ΓΔ: 1407.02 0.39% Τζίρος: 1.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:34:05 DATA
Φώτο: Shutterstock

Πρόστιμο 250 χιλ. ευρώ από το υπ. Ανάπτυξης στην εταιρεία Dimoco

Η Dimoco, σύμφωνα με το υπ. Ανάπτυξης, υιοθέτησε παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές, όπως η εγγραφή καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες μέσω προσυμπληρωμένων εικονιδίων συναίνεσης.

Πρόστιμο ύψους 250 χιλ. ευρώ επεβλήθη από το υπ. Ανάπτυξης στην εταιρεία Dimoco, μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Στην έρευνα προέκυψε ότι η εταιρεία DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ που λειτουργούσε ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης (συμπεριλαμβανομένων SMS /MMS), ενέγραψε, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, καταναλωτές σε συνδρομητική υπηρεσία χωρίς τη συναίνεση τους, με αποτέλεσμα να υποστούν υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας τους.

Ειδικότερα, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε στην εταιρεία DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, διοικητικό πρόστιμο ύψους 250.000,00 ευρώ επειδή ως πάροχος υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης υιοθέτησε παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές που συνίσταντο σε:

1) εγγραφή καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω προσυμπληρωμένων εικονιδίων συναίνεσης, τα οποία ενεργοποιούνταν με τη συμμετοχή τους σε έρευνα που προβάλλονταν σε ιστοτόπους υψηλής επισκεψιμότητας (Facebook και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), με θέμα τις συνήθειες των ελλήνων και με δέλεαρ δωροεπιταγές για αγορές υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη χρέωσή τους,

2) στην ενεργοποίηση των υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης κατόπιν πρόσκλησης των καταναλωτών-συνδρομητών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με έπαθλο την χορήγηση δωρεάν επιταγών υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ, η συμμετοχή στους οποίους επέφερε υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς τους κινητής τηλεφωνίας.

Η εταιρεία δεν ενημέρωσε με σαφή και κατανοητό τρόπο και προτού οι καταναλωτές προχωρήσουν στην εγγραφή τους, ότι η συμμετοχή των καταναλωτών -χρηστών διαδικτύου και συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας στην προβαλλόμενη εξ αποστάσεως έρευνα ή διαγωνισμό συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής, ενώ δημιούργησε στους καταναλωτές την ψευδή εντύπωση ότι αν προβούν σε συγκεκριμένη ενέργεια θα κερδίσουν έπαθλο ιδιαιτέρως ελκυστικό ενώ αυτό στην πραγματικότητα δεν υφίστατο.

Σημειώνεται τέλος στην ανακοίνωση, ότι απαγορεύονται ρητά τα προσυμπληρωμένα τετραγωνίδια (pre-ticked boxes) σε όλους τους διαδικτυακούς τόπους αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση με θεμελιώδη σκοπό την προστασία των καταναλωτών από τις «παγίδες πληρωμών» στο διαδίκτυο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μάνη - Παπαδημητρίου: Με 102 εκατ. ενισχύονται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν αποκτούν τη δυνατότητα να επενδύσουν σε τεχνολογικές καινοτομίες, όπως υποδομές 5G, μηχανολογικό εξοπλισμό, αυτοματοποίηση, ρομποτική και τεχνητή νοημοσύνη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεοδωρικάκος: Με την Ιταλία η Ελλάδα έχει σημαντικές οικονομικές σχέσεις

«Πιστεύω ότι ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης και η πρωθυπουργός της Ιταλίας, Τζόρτζια Μελόνι, έχουν έναν πάρα πολύ κρίσιμο και ουσιαστικό ρόλο στη σημερινή Ευρωπαϊκή Ένωση» είπε ο υπουργός Ανάπτυξης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεοδωρικάκος: Δίπλα στους ανθρώπους και στις επιχειρήσεις της Θεσσαλίας

«Ως υπουργός Ανάπτυξης έχω την υποχρέωση να κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου για να στηριχθεί η περιοχή της Θεσσαλίας που τόσο έχει χτυπηθεί από τις φυσικές καταστροφές» ανέφερε.