ΓΔ: 2087.2 1.05% Τζίρος: 225.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Σπύρος Θεοδωρόπουλος ΣΕΒ
Ο πρέδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος.

Θεοδωρόπουλος: Αναγκαία η αλλαγή στον τρόπο αντιμετώπισης των εξαγωγών

Μιλώντας σε ειδικό εργαστήριο του ΣΕΒ, ο πρόεδρός του, τόνισε ότι «οι εξαγωγές είναι καλύτερες, όσο δεν τις νιώθουμε ως εξαγωγές, αλλά ως πωλήσεις, όπως στο εσωτερικό».

Το σύνολο των επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν δυσκολίες και εμπόδια όταν προσπαθούν να εισέλθουν σε μια νέα αγορά, είτε αυτή είναι ευρωπαϊκή, είτε όχι.

Στο παραπάνω συμπέρασμα συμφώνησαν όλοι οι ομιλητές στο εργαστήριο με θέμα «Εμπόδια Εισόδου σε Νέες Αγορές: η περίπτωση του κλάδου των Τροφίμων» που διοργάνωσε πρόσφατα ο ΣΕΒ και στο οποίο μοιράστηκε την εμπειρία του και ο πρόεδρος του ΔΣ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΣΕΒ, την εμπειρία του από τις αγορές εκτός Ελλάδας, αλλά και συστάσεις και συμβουλές προς τις επιχειρήσεις τροφίμων που θέλουν να διεισδύσουν σε νέες αγορές, μοιράστηκε ο πρόεδρος ΔΣ του ΣΕΒ Σπύρος Θεοδωρόπουλος, κατά τη διάρκεια του ψηφιακού εργαστηρίου που διοργάνωσε ο σύνδεσμος.

Το εργαστήριο εντάσσεται στον κύκλο σεμιναρίων «Πώς να γίνετε ExportExperts», που πραγματοποιούνται με την υποστήριξη των Περιφερειακών Βιομηχανικών Συνδέσμων-μελών του ΣΕΒ. Είναι κομμάτι της ευρύτερης πρωτοβουλίας ExportReady του ΣΕΒ για την ενίσχυση των εξαγωγών των ελληνικών επιχειρήσεων και στοχεύουν στην ανάπτυξη των -απαιτούμενων για την εξαγωγική διαδικασία- δεξιοτήτων των εξαγωγικών στελεχών.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν περίπου 100 εξαγωγικές επιχειρήσεις από τον κλάδο των τροφίμων.

Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρόπουλο, οι αγορές εκτός Ελλάδας πρέπει να αντιμετωπίζονται με την ίδια λογική όπως η εσωτερική αγορά, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «οι εξαγωγές είναι καλύτερες, όσο δεν τις νιώθουμε ως εξαγωγές, αλλά ως πωλήσεις, όπως στο εσωτερικό».

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, CEO της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ και μέλος του του ΣΕΒ και ο Δημήτρης Καραβασίλης, Founder & CEO της DK Consultants Group, σχολίασαν τις διεθνείς εξελίξεις, επισημαίνοντας ότι το διαρκώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό περιβάλλον και οι παράμετροι στη διεθνή σκηνή που δημιουργούν εντάσεις και διαταράσσουν τις εξαγωγές και την εφοδιαστική αλυσίδα, δεν θα εκλείψουν. Ωστόσο, όπως παρατήρησε ο κ. Παντελιάδης πάντοτε θα υπάρχουν ευκαιρίες, ειδικά για προϊόντα όπως τα τρόφιμα.

Στο εργαστήριο αναδείχθηκαν οι κρίσιμοι παράγοντες για επιτυχημένη διείσδυση σε νέες αγορές. Κορυφαίοι εξ αυτών, η αυθεντικότητα των προϊόντων, η διαφοροποίηση από τα προϊόντα που ήδη βρίσκονται στις αγορές, το brand name της χώρας (που πρέπει να διαφυλαχθεί) και η επιλογή τρόπου διείσδυσης σε μια νέα αγορά.

Όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν ότι το σύνολο των επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν δυσκολίες και εμπόδια όταν προσπαθούν να εισέλθουν σε μια νέα αγορά, είτε αυτή είναι ευρωπαϊκή, είτε όχι.

Στο εργαστήριο συμμετείχαν, επίσης, ο Νικόλαος Βουδούρης, διευθύνων σύμβουλος της Elbisco, ο Δημήτρης Δαμπασίνας, γενικός διευθυντής της Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια, ο Χρήστος Παπαζηλάκης, γενικός διευθυντής της Εβροφάρμα Α.Β.Ε.Ε. και η Νάντια Σαΐτη, διευθύνουσα σύμβουλος της Κρόνος Α.Ε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ιατρός στο νοσοκομείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΣΕΒ: Έλλειψη ιατρών εργασίας και ανάγκη άμεσων λύσεων στην αγορά εργασίας

Η Κατερίνα Δασκαλάκη του ΣΕΒ επισημαίνει το σοβαρό έλλειμμα ιατρών εργασίας, προτείνοντας νέες ειδικότητες με πιστοποίηση ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες επιχειρήσεων, ενώ υπογραμμίζει τη μείωση εργατικών ατυχημάτων.
Σπύρος Θεοδωρόπουλος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεοδωρόπουλος: Ποιο είναι το «κλειδί» για ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας

Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος επισημαίνει ότι ο λαϊκισμός και παγιωμένες αντιλήψεις φρενάρουν την οικονομία, ενώ τονίζει την ανάγκη ευελιξίας, ταχύτητας και υιοθέτησης τεχνητής νοημοσύνης.
Λογότυπο ΣΕΒ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Ψηφιακό εργαστήριο ΣΕΒ για τους νέους ευρωπαϊκούς κανόνες στις εισαγωγές

Ο ΣΕΒ διοργανώνει ψηφιακό εργαστήριο στις 11 Δεκεμβρίου για τους νέους ευρωπαϊκούς κανόνες που επηρεάζουν εισαγωγές και εξαγωγές, προσφέροντας πρακτική καθοδήγηση σε επιχειρήσεις.
Άνδρας σε σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων κερδίζουν έδαφος σε Ολλανδία και Βέλγιο

Έξι ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων συμμετείχαν σε αποστολή σε Ολλανδία και Βέλγιο, πραγματοποιώντας επαφές με εισαγωγείς και διανομείς, με τις πρώτες συμφωνίες ήδη να δρομολογούνται.
Νίκος Δένδιας βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δένδιας: Οι ελληνικές startups είναι το μέλλον του αμυντικού οικοσυστήματος

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, τόνισε τη σημασία των startups στην ανάπτυξη του αμυντικού τομέα, επισημαίνοντας τη συμβολή τους σε καινοτόμες λύσεις για τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Σύγχρονη εργασία γραφείου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνική επιχειρηματική αποστολή στη Βόρεια Μακεδονία μετά από έξι χρόνια

Είκοσι δύο ελληνικές επιχειρήσεις συμμετείχαν στην πρώτη αποστολή στα Σκόπια μετά από έξι χρόνια, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική ανάπτυξης των εμπορικών σχέσεων Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας.