πρέπει να διασφαλιστεί η υποχρεωτική αναγραφή της πραγματικής τιμής παραγωγού, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να συγκρίνουν τη διαδρομή της τιμής από την παραγωγή έως το ράφι.

 Με αυτόν τον τρόπο, θα είναι δυνατή η διαπίστωση πιθανών φαινομένων αισχροκέρδειας ή άλλων πρακτικών που στρέφονται κατά των καταναλωτών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αγορά Γιουβού Κίνα
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Βασικός ο ρόλος της λιανικής ανάπτυξης στο νέο Πενταετές

Η Κίνα θα δώσει έμφαση στη λιανική ως παράγοντα τόνωσης της εσωτερικής ζήτησης στο 15ο Πενταετές Πρόγραμμα. Στόχος η προσφορά ποιοτικών προϊόντων, με ταυτόχρονη βελτίωση του δικτύου πωλήσεων και συνδυασμό online και φυσικών καταστημάτων.
Μπουκάλι Coca-Cola γυάλινο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca-Cola Τρία Έψιλον: Επενδύει στην καινοτομία και διευρύνει το χαρτοφυλάκιό

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον και ο Όμιλος Coca-Cola HBC ενισχύουν την ανάπτυξη νέων προϊόντων μέσω επένδυσης στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης στην Ελλάδα, με στόχο τη διεύρυνση επιλογών για τους καταναλωτές.
Σημαία Κίνας οικονομία
ΔΙΕΘΝΗ

Ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική δείχνουν τα νέα φορολογικά στοιχεία της Κίνας

Τα φορολογικά έσοδα της Κίνας ξεπέρασαν τα 29 τρισ. γιουάν στο ενδεκάμηνο, δείχνοντας σταθερή ανάπτυξη. Μέτρα ενίσχυσης κατανάλωσης και καινοτομίας τροφοδοτούν την οικονομική ανάκαμψη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Jumbo: Πωλήσεις +6% τον Νοέμβριο και +8% στο 11μηνο, με ανησυχία για μπλόκα

Ο Όμιλος Jumbo ανακοίνωσε άνοδο πωλήσεων +6% τον Νοέμβριο και ανάπτυξη +8% στο 11μηνο, ενώ προειδοποιεί ότι οι αγροτικές κινητοποιήσεις μπορεί να προκαλέσουν σοβαρές διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα.