ΓΔ: 1438.75 0.20% Τζίρος: 28.63 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:29:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πρόστιμο 250 χιλ. ευρώ από το υπ. Ανάπτυξης στην εταιρεία Dimoco

Η Dimoco, σύμφωνα με το υπ. Ανάπτυξης, υιοθέτησε παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές, όπως η εγγραφή καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες μέσω προσυμπληρωμένων εικονιδίων συναίνεσης.

Πρόστιμο ύψους 250 χιλ. ευρώ επεβλήθη από το υπ. Ανάπτυξης στην εταιρεία Dimoco, μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Στην έρευνα προέκυψε ότι η εταιρεία DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ που λειτουργούσε ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (συμπεριλαμβανομένων SMS /MMS), ενέγραψε, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, καταναλωτές σε συνδρομητική υπηρεσία χωρίς τη συναίνεση τους, με αποτέλεσμα να υποστούν υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας τους.

Ειδικότερα, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε στην εταιρεία DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, διοικητικό πρόστιμο ύψους 250.000,00 ευρώ επειδή ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης υιοθέτησε παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές που συνίσταντο σε:

1) εγγραφή καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω προσυμπληρωμένων εικονιδίων συναίνεσης, τα οποία ενεργοποιούνταν με τη συμμετοχή τους σε έρευνα που προβάλλονταν σε ιστοτόπους υψηλής επισκεψιμότητας (Facebook και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), με θέμα τις συνήθειες των ελλήνων και με δέλεαρ δωροεπιταγές για αγορές υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη χρέωσή τους,

2) στην ενεργοποίηση των υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης κατόπιν πρόσκλησης των καταναλωτών-συνδρομητών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με έπαθλο την χορήγηση δωρεάν επιταγών υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ, η συμμετοχή στους οποίους επέφερε υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς τους κινητής τηλεφωνίας.

Η εταιρεία δεν ενημέρωσε με σαφή και κατανοητό τρόπο και προτού οι καταναλωτές προχωρήσουν στην εγγραφή τους, ότι η συμμετοχή των καταναλωτών -χρηστών διαδικτύου και συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας στην προβαλλόμενη εξ αποστάσεως έρευνα ή διαγωνισμό συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής, ενώ δημιούργησε στους καταναλωτές την ψευδή εντύπωση ότι αν προβούν σε συγκεκριμένη ενέργεια θα κερδίσουν έπαθλο ιδιαιτέρως ελκυστικό ενώ αυτό στην πραγματικότητα δεν υφίστατο.

Σημειώνεται τέλος στην ανακοίνωση, ότι απαγορεύονται ρητά τα προσυμπληρωμένα τετραγωνίδια (pre-ticked boxes) σε όλους τους διαδικτυακούς τόπους αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση με θεμελιώδη σκοπό την προστασία των καταναλωτών από τις «παγίδες πληρωμών» στο διαδίκτυο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεοδωρικάκος: Η πολιτική μας είναι η ενίσχυση του εισοδήματος των πολλών

Όπως ανέφερε το υπουργείο Ανάπτυξης αναβαθμίζει 20 βιομηχανικά πάρκα και ενισχύει με 90 εκατ. ευρώ μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον κλάδο της μεταποίησης για περισσότερες και καλύτερα πληρωμένες δουλειές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεοδωρικάκος: Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι προτεραιότητα στη κυβέρνηση Μητσοτάκη

«H Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη αντιμετωπίζει με πληρότητα τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες σε όλους τους τομείς της οικονομίας» επισήμανε ο κ. Θεοδωρικάκος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τ. Θεοδωρικάκος: Στόχος η βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας

«Στο υπουργείο Ανάπτυξης εργαζόμαστε για να υλοποιήσουμε το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας μας. Με βασικό χαρακτηριστικό την ανασυγκρότηση της βιομηχανίας» επισήμανε ο κ. Θεοδωρικάκος.
Plithorismos, Inflation, Times, Prices
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπ. Ανάπτυξης: Θετική εξέλιξη η μείωση του πληθωρισμού στα τρόφιμα

«Δεν εφησυχάζουμε ποτέ και κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για την ενίσχυση της μέσης ελληνικής οικογένειας και ιδιαίτερα των νοικοκυριών που δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα» ανέφεραν κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τ. Θεοδωρικάκος: Δεν επωφελούνται οι πολίτες από τις μειώσεις ΦΠΑ

Όπως είπε ο κ. Θεοδωρικάκος, με βάση τα σχετικά στοιχεία της Ισπανίας, από την 1η Ιανουαρίου 2023, που ξεκίνησε αυτή η πολιτική έως σήμερα, είναι μεγαλύτερη η αύξηση του πληθωρισμού εκεί, από τη δική μας αύξηση του πληθωρισμού τροφίμων.